Da er det tid for nytt forsøk, så hiver meg med her i februar gruppa
Andre forsøk på hus, ingen barn fra før. Starter opp ny syklus til helga, så da blir det menopur og fyramedel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så spennende med nytt forsøk igjenDa er det tid for nytt forsøk, så hiver meg med her i februar gruppaAndre forsøk på hus, ingen barn fra før. Starter opp ny syklus til helga, så da blir det menopur og fyramedel.
Kan du fylle ut denne, så skal jeg få deg med på førstesiden:Nei, naturlig syklus. Men EL ble positiv forrige fredag, så satt inn på fryseforsøk i dagBle det styrt syklus nå i februar da?
Sikkert selvforklarende, men hvordan bruker du den?Anbefaler denne varmeputa altså: https://www.clasohlson.com/no/Terrible-Twins-hvetepute,-18-x-50-cm/p/44-9849
Fikk den hos Spiren første gang jeg hadde uttak og kjøpte den selv i oktober og har brukt den så mye. Holder så godt på varmen.
Lykke tilDa er det tid for nytt forsøk, så hiver meg med her i februar gruppaAndre forsøk på hus, ingen barn fra før. Starter opp ny syklus til helga, så da blir det menopur og fyramedel.

Hvordan gikk det på kontroll idag?Var til kontroll nr. 2 i går. De hadde planlagt for uttak på torsdag eller fredag, men av mine 8 egg var det kun 6 som hadde utviklet seg. De var ganske ujevne dessverre, alt fra 14 - 23 mm.
Det ble en stor ringerunde for legen, hun måtte rådføre seg med andre spesialister. Skulle de ta uttak nå med en gang og få med seg den største, eller vente på de to siste på 14-17 mm.?Det endte på det siste forslaget, og den på 23 mm går da til grunne fordi den blir overmoden.
Har da potensielt 5 egg til uttak, og aner ikke når uttaket nå blir. Må tilbake igjen i dag for enda en ny oppfølging. Veldig frusterende, og ikke minst fordi dette tar mye tid fra jobbmen jeg skjønner tankegangen og logikken i det. Jeg bare håper de 5 da har potensiale
For en nervepirrende reise dette er.

Varmen den i mikroen og har den over magen, lindrer smerter. Bruker den både ved mensensmerter, kan bruke den på ryggen også om man har smerter der. Nå har jeg den bare nede ved underlivet etter uttaket i dagSikkert selvforklarende, men hvordan bruker du den?

Spennende! Hvordan gikk det første uttaket ditt?Da er det tid for nytt forsøk, så hiver meg med her i februar gruppaAndre forsøk på hus, ingen barn fra før. Starter opp ny syklus til helga, så da blir det menopur og fyramedel.
Føler meg helt grønn på alt som har med ivf å gjøre selv om jeg har vært gjennom litt nå....Litt om meg:
Aldri opplevd noensinne, så må være kluss etter egguttak? Dette er første gang jeg bruker letrozol, så mulig den forskyver. Den digitale fra CB blinker da, men monitoren sier lav! Så jeg føler UL til 1000kr i morra er bortkastet men samtidig er det det jo helg, så greit å sjekke hvordan ståa er

Kvalitet over kvantitet! Håper for deg, og heier på de 4 eggeneFikk oppdatering fra klinikken i dag. 5 av de 8 eggene var modne og 4 var befruktet. Så blir spennende å se om noen av de klarer seg til blastocyst i det hele tatt. Jeg blir jo veldig pessimistisk... Dessverre.. sist gang var det 7 som ble befruktet og vi fikk bare en blasto. Så går jo rett i "krisetenking" og tenker at det sikkert ikke blir noen denne gangen..![]()

