Februar 2025

Da ble det kun 3 egg av 5 follikler i går. Innsett blir i utgangspunktet tirsdag, på dag 5, men jeg har ikke veldig store forhåpninger. Er veldig skuffet over at det ikke var flere egg, og med tanke på at ingen av de 6 eggene mine forrige gang overlevde til blasto, føler jeg denne runden egentlig er 'over'. :sorry:

Noen som vet (og har lyst å forklare meg) hvordan det funker hvis det ikke blir noe å sette inn? Teller det som forsøk, eller blir dette forsøket forkastet og vi må "gjøre det på nytt"? Og hvordan teller de i så fall egenandeler hvis vi må til med ny stimulering?

Veldig negativ her, men føler det kan hjelpe å bare ha en litt mer konkret (reserve)plan :bag:
Sender deg en stor klem :Heartred Ikke gi opp helt enda. Det er fortsatt håp med 3 egg i loopen :Heartred

Et forsøk regnes som egguttak + innsett. I tillegg går alle eventuelle fryseforsøk på samme forsøket.

Hvis man får avbrutt forsøk et sted i løypa, og aldri får innsett, regnes det som avbrutt og det går ikke på et av disse tre forsøkene (men man får refundert medisinutgifter likevel)

Da ble det kun 3 egg av 5 follikler i går. Innsett blir i utgangspunktet tirsdag, på dag 5, men jeg har ikke veldig store forhåpninger. Er veldig skuffet over at det ikke var flere egg, og med tanke på at ingen av de 6 eggene mine forrige gang overlevde til blasto, føler jeg denne runden egentlig er 'over'. :sorry:

Noen som vet (og har lyst å forklare meg) hvordan det funker hvis det ikke blir noe å sette inn? Teller det som forsøk, eller blir dette forsøket forkastet og vi må "gjøre det på nytt"? Og hvordan teller de i så fall egenandeler hvis vi må til med ny stimulering?

Veldig negativ her, men føler det kan hjelpe å bare ha en litt mer konkret (reserve)plan :bag:
Kjenner følelsen og skuffelsen :Heartpink som alle sa til meg ; man trenger jo kun ett egg... leste en del suksesshistorier, men det jeg slet med å tro det var noen reell sjanse jeg også. Men.mitt første uttak fikk jeg ut 3, ett ble befruktet og utviklet seg veldig bra og ble satt inn på dag 3 (endte i kjemisk men det har jo ikke noe med antall egg å gjøre).

Ikke gi opp håpet selvom jeg selvfølgelig forstår at man blir pessimistisk av få egg. :Heartpink

Ang om det teller som ett forsøk selvom det ikke blir noe å sette inn så gjør det dessverre det... Send inn kvitteringer og bekreftelsen fra legen for det regnes med mtp refusjon uansett.

Edit: dette gjelder privat.

Sender over en god klem og vit at vi er mange her som heier på og krysser alt for deg:Heartpink:smiley-angelic001

Sender deg en stor klem :Heartred Ikke gi opp helt enda. Det er fortsatt håp med 3 egg i loopen :Heartred

Et forsøk regnes som egguttak + innsett. I tillegg går alle eventuelle fryseforsøk på samme forsøket.

Hvis man får avbrutt forsøk et sted i løypa, og aldri får innsett, regnes det som avbrutt og det går ikke på et av disse tre forsøkene (men man får refundert medisinutgifter likevel)
Om dette forsøket blir avbrutt, og jeg ikke har nådd grensa for refusjon,blir neste forsøk oppå dette, eller må jeg begynne på 0 igjen?

Sniker.

Er det mulig at de har gått i eggløsning? Jeg hadde fem tomme poser forrige gang, men et par dager før uttak hadde jeg endel eggløsningsslim. Jeg synes det var rart, men kunne ikke huske om jeg hadde det de andre rundene. Men ville ikke legen sett om det hadde vært tidlig eggløsning på noen av dem? De sa ingenting…. Dette var jo også første gang jeg ikke hadde fyremadel siden jeg hadde lang protokoll.
Ser nå at jeg tenkte litt feil, det var få egg ut pga at eggene fortsatt sitter igjen i eggposene (og ikke har løsnet) som jeg tenkte på. Og da kan det forsøkes dual trigger. Her er det delt erfaringer med det:

Ser nå at jeg tenkte litt feil, det var få egg ut pga at eggene fortsatt sitter igjen i eggposene (og ikke har løsnet) som jeg tenkte på. Og da kan det forsøkes dual trigger. Her er det delt erfaringer med det:

