Ting jeg MÅTTE ha/som vi brukte typ hver dag de første 6 mnd:
- Ammepute fra Cosyfix. Etter å ha balet med ammingen i 1 mnd kjøpte jeg endelig denne - og ENDELIG fikk vi litt dreisen på sugetak og sånn. Sikkert ikke alle som er like avhengig av pute som jeg var, men det er ikke uten grunn at det er den de har på barsel og helsestasjon. Ingen puter kan måle seg med denne synes jeg, bbhugme er feks altfor myk til å funke om du virkelig har litt trøbbel med sugetak og å legge til, fordi babyen synker ned og vekk fra brysthøyde.
- Lekegrind. Fikk fort en tung baby og vondt i ryggen av å løfte ned og opp fra gulvet. Han både sov og lekte i den frem til 8 mnd.
- Vippestol fra Babybjörn
- Elastisk bæresjal, vevd bæresjal, sele - elsker å bære
- Brystpumpe
- Bilstolpose (fødte i januar sist)
- spinkelseng til oppbevaring av bleier, gulpeklut er og stæsj. Den sto inntil vår seng så vi han kunne ligge ytterst i vår seng uten å ramle. Søk på IKEA bedside hack om du vil spare deg for å kjøpe en egen bedside. Vi fikk ordna det med vår seng som egentlig ikke kunne ha én side av på øverste hakk
- Babycall, neonate uten kamera
- Babygymstativ og div leker med sterke farger
Det vi ikke ikke brukte/hadde var
- Babynest
- bukser med føtter
- bodyer som tres over huet de første månedene
- babysetet til tripptrapp, men tror vi får bedre bruk for det denne gangen med en til som gjør at vi ikke kan tilpasse måltidene etter babyen.
Ellers tror jeg vi hadde bruk for det meste vi hadde av utstyrsgreier. Hadde ikke Bilstoladapter til vogna, men det skal vi ha denne gangen.
Tror det blir noen bomkjøp, særlig med første barnet, men mye som lett kan selges på finn da. Eller så kan man kjøpe inn ved behov etter fødsel. Og som man ser av tråden over, har vi heller ikke like erfaringer på hva som var helt nødvendig og helt unødvendig
så det er jo nesten ikke mulig å vite helt sikkert på forhånd og kan hende vi får en annen unge denne gangen, og får bruk for andre ting.