Februarskravla!

Tenker jo at det er sånn det skal være da :) Og trodde også jeg og han var enige om det, den gang ei:eek::p Han er vanligvis flink med penger , men har litt sånn holding innimellom at alt ordner seg...vel det gjør det ofte, men med den summen ut så går det jo utover noe annet. For vi var iallfall ikke utømmelig sparekonto. Så ja...hva skal man si. Han må se serie alene i kveld:p
Ja, er det mer enn ett par hundre her, så snakker vi om det.. Så at mannen din gjør sånn er overraskende. Wow.

Ja, er det mer enn ett par hundre her, så snakker vi om det.. Så at mannen din gjør sånn er overraskende. Wow.
Vi har vel snakket om noe ligende sum som Sara nevnte tidligere, et par tusen da bør vi ta det opp:) Ja , det er ikke greit. I følge han selv et kupp, så det kunne ikke vente. Hadde rukket en tlf om ikke annet liksom. Men men. Gjort er gjort og spist er spist eller hva det heter. Er oppgitt, men får jo gjort lite med det. Og ja, kan være vi hadde endt om med å kjøpe ...men da etter enighet og samtale rundt det. Vi har flere planer med huset for eks, så da ryker jo noe til der...

Noe sånt hadde ikke skjedd her i huset (en ting er at sparepengene står i mitt navn da ;) )

Det eksisterer en grense for hva vi kjøper uten å snakke om det som sånn ikke-uttalt ligger på ... vet ikke opp i et par tusen kroner? Snakke om det trenger ikke være mer enn "jeg trenger nye vintersko" sånn i forbifarten, så dukker de opp en dag man har hatt tid. Men en BIL, det er langt over hva som ikke er helt avklart på forhånd altså

Mye fordi jeg ikke kjøper noe uten å tenke litt nøye og diskutere med mannen frem og tilbake, sånn ca, mens han nok er mer impulsiv, men ikke SÅ impulsiv, og som sagt står sparekontoen i mitt navn, av uvuss grunn.
Ingen her hadde kjøpt bil heller, men grensen ligger nok høyere enn ett par tusen

Man har jo forskjellig økonomi, om vi skulle tart opp for mer enn et par hundre sp hadde det blitt kjedelig , vi har en god del høyere sum enn det

Ingen her hadde kjøpt bil heller, men grensen ligger nok høyere enn ett par tusen
Vet ikke helt konkret, det avhenger litt av hva. Men altså, kjøpe uten å ha snakket om det, det er ikke sånn veldig høyt føler jeg. Men det er vel fordi det faller naturlig at vi snakker om det. Sånn informerer, mer eller mindre.

Man har jo forskjellig økonomi, om vi skulle tart opp for mer enn et par hundre sp hadde det blitt kjedelig , vi har en god del høyere sum enn det

Ja, det er klart det henger sammen med økonomi

Jeg hadde f.eks egentlig tenkt meg en runde i går, men orket ikke for det var kaldt, jeg jobbet overtid og tenkte ta runden felleskjøpet: lammeullsåler, de kostet vel under hundrelappen pr par, jeg vill ha 2 eller 3 par egentlgi. Plantasjen, stiklinger, 4 for 119, så 4 eller 8, og litt jord og annet stæsj, og biltema, en mattermos i alle fall og evt noe annet, sånn helt uten at jeg hadde tenkt å ta det opp med mannen. Det ble ikke til at jeg orket, men jeg tar det neste uke.

Men hvor mye den enkelte kan bruke sånn er selvsagt økonomiavhengig. Og hvordan man har organsiert økonomien sin, i forhold til "egne penger" eller ei. Men bil, det overgår de aller fleste sine sånne grenser, egentlig

Helg. Taco under arbeid.
Mannen snart hjemme.

Helg.

Vet ikke helt konkret, det avhenger litt av hva. Men altså, kjøpe uten å ha snakket om det, det er ikke sånn veldig høyt føler jeg. Men det er vel fordi det faller naturlig at vi snakker om det. Sånn informerer, mer eller mindre.
Jeg gjør stadig det, jakke til ett psr tusen , ett bord ol
Over 5000 tar vi det kok opp

Jeg gjør stadig det, jakke til ett psr tusen , ett bord ol
Over 5000 tar vi det kok opp

Møbler kjøper jeg ikke uten å ha diskutert det, men det skyldes 1) at her ikke er plass til noe og 2)at det ikke er meg som har interiørgenet her i huset. Mannen kan finne på å komme hjem med noe.

Totalt viser r\kredittkortet mitt at jeg handlet for 6000 i januar, det aller meste av det mat (og sikkert rundt 1000 av det refundert som overtidsmat til jobb) men det er alltid sånn i januar og februar, for jeg jobber så mye at jeg shopper minimalt.

Trenger ungene klær så er det somregel nevnt, og like gjerne han som er den som kjøper det inn, og jeg selv.... jeg er somregel kommandert av mannen til å handle noe til meg selv ;)

Oppdatering: han er lei seg og sier han kan selge bilen:p

Og hva syns du? :p
Vel, jeg er oppgitt. Sagt vi får se på det når bilen kommer. Slikt må regnes på , ikke bare kjøpes. Pengene til den er der, men i mitt hode så jeg for meg de pengene brukt på noe annet :)

Møbler kjøper jeg ikke uten å ha diskutert det, men det skyldes 1) at her ikke er plass til noe og 2)at det ikke er meg som har interiørgenet her i huset. Mannen kan finne på å komme hjem med noe.

Totalt viser r\kredittkortet mitt at jeg handlet for 6000 i januar, det aller meste av det mat (og sikkert rundt 1000 av det refundert som overtidsmat til jobb) men det er alltid sånn i januar og februar, for jeg jobber så mye at jeg shopper minimalt.

Trenger ungene klær så er det somregel nevnt, og like gjerne han som er den som kjøper det inn, og jeg selv.... jeg er somregel kommandert av mannen til å handle noe til meg selv ;)
Her er jeg den som liker interiør , bord kjøper jeg glatt , sofa kjøper vi sammen
Men vi har ikke felles økonomi da, det ønsker vi ikke. Så han dår penger for det som er felles lån og resten fikset vi hver dor oss
Klær kjøper jeg :)

Back
Topp