Ja, dette har jeg også tenkt på… Det var ingen som prøvde å skylle ut noe hos meg heller… Jeg må snakke med klinikken om dette. Om de var helt tomme, men jeg skal nok også spørre dem om det eggløsningsslimet… synes det var veldig rart…

Om dette forsøket blir avbrutt, og jeg ikke har nådd grensa for refusjon,blir neste forsøk oppå dette, eller må jeg begynne på 0 igjen?
Dette regnes med i egenandelen. Så neste forsøk kommer oppå det når det beregnes når du når egenandel :) Når du får papirer til HELFO vil de krysse av for "forsøk 1". Men hvis du ikke får noe å sette inn vil de også krysse av for "forsøk 1" på papirene du får for neste forsøket.

Ja, dette har jeg også tenkt på… Det var ingen som prøvde å skylle ut noe hos meg heller… Jeg må snakke med klinikken om dette. Om de var helt tomme, men jeg skal nok også spørre dem om det eggløsningsslimet… synes det var veldig rart…
Jeg ville absolutt spurt de hvorfor de tror noen var tomme. Om eggene fortsatt satt fast i "veggen sin", hadde gått til eggløsning (det ville de kanskje sett som du sa?) eller om de var tomme fra før.
Jeg trodde eggløsningsslim kom av at slimhinne og eggpose(r) vokser? Jeg fikk helt vilt mye eggløsningsslim når jeg stimulerte, og fikk ut egg fra alle eggposene jeg hadde.

Åh... :sorry::Heartpink så trist.. Dette ser ut til å ha vært en vond mnd for mange. Blir så lei meg av å tenke på hvor mange vi er som må stå i denne usikkerheten, sorgen og fortvilelsen mnd etter mnd...

Leste nå svaret ditt til @Skogsjente ang få egg tross god amh. Det er veldig likt det som skjer med oss. Både mine og samboeren sine prøver er gode, men vi har maks fått ut 4 egg (dette siste uttaket) og de faller fra.. jeg mistenker at ingen av de greier å utvikle seg riktig til blasto.. ikke inni magen heller. Derfor får jeg kjemisk. Men man vet jo ikke..

Vi har vurdert å ta Comet-test før neste forsøk, men den koster over 10k og vi har allerede sprengt budsjettet vårt... vurderingen er om vi må bruke de pengene for å få råd til et forsøk til etter det siste vi har igjen, eller om det vil bli bortkastet om vi ikke tar Comet-testen først.. og at vi da må utsette enda lengre for å spare mer. Syns det er ekstra vanskelig med alle pengene vi egentlig ikke har som jeg føler vi bare kaster ut av vinduet, fordi jeg føler så sterkt nå at dette ikke kommer til å gå.. at jeg bare lurer meg selv.

Æsj.. jeg skulle jo være mer optimistisk i dag.. Skal ta meg en litt kald dusj å ha en indre alvorsprat og prøve å snu tankene for resten av dagen.

Jeg vet jeg har en tendens til digresjoner og babler litt når hodet setter igang, men poenget mitt var at jeg syns det er så innmari trist at det ikke gikk for dere heller denne gangen og at du nå må igjennom nytt egguttak. Sender deg en god trøsteklem og håper du klarer å være litt snill mot deg selv i dag :Heartpink
Vi er relativt nye i gamet siden vi «bare» var på første forsøk, men alt rundt IVF koster jo helt sinnsykt. Vi har sett på priser i det private, og blir jo helt svimle :hungover:

Ikke hørt om Comet-test før, men googlet det nå. Skjønner at det er fristende å ta den, men prisen som setter en stopp. Vi snakket faktisk på det før han dro på jobb i dag om vi kanskje burde tatt en mer utdypende test privat for å se hvordan ståa med han og meg egentlig er. Det er litt så som så det de tilbyr offentlig..

Godt å ha fri og deretter en helg nå. Ta vare på dere selv :Heartred
Har de andre eggene gått i eggløsning før uttak eller var de tomme fra før? Hvis det er det første så finnes det en løsning på det som har fungert for flere ihvertfall :Heartred
Sniker.

