Feilkjøp og 'must haves'

Her i Bergen vet jeg at de har bæresjaltreff. Der kan du komme å prøve ulike sjal og finne det som passer deg. Kanskje verd å søke opp. Tipper det kan være greit å vente til du har fått babyen sånn at dere sammen finner det som er best for dere. Husker ikke hva dette treffet het, var en på barselgruppen som gikk på det.
De aller fleste lokale bæregrupper har treff. Vi har også jevnlig. Det er veldig koselig og lærerikt!
 
Ting jeg må ha neste gang også:
- Bedside crib
- babynest
- Stokke stol og new born seat
- bilstolpose! Så enkelt å bare ha på ull under når man skal ut:)
- bodyer + strømpebukser (nesten bare det som ble brukt)
- Cozyfix ammepute (brukte det ikke i starten, men når jeg først fikk teken på det, så var det sååå deilig!!
 
Ser du skriver gravidpute/ammepute; dette er to vidt forskjellige produkter i mi bok. Bbhugme (den store) gravidputa var uunnværlig for meg i slutten av svangerskapet da jeg hadde bekkenløsning. Den er derimot alt for slapp i fisken til å brukes som ammepute (for min smak), så der sverger jeg til cosyfix! :notworthy
Takk for info:happy: er bbhugme som jeg mener, også får vi se om jeg kjøper ammepute etterhvert eller om jeg klarer meg uten.
 
Takk for info:happy: er bbhugme som jeg mener, også får vi se om jeg kjøper ammepute etterhvert eller om jeg klarer meg uten.

Jeg brukte min bbhugme til begge deler, og jeg brukte den fra midt i andre trimester. Den er gull når kroppen trenger ekstra støtte for å sove godt, og for min del kom det veldig tidlig.
 
Jeg brukte min bbhugme til begge deler, og jeg brukte den fra midt i andre trimester. Den er gull når kroppen trenger ekstra støtte for å sove godt, og for min del kom det veldig tidlig.
Kjenner allerede at jeg kunne trengt den nå.. har bursdag ila august og den står øverst på ønskelisten❤️
 
Kjenner allerede at jeg kunne trengt den nå.. har bursdag ila august og den står øverst på ønskelisten❤️

Jeg kommer til å finne frem igjen min tidlig også, jeg vurderte egentlig å bare aldri pakke den ned etter ammestopp, men tok meg i det :hilarious:
 
Jeg kommer til å finne frem igjen min tidlig også, jeg vurderte egentlig å bare aldri pakke den ned etter ammestopp, men tok meg i det :hilarious:
Haha, jeg også! Men har hatt den pakka bort over et år nå, det går faktisk bra :wacky:
Skal ta den frem når vi kommer hjem. Nå i ferien bruker jeg en sammenrullet barnedyne å holde rundt. Syns det hjelper mot kvalmen når jeg legger meg.
 
Jeg kommer til å finne frem igjen min tidlig også, jeg vurderte egentlig å bare aldri pakke den ned etter ammestopp, men tok meg i det :hilarious:
Haha, jeg også! Men har hatt den pakka bort over et år nå, det går faktisk bra :wacky:
Skal ta den frem når vi kommer hjem. Nå i ferien bruker jeg en sammenrullet barnedyne å holde rundt. Syns det hjelper mot kvalmen når jeg legger meg.
 
Bæresjal var bomkjøp for min del. Innen jeg hadde klart å knyte sjalet, så hadde jentungen sovnet. Og når jeg først fikk knøte ho fast, så føltes det klumpete og rart. Også så varm som jeg ble... :wtf:
 
Bæresjal var bomkjøp for min del. Innen jeg hadde klart å knyte sjalet, så hadde jentungen sovnet. Og når jeg først fikk knøte ho fast, så føltes det klumpete og rart. Også så varm som jeg ble... :wtf:

Jeg bar også veldig lite da mini var baby, men brukte bæresele masse da han ble litt større og kunne sitte på ryggen. Veldig praktisk å ha ham hengende bakpå så jeg fikk armene fri. Syntes det var så ekkelt å bære på magen, jeg kunne jo ikke se bakken foran meg (samme opplevelse av høygravid :p )
 
Jeg kommer til å finne frem igjen min tidlig også, jeg vurderte egentlig å bare aldri pakke den ned etter ammestopp, men tok meg i det :hilarious:

Jeg bruker den hele tiden! Kjøpte den for å bruke uten å være gravid faktisk, fordi jeg sliter med løst bekken/hofter og knær fra før;p Hjelper meg veldig til å ligge behagelig. Samboeren bruker å stjele den om jeg er seint i seng eller borte, haha
 
Ser du skriver gravidpute/ammepute; dette er to vidt forskjellige produkter i mi bok. Bbhugme (den store) gravidputa var uunnværlig for meg i slutten av svangerskapet da jeg hadde bekkenløsning. Den er derimot alt for slapp i fisken til å brukes som ammepute (for min smak), så der sverger jeg til cosyfix! :notworthy
Ser etter en sånn bbhugme brukt nå, og fant en der det var bilde av bruksanvisning der man kunne se blant annet hvordan man bruker den i forhold til bekkenet. Er dette da den gravidputen? De er jo like, og folk kaller det både ammepute og gravidpute :arghh: Vanskelig å vite hva jeg skal se etter :p
 
Ser etter en sånn bbhugme brukt nå, og fant en der det var bilde av bruksanvisning der man kunne se blant annet hvordan man bruker den i forhold til bekkenet. Er dette da den gravidputen? De er jo like, og folk kaller det både ammepute og gravidpute :arghh: Vanskelig å vite hva jeg skal se etter :p

Jeg ville kanskje rett og slett sendt en forespørsel til selgeren og fått presisert at det er gravidputa :) Kan evt spørre om hva som var nypris også, for å skille :)
 
Ser etter en sånn bbhugme brukt nå, og fant en der det var bilde av bruksanvisning der man kunne se blant annet hvordan man bruker den i forhold til bekkenet. Er dette da den gravidputen? De er jo like, og folk kaller det både ammepute og gravidpute :arghh: Vanskelig å vite hva jeg skal se etter :p

Jeg ville spurt ja, men den ammuputa er bitteliten, så jeg vil tro ingen reklamere for det som en gravidpute. Men på finn kan man jo finne mye rart, så alltid greit å spørre :p
 
Jeg ville spurt ja, men den ammuputa er bitteliten, så jeg vil tro ingen reklamere for det som en gravidpute. Men på finn kan man jo finne mye rart, så alltid greit å spørre :p
Den er over 1 meter lang hvertfall, men må vel ja kanskje spørre :p
 
Jeg skal ha Stokke tripp trapp stol med New born sete, babynest og en god bæresele:happy:
Jeg har lyst til å kjøpe meg et bæresjal, men ikke lett å finne frem i denne jungelen.

De fleste byer har bæregrupper med treff der man kan prøve og snakke med erfarne bærere osv. Sjekk ut Norsk Bæregruppe på Facebook for å finne ditt nærområde.
 
Back
Topp