Felles skravle 2015

*Trøtt*

Det hadde ikke gjort noe om mannen var hjemme og la unger i dag

Men ikke det nei.

Og en slik skal vi også få etterhvert.

Ja, når jeg får den hovedpremien så gjør det virkelig ingenting om jeg ikke vinner noe annet altså. ;)

Du har jo allerede vunnet stelleveske til den da...

Godt poeng det også. :) Men det er jo mange andre fine premier også. ;)

Jeg håper forresten at det kanskje kan være andre sånne 2000-innlegg premier jeg da (kanskje i tillegg til stelleveskene). Nå er det jo mange med i konkurransen, og vi som har vunnet er jo egentlig litt teit at konkurrerer om en til. :p Dersom 16 stykker har 2000 innlegg til slutt, kunne det jo vært 2 premier? :angel4

God kveld jenter :) var dårlig med tips fra dere mot ekstremkvalme altså ;)
Ingenting hjelper for meg. Jeg har prøvd alt

♡ Venter en jente 14.februar 2015 ♡

God kveld jenter :) var dårlig med tips fra dere mot ekstremkvalme altså ;)

Det finnes ingen hjelpemidler mot ekstremkvalme. Bare å føde.

Her er mine notater fra da jeg strevde med det før aborten min:

Spis så ofte du klarer, kaster du opp, så prøv på nytt etter en kort stund. Undersøk om det er noen tider av døgnet du kaster mindre opp enn andre - og spis større måltider da, spis akkurat det du har lyst på, og finn ut hva du synes er spyvennlig mat (altså, hva som smaker minst vondt å kaste opp). Jeg synes leverpostei, grøt og milde pastaretter var ganske greit å kaste opp, mens krydret/sterk mat og kremost var vondt (lunken kremost på vei opp når du er kvalm...) Forsøk å drikke væske med energi, enten næringsdrikker fra apotek, melk (gjerne sjokolademelk), juice eller brus med sukker (men pass på cola/pepsi/iste, siden det inneholder koffein). Unngå stekeos/matlukt, luft godt på kjøkkenet når du lager mat, eventuelt får du andre til å lage maten for deg. Be mannen hente takeaway de dagene du er ordentlig dårlig og ikke takler matlukt i det hele tatt. Sov så mye du klarer. Ikke anstreng deg! Da blir kvalmen verre. Det er lurt å forsøke i størst mulig grad å unngå å være sulten/tørst, siden det bare trigger mer kvalme. Om du kaster opp hele tiden så vil det nok være umulig å få til, men man kan jo forsøke. Farris blandet med eplejuice kan være et godt tips om du kaster opp en del, for da får du både væske, salter og sukker.

Jeg hadde hyperemesis og måtte måle opp mat og væske så vi kunne undersøke fra dag til dag hvor mye jeg klarte å beholde, og om jeg eventuelt måtte ha intravenøs på sykehuset. Det er heldigvis sånn at man klarer å tvinge i seg en del mat og drikke selv om man er kvalm og spyr når man vet at det er livsviktig for den lille i magen, men når man spyr opp alt hjelper det jo selvfølgelig ikke - og da må man be om hjelp.

Unngå klær som strammer eller press på magen. Det synes jeg var grusomt. Og så fant jeg ut at sånn bilbelte for gravide er helt genialt om man må kjøre bil - for vanlig bilbelte er på magen. Nå var jeg sengeliggende og sykemeldt, så det var veldig få bilturer - stort sett bare til akupunktur mot kvalme og til legekontroll.

Godt poeng det også. :) Men det er jo mange andre fine premier også. ;)

Jeg håper forresten at det kanskje kan være andre sånne 2000-innlegg premier jeg da (kanskje i tillegg til stelleveskene). Nå er det jo mange med i konkurransen, og vi som har vunnet er jo egentlig litt teit at konkurrerer om en til. :p Dersom 16 stykker har 2000 innlegg til slutt, kunne det jo vært 2 premier? :angel4

Hehe

Så lenge det er en ANNEN, så kan jeg gjerne vinne en til.

KAN vinne en til lik også, for den del, men kjekkere med ulik.

Back
Topp