Fedrekvote ol.

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg er fryktelig tunglært, og trenger å få detta ganske enkelt forklart.. Hvordan er det med fedrekvoten?
Jeg vet at mor har de tre første ukene før termin, og 6 uker etter.
men resten kan fordeles, sant?
Vi har tenkt at han skal ta en dag i uka over lenger tid, er det mulig? Eller hvordan MÅ det gjøres?

Man kan velge selv om mor eller far går hjemme etter de 6 uker etter fødsel. Når far er hjemme må mor være på jobb, bare en får dekning fra NAV. Og de som får barn etter 1 juli 2014 blir fedre/mor kvoten på 10 uker istede for 14 uker. Så om mor er hjemme mest må far ta minimum 10 uker hjemme og omvendt.. Skjønte du?;)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Jeg er fryktelig tunglært, og trenger å få detta ganske enkelt forklart.. Hvordan er det med fedrekvoten?
Jeg vet at mor har de tre første ukene før termin, og 6 uker etter.
men resten kan fordeles, sant?
Vi har tenkt at han skal ta en dag i uka over lenger tid, er det mulig? Eller hvordan MÅ det gjøres?
Forstått det sånn at etter de 6 ukene kan deg fordeles som man vil.
En på jobb har permisjon en dag i uken, så regner med at dere også kan det :)

Hmm, ja, den som ikke går hjemme, må ta minimu, 10 uker?
Men hvis han tar bare en dag i uka, går ikke det ann? Vet at tante og onkel gjorde det når sønnen dems var så liten, han er 5 nå..

Hmm, ja, den som ikke går hjemme, må ta minimu, 10 uker?
Men hvis han tar bare en dag i uka, går ikke det ann? Vet at tante og onkel gjorde det når sønnen dems var så liten, han er 5 nå..
Det går det;). Bare se hvor mange dager det blir:)

Termin: 14.januar 2015?❤️

Svigerinna mi jobber en dag i uka, og den dagen er mannen hjemme :) Så det går nok helt fint det :)

Mor må ta 3 uker før og 6 uker etter, resten av ukene kan hun selv velge å ta når hun vil.
Far har 14/10 uker han må ta. Men her kan du velge om han tar 1 dag i uka eller 3 dager uka. eller alle 14/10 ukene med en gang.

Resten av permen deler dere dere i mellom, normalt er det mor som tar de. :)

Ah, nice;-) jeg ekke no flink til å forstå masse tekst og sånn, hehe, så derfor må jeg ha det inn med tskje. Men må på nav å snakke med de lell:-)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Back
Topp