Er det mulig at de har gått i eggløsning? Jeg hadde fem tomme poser forrige gang, men et par dager før uttak hadde jeg endel eggløsningsslim. Jeg synes det var rart, men kunne ikke huske om jeg hadde det de andre rundene. Men ville ikke legen sett om det hadde vært tidlig eggløsning på noen av dem? De sa ingenting…. Dette var jo også første gang jeg ikke hadde fyremadel siden jeg hadde lang protokoll.
De har ikke nevnt noe om dette til oss i alle fall, men vi går offentlig da. Eneste var at de glemte å gi meg tabletter på uttakstidspunktet, men dette var jo mer smertestillende medisiner som gjorde at jeg tok de «for sent». Sprøyten ble satt til korrekt tid ift uttak. Jeg reagerte veldig hardt på medisinene når de først kicka inn. Svimte av flere ganger, sykepleier sa det var vanlig om kvinnen har hatt litt høye skuldre i forkant

Vi hadde troa selv. Glad jeg har fri fra jobb i dag. Samboer ble værende hjemme litt med meg slik at vi fikk sortert ut litt tanker. Vi fikk kun ett egg på frys, så vi må gjennom en ny runde. Jeg er bare livredd for at vi får ut samme mengde på alle uttak (fikk ut 26 poser, men nesten alle var tomme. Så endte med fire egg, hvor tre falt av før 5 dager). Overlegen på klinikken stusset veldig på at vi fikk så få egg når jeg har så normalverdi på AMH.
Det høres veldig ut som meg Adele. Jeg hadde 24 eggposer på første forsøket. De hentet ut 11 egg (mange var ikke store nok, men de som var store var absolutt store). 8 var modne, 7 ble befruktet, men vi endte opp med bare en blasto. Og jeg har en amh på 28. Av de 7 som ble befruktet sa de at 5 av da falt fra mellom dag 4 og 5. Gynekologen nevnte bare at det nok var lenger mellom de gode eggene mine, så mulig jeg har mange egg, de bare er ikke av like god kvalitet lenger ..

Ps; tenker på deg i dag. Det er en så vond beskjed å få. Spesielt når man ikke har noen på frys. Man må liksom "dame" seg opp for å gå gjennom alt på nytt. Sender deg en stor klem og ses i mars gruppa :Heartpink

Åh... :sorry::Heartpink så trist.. Dette ser ut til å ha vært en vond mnd for mange. Blir så lei meg av å tenke på hvor mange vi er som må stå i denne usikkerheten, sorgen og fortvilelsen mnd etter mnd...

Leste nå svaret ditt til @Skogsjente ang få egg tross god amh. Det er veldig likt det som skjer med oss. Både mine og samboeren sine prøver er gode, men vi har maks fått ut 4 egg (dette siste uttaket) og de faller fra.. jeg mistenker at ingen av de greier å utvikle seg riktig til blasto.. ikke inni magen heller. Derfor får jeg kjemisk. Men man vet jo ikke..

Vi har vurdert å ta Comet-test før neste forsøk, men den koster over 10k og vi har allerede sprengt budsjettet vårt... vurderingen er om vi må bruke de pengene for å få råd til et forsøk til etter det siste vi har igjen, eller om det vil bli bortkastet om vi ikke tar Comet-testen først.. og at vi da må utsette enda lengre for å spare mer. Syns det er ekstra vanskelig med alle pengene vi egentlig ikke har som jeg føler vi bare kaster ut av vinduet, fordi jeg føler så sterkt nå at dette ikke kommer til å gå.. at jeg bare lurer meg selv.

Æsj.. jeg skulle jo være mer optimistisk i dag.. Skal ta meg en litt kald dusj å ha en indre alvorsprat og prøve å snu tankene for resten av dagen.

Jeg vet jeg har en tendens til digresjoner og babler litt når hodet setter igang, men poenget mitt var at jeg syns det er så innmari trist at det ikke gikk for dere heller denne gangen og at du nå må igjennom nytt egguttak. Sender deg en god trøsteklem og håper du klarer å være litt snill mot deg selv i dag :Heartpink
Det at du har fått en kjemisk betyr at 3-dagersen din må ha blitt en blasto. Hvis ikke kunne den ikke ha festet seg. Så du har definitivt fått blasto før :)

Vi har tatt COMET testen og fikk ikke utslag. Den anbefaltes ikke til alle, det er ikke nødvendig å ta den med mindre man har noen indikatorer. Indikatorene for DNA skade på spermier er:
- nedsatt befruktningsevne
-unormal utvikling av eggene som blir befruktet
- graviditetene gjentatte ganger stopper på et alt for tidlig tidspunkt

