Februarskravla!

Pust med magen.

I dag er det bursdag!

Jeg skal bake kake. Og vaske huset.

Mannen har hjemmekontor, både praktisk og upraktisk. Da slipper han bruke en halvtime å kjøre hjem etter møtet som varer til over fire. Men han sitter i telefonen støtt og stadig. Og altså møte senere i dag. Så jeg må støvsuge mellom slagene....

På lista mi gjenstår nok til å holde på til hun legger seg i kveld. Men jeg har begynt på en god del av det, bare ikke fullført så der er ikke strøket... Den støvsugeren gjentsår før jeg kan stryke "salongene" fra lista. Samt en ren duk som straks er ferdig i vaskemaskina.

Spammer her jeg...

Duken i vaskemaskinen var slett ikke den jeg trodde og i kommoden lå den heller ikke. Derved vet jeg ikke om jeg har den engang innser jeg. Men jeg har et par tre alternative duker til det bordet. Så noe blir det.

Spisebordet som ungene skal spise ved, samt at det er kakebord, har fått bursdagsvoksduken på, det hører med på en sånn dag.

Derved kan jeg stryke "spisebordet" av to do listen min.

Mannen forlot sofaen han sitter og jobber i, så jeg får ta støvsuger og dukskifte der før han er tilbake, om jeg rekker det. Han er vel bare en snartur på badet egentlig. Men kan sitte ett annet sted til jeg er ferdig

Kaka er i ovnen, og pynte den skal jentene gjøre, så derved kan jeg snart styrke det også.

Pizzaboller ville hun ha til middag.

Pizzakadaver tror jeg vi kaller dette, en altfor løs deig, kjevle, ha på fyll. Men rulle? Nei. Skrape med en slikkepott egentlig. Løfte over på skjærefjøl? Skrape, ja.

Men hey. Halvparten er kjøttdeig og ost og andre halvparten del delt mellom skinke, pepperoni og skinke&pepperoni, helt som hun ønsket. Jeg husket ost, det skjer ikke alltid, og smaken blir nok bra selv om utseende er så som så. Det går nok bra.

En time så drar jeg og henter ungene, så nå får jeg ta et drag i kjelleren, henge bort skøyter og lesse bort litt klær så det er plass til gjester. Selv om vi er relativt korona-tilpasset med totalt 6 gjester fra 2 husholdninger, min bror med familie og mine foreldre. Mine og min brors unger er hos mine foreldre hele denne uken på dagtid så vi er en felles kohort uansett.

Pizzaboller ville hun ha til middag.

Pizzakadaver tror jeg vi kaller dette, en altfor løs deig, kjevle, ha på fyll. Men rulle? Nei. Skrape med en slikkepott egentlig. Løfte over på skjærefjøl? Skrape, ja.

Men hey. Halvparten er kjøttdeig og ost og andre halvparten del delt mellom skinke, pepperoni og skinke&pepperoni, helt som hun ønsket. Jeg husket ost, det skjer ikke alltid, og smaken blir nok bra selv om utseende er så som så. Det går nok bra.

En time så drar jeg og henter ungene, så nå får jeg ta et drag i kjelleren, henge bort skøyter og lesse bort litt klær så det er plass til gjester. Selv om vi er relativt korona-tilpasset med totalt 6 gjester fra 2 husholdninger, min bror med familie og mine foreldre. Mine og min brors unger er hos mine foreldre hele denne uken på dagtid så vi er en felles kohort uansett.
Høres godt ut!

Pust med magen.

I dag er det bursdag!

Jeg skal bake kake. Og vaske huset.

Mannen har hjemmekontor, både praktisk og upraktisk. Da slipper han bruke en halvtime å kjøre hjem etter møtet som varer til over fire. Men han sitter i telefonen støtt og stadig. Og altså møte senere i dag. Så jeg må støvsuge mellom slagene....

På lista mi gjenstår nok til å holde på til hun legger seg i kveld. Men jeg har begynt på en god del av det, bare ikke fullført så der er ikke strøket... Den støvsugeren gjentsår før jeg kan stryke "salongene" fra lista. Samt en ren duk som straks er ferdig i vaskemaskina.
Grarulerer så mye til frøkna:)

Frøkna klarte å finne ett kryssord, en bok, og halskjedet jeg fikk fra min bestefar da jeg var 18.
Det var det siste han kjøpte til meg, han visste han ikke hadde så lenge igjen, så han ga mamma noen penger for at hu skulle kjøpe noe til oss jentene og til seg selv. og til meg kjøpte hu ett halskjede. Jeg har aldri klart å bruke det. Det gjør for vondt.
Men jeg er fortsatt veldig glad i det.
Det er snart 15 år siden han døde, men det får meg fortsatt til å grine..

Back
Topp