Februar 2025

Dere er så gode alle sammen :Heartpink og jeg tror kanskje det hjalp med all kryssingen :shy: til og med legen ble positivt overrasket i dag. Det var 5 follikler på hver side og de regner med at 5-7stk er klare på tirsdag. Det er det beste utgangspunktet vi har hatt, så jeg føler meg selvfølgelig veldig lettet. Selvom det er laaangt igjen til vi evt kanskje kan senke skuldrene. Litt. Fikk innsettdato på fredag (valentines day) :Heartpink sliter med å tro på at vi ender med et embryo til innsett på fredag, men prøver å ha håp nå :shy:
Jaddaa! :happy093
Det er jo et kjempegodt utgangspunkt! Det er lov å slippe skuldrene littegranne for nå i alle fall :Heartred

Ååh jeg går bare og venter og tenker på de embryoene. Når vi var der oppe nå gikk de gjennom de vi mistet sist gang med oss og sa at de flere datt fra på dag 4. Og at de trodde helt til den dagen at de faktisk kom til å ha flere. Nå har vi 4 små som ligger og jobber. Jeg skal få en telefon i morgen og det blir et mulig innsett på mandag. Så lenge en av de klarer seg, så har vi noe å sette inn :Heartred men jeg kan risikere å kjøre hele veien for å få beskjed om at ingen klarte seg mellom dag 4 og 5. Jeg får jo en update på morgenen, så det er mye som kan skje det neste døgnet igjen da ...

Dere er så gode alle sammen :Heartpink og jeg tror kanskje det hjalp med all kryssingen :shy: til og med legen ble positivt overrasket i dag. Det var 5 follikler på hver side og de regner med at 5-7stk er klare på tirsdag. Det er det beste utgangspunktet vi har hatt, så jeg føler meg selvfølgelig veldig lettet. Selvom det er laaangt igjen til vi evt kanskje kan senke skuldrene. Litt. Fikk innsettdato på fredag (valentines day) :Heartpink sliter med å tro på at vi ender med et embryo til innsett på fredag, men prøver å ha håp nå :shy:
Ååh det er så fantastisk. Tenk om det blir innsett og det blir baby da? En ekte kjærlighetsbaby :Heartred håper sann for deg og håper eggene har tenkt å bli klare for det til tirsdag.

Ååh jeg går bare og venter og tenker på de embryoene. Når vi var der oppe nå gikk de gjennom de vi mistet sist gang med oss og sa at de flere datt fra på dag 4. Og at de trodde helt til den dagen at de faktisk kom til å ha flere. Nå har vi 4 små som ligger og jobber. Jeg skal få en telefon i morgen og det blir et mulig innsett på mandag. Så lenge en av de klarer seg, så har vi noe å sette inn :Heartred men jeg kan risikere å kjøre hele veien for å få beskjed om at ingen klarte seg mellom dag 4 og 5. Jeg får jo en update på morgenen, så det er mye som kan skje det neste døgnet igjen da ...
Og nå ser jeg at jeg skrev nesten akkurat den samme posten for noen dager siden i gruppa her :hilarious:

Jeg skal krysse alt for at det ikke ender med bomtur og at gullegget ditt ligger klart på mandag! :smiley-angelic001:love7

Ååh det er så fantastisk. Tenk om det blir innsett og det blir baby da? En ekte kjærlighetsbaby :Heartred håper sann for deg og håper eggene har tenkt å bli klare for det til tirsdag.

Ja tenk om :shy::nailbiting::Heartpink

Hei :Heartred Håper alle har hatt en fin lørdag morgen så langt.

Fikk oppdatering i dag på eggene:
Hentet ut: 6 stk.
Modne: 3 stk.
Befruktet: 2 stk. :smiley-angelic001

Det står også at de har brukt ICSI som metode, som er uventet siden vi fikk beskjed om IVF. Vi får høre hvorfor de byttet når vi skal dit igjen :) ChatGPT kommer med mange forslag til årsak; spemkvalitet, harde egg, ingen tegn til befruktning, antistoffer osv.. men vet noen hvorfor de plutselig endrer? Hva har dere fått som forklaring?

Heia-heia på de 4 eggene som ligger og ruger :Heartred Vi er cirka like langt i prosessen, så føler virkelig på spenningen du sitter med nå!! Krysser virkelig fingrene og håper på det beste :smiley-angelic001

Det står også at de har brukt ICSI som metode, som er uventet siden vi fikk beskjed om IVF. Vi får høre hvorfor de byttet når vi skal dit igjen :) ChatGPT kommer med mange forslag til årsak; spemkvalitet, harde egg, ingen tegn til befruktning, antistoffer osv.. men vet noen hvorfor de plutselig endrer? Hva har dere fått som forklaring?
Vi skulle ha IVF på halvparten og icsi på resten opprinnelig siden vi har uforklarlig infertilitet. Men de valgte bruke icsi på alle siden sædkvaliteten var litt dårligere enn tidligere prøver akkurat denne dagen. Men ikke så dårlig at det egentlig er et problem. Men de sa at de erfarer bedre suksess med icsi, men i Norge er «regelen» at man skal gjøre minst mulig og starte med IVF først også heller bruke icsi på neste forsøk osv. Men mange her som kan mer om dette enn meg, jeg er nybegynner :hilarious:
Det blir spennende dager for deg, håper begge to utvikler seg perfekt :Heartred

Vi har innsett samme dag :Heartred

Så bra de brukte icsi. Har en nær venn som har lest en del studier og hørt mye utenlandske podkaster. I andre land bruker de nesten utelukkende icsi for å sikre at eggene vi faktisk henter ut blir befruktet. I studiene så er de overrasket over hvor mange andre land som alltid bruker ivf først. I den ene podkasten snakket de om at ved å bruke icsi og tvinge sædcellen inn, så går egget mer i opposisjon og dermed jobber hardere for å fikse skallet sitt. Og at egget derfor er sterkere ved bruk av icsi. Men hovedsakelig tilbyr de icsi i Norge ved dårligere/nedatt sædkvalitet.

Heier og håper sann på eggene dine :Heartred :Heartred :Heartred :Heartred :Heartred :Heartred

Heia-heia på de 4 eggene som ligger og ruger :Heartred Vi er cirka like langt i prosessen, så føler virkelig på spenningen du sitter med nå!! Krysser virkelig fingrene og håper på det beste :smiley-angelic001
Ja, jeg må jo tenke at det skal gå. Ene temaet jeg tok opp med Tone Bråthen på forrige terapitime var det med håp. Og hun sa at det skuffet blir vi uansett så lenge det ikke går, så vi kan like gjerne være litt positive og ha håpet. Skuffelsen er uansett stor om det ikke funker, så jeg håper for alle sammen :Heartred

Nå går jeg bare og tenker. De hadde vel sagt i fra til oss i dag hvis det ikke ble noe med noen av embryoa? Det er jo ikke vits å vente til i morra hvis ingen har delt seg riktig. :bookworm::sorry: så nervøs. Savner det første forsøket da jeg var så optimistisk rundt hvert hjørne. Nå er det bare pessimisme ute og går.

Back
Topp