Sånn som jeg husker deres historie (når det gjelder utvikling av egg) så er dere fortsatt innenfor det som regnes som normalen i statistikk. Men anbefaler å ringe Medicus som har testen. Det er de som bestemmer hvem som får testen og hvem det ikke er nødvendig for :)

Da har klinikken bedt oss om å stoppe å ta Cyclogest, og at vi tar kontakt med de til uka for planlegging av veien videre. Trodde aldri jeg skulle gråte triste tårer over å stoppe med de stikkpillene, men her er jeg - ligger rett ut med både nese og øyne som renner :laughing025 :crybaby2

Da hopper jeg nok over til Mars- eller april-gruppa, men følger gjerne videre her hvordan det går med dere andre :Heartbigred

Det at du har fått en kjemisk betyr at 3-dagersen din må ha blitt en blasto. Hvis ikke kunne den ikke ha festet seg. Så du har definitivt fått blasto før :)

Vi har tatt COMET testen og fikk ikke utslag. Den anbefaltes ikke til alle, det er ikke nødvendig å ta den med mindre man har noen indikatorer. Indikatorene for DNA skade på spermier er:
- nedsatt befruktningsevne
-unormal utvikling av eggene som blir befruktet
- graviditetene gjentatte ganger stopper på et alt for tidlig tidspunkt

Sånn som jeg husker deres historie (når det gjelder utvikling av egg) så er dere fortsatt innenfor det som regnes som normalen i statistikk. Men anbefaler å ringe Medicus som har testen. Det er de som bestemmer hvem som får testen og hvem det ikke er nødvendig for :)
Takk for at du skriver det:Heartpink jeg har tenkt at det utviklet seg til blasto, men en veldig dårlig/feil en... men jeg kan for lite så jeg burde ikke tenke så mye..

Og ja du har rett.. Jeg trykker nok på alarmen litt for tidlig... Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å riste av meg denne voldsomme pessimismen nå. Det er ikke likt meg.

Jeg føler meg bare så sliten, lei og demotivert. Og feit :depressed::facepalm:

Morgentesten min i dag.. det er heldigvis den dårligste testurinen for meg siden jeg tisser så ofte igjennom natta. Men jeg måtte teste likevel. Syns ikke jeg ser noe, men så ser jeg plutselig en svaaaak skygge og så er den borte igjen. Er nok bare ønsketenkning. Klamrer meg fast i håpet om at det dukker opp en strek ila helga. Er 10dpo 7dp3dt i dag...

Vedlegg

• 20250221_105250.jpg
    20250221_105250.jpg
    98 KB · Visninger: 65
Dette regnes med i egenandelen. Så neste forsøk kommer oppå det når det beregnes når du når egenandel :) Når du får papirer til HELFO vil de krysse av for "forsøk 1". Men hvis du ikke får noe å sette inn vil de også krysse av for "forsøk 1" på papirene du får for neste forsøket.
Det hjelper. Nesten 21000 per forsøk bare på medisiner er jo allerede ganske mye om ikke eventuelle avbrutte forsøk skulle legges oppå der igjen, i tillegg til utgifter med reise, egenandeler på behandlingen og så videre :dead: takk for svar :love2

Dere, det sykeste har akkurat hendt. Jeg har skrevet at jeg har fått svake, svært svake tester de siste dagene. Og med siste testen i dag 14 DPO har jeg slått meg til ro med at her var det ikke noe liv laga. Det ble ikke vår tur nå, og jeg har selvfølgelig vært vei meg og grått over tapet for at det ikke gikk basert på disse testene:

IMG_3401.jpeg

Tok blodprøver på Riksen i dag, og de ringte meg for å fortelle at jeg var gravid!!! :Heartpink Alt så fint ut sa hun, HCG på 72 som var bra. «Men det kan ikke stemme?», sa jeg. - «jeg har jo tatt hundre tester som er negative eller alt for svake?»... «joda, du er gravid, du får UL kontroll om 1 mnd».

Jeg er helt sjokkert. Har ikke rukket bli glad enda, for jeg er fortsatt trist? :wideyed: For et mind fuck dette opplegget er. Fra en følelse til den neste.

Testene er kjøpt på normal, og jeg har lært. Skal aldri kjøpe de igjen.. med HCG på 72 burde de vært sterkere? .. de må være så dårlige.. :hilarious:

Men ja, gravid - kan ikke tro det :smiley-angelic001:Heartpink:Heartpink

Back
Topp