"Feite opp" baby i livmoren?

Ok, nå er det mulig at det er hormonene som snakker her :p

Men jeg vil så gjerne at babyen skal komme til verden med en god fødselsvekt.
Håper ikke på en gigantbaby, men godt over 3,5 kg hadde vært ideelt.
Fikk estimert vekt på babyen i uke 38 til 2800 gram.

Er litt bekymret for det med at baby mister en del vekt de første dagene, komme i gang med amming og at det kan ta litt tid etc.

Så til spørsmålet: Er det mulig å "feite opp" baby i livmoren nå de siste 10 dagene før termin?
Jeg mener rett og slett at jeg spiser litt mer enn jeg normalt ville gjort?
Eller blir det bare mer vekt på hoftene og rompa mi?:hilarious:

Blir vel naturlig litt mer spising uansett nå som det er jul da:D
Har ikke akkurat lagt noen bånd på meg når det gjelder matinntak så langt i svangerskapet, men er litt begrenset hvor mye jeg klarer og orker:hungover:

Babyen tar det den skal :) Spis sunt og variert, så blir det bra ;) Og lov å unne seg litt kos.

Ved diabetes blir ikke barnet stort primært på grunn av høyt blodsukker hos mor, men det høye blodsukkeret gir høyt blodsukker hos baby som stimulerer insulin produksjon hos baby. Insulin virker som en vekst faktor (i tillegg til å senke blodsukker). Derfor blir diabetes barna ofte større
 
Tviler på at du kan fete opp din baby i magen. Den tar jo bare det den trenger av mat "selv".
Om du øker kaloriinntaket så vil du mest sannsynlig ende opp med å få kaloriene plassert på din egen kropp - og da gjerne på steder du minst ønsker selv.
 
Ok, nå er det mulig at det er hormonene som snakker her [emoji14]

Men jeg vil så gjerne at babyen skal komme til verden med en god fødselsvekt.
Håper ikke på en gigantbaby, men godt over 3,5 kg hadde vært ideelt.
Fikk estimert vekt på babyen i uke 38 til 2800 gram.

Er litt bekymret for det med at baby mister en del vekt de første dagene, komme i gang med amming og at det kan ta litt tid etc.

Så til spørsmålet: Er det mulig å "feite opp" baby i livmoren nå de siste 10 dagene før termin?
Jeg mener rett og slett at jeg spiser litt mer enn jeg normalt ville gjort?
Eller blir det bare mer vekt på hoftene og rompa mi?:hilarious:

Blir vel naturlig litt mer spising uansett nå som det er jul da:D
Har ikke akkurat lagt noen bånd på meg når det gjelder matinntak så langt i svangerskapet, men er litt begrenset hvor mye jeg klarer og orker:hungover:
I følge jordmoren jeg hadde, så er det lite vi kan kontrollere da baby tar av deg. Da min datter sluttet å legge på seg så stilte jeg samme spørsmål, og fikk til svar at det desverre var lite jeg kunne gjøre med det.
 
Ingen fare eller skummelt med baby som ikke er 3,5 kg. Mine frøkner var små og født til termin, å de var friske og raske, like sterke som en på 3,5.
 
Back
Topp