Velkommen inn hit, veldig hyggelig at du vil bli med å henge med oss her inneHei! Jeg har vært i kulissene en stund og hentet mye relevant info - dere er så gode og vet så mye! Krysser alt jeg har for alle dereFøler meg helt grønn på alt som har med ivf å gjøre selv om jeg har vært gjennom litt nå....Litt om meg:
Nini2025/Bkno6597360 - 32 - B1 - Hausken - Forsøk 1 (fersk) av ICSI#1 - Gonal-F, Fyremadel, Gonapeptyl, Ovitrelle, Cyclogest, Klexane - 3.feb
Er i tww nå, så da ruger jeg I guess? Grunnen til at jeg endelig offisielt deltar i forumet, er at egentlig har jeg lyst til å vente med å teste, men vet ikke om jeg klarer. Den offisielle testen fra klinikken er 10 dager etter innsett, men jeg har overtalt samboer til å begynne å teste på 8 dager etter innsett. Men egentlig vil jeg teste før, fordi det kan jo være en falsk positiv fra Ovitrelle evt. Var kronisk tester før vi begynte med ivf, og holdt på naturligDont know what to do! Hva gjør dere og har dere noen gode for/imot?
I tillegg har jeg mye tanker om hvor vellykket dette egentlig kan bli, ettersom det nesten ikke ble innsett da jeg på innsettingsdagen ble diagnostisert med OHSS grad 2. Jeg var ikke keen på å utsette og vente med innsett, og jeg følte nesten legen la det opp til meg å bestemme om vi skulle gjøre ferskt forsøk der og da eller ikke. Han sa det var på grensen, men ikke imot å gjøre det heller. Har hatt en del ubehag, men i går kom det seg litt ift OHSS-plagene. Håper egentlig at det vil bli verre igjen mot helgen, for da skal jo kroppen teoretisk sett begynne å produsere HCG om dette innsettet var vellykket. Så her er det mange følelser på en gang!
Noen som har erfaringer med dette?
Beklager langt innlegg, men kjente det var forløsende å dele med noen jeg vet kan forstå![]()
Så hvis man greier å vente (det er vanskelig synes jeg!) så er det kanskje koselig å teste sammen 12 dpo? Det blir nøyaktig en uke etter innsett av blasto
Det tilsvarer 2 dager før mens, så testen vil vise riktig resultat den dagen.Håper det går knirkefritt og blir innsett nåDa har jeg fått bekreftet at jeg er satt opp til innsett i uke 8. Vi får nå se, jeg har ikke helt troen siden kroppen har vært helt på bærtur etter lang protokoll. Annenhver syklus er normal, og annenhver altfor kort og uten positiv eltest. Virker som om en av eggstokkene ikke har kommet seg ennå. Men jeg krysser alt jeg har for at det blir innsett nå, tålmodigheten holder ikke så mye lenger hvis det blir avbrutt igjen.![]()

Så rart! Håper at de ser et egg som er i ferd med å vokse på UL i morgenDag 13 i dag, ikke i nærheten av EL! I dag var strimmeltesten helt negativ, altså som en graviditetstestAldri opplevd noensinne, så må være kluss etter egguttak? Dette er første gang jeg bruker letrozol, så mulig den forskyver. Den digitale fra CB blinker da, men monitoren sier lav! Så jeg føler UL til 1000kr i morra er bortkastet men samtidig er det det jo helg, så greit å sjekke hvordan ståa er

Velkommen til forumet! Og lykke til som IVF-prøverHei! Jeg har vært i kulissene en stund og hentet mye relevant info - dere er så gode og vet så mye! Krysser alt jeg har for alle dereFøler meg helt grønn på alt som har med ivf å gjøre selv om jeg har vært gjennom litt nå....Litt om meg:
Nini2025/Bkno6597360 - 32 - B1 - Hausken - Forsøk 1 (fersk) av ICSI#1 - Gonal-F, Fyremadel, Gonapeptyl, Ovitrelle, Cyclogest, Klexane - 3.feb
Er i tww nå, så da ruger jeg I guess? Grunnen til at jeg endelig offisielt deltar i forumet, er at egentlig har jeg lyst til å vente med å teste, men vet ikke om jeg klarer. Den offisielle testen fra klinikken er 10 dager etter innsett, men jeg har overtalt samboer til å begynne å teste på 8 dager etter innsett. Men egentlig vil jeg teste før, fordi det kan jo være en falsk positiv fra Ovitrelle evt. Var kronisk tester før vi begynte med ivf, og holdt på naturligDont know what to do! Hva gjør dere og har dere noen gode for/imot?
I tillegg har jeg mye tanker om hvor vellykket dette egentlig kan bli, ettersom det nesten ikke ble innsett da jeg på innsettingsdagen ble diagnostisert med OHSS grad 2. Jeg var ikke keen på å utsette og vente med innsett, og jeg følte nesten legen la det opp til meg å bestemme om vi skulle gjøre ferskt forsøk der og da eller ikke. Han sa det var på grensen, men ikke imot å gjøre det heller. Har hatt en del ubehag, men i går kom det seg litt ift OHSS-plagene. Håper egentlig at det vil bli verre igjen mot helgen, for da skal jo kroppen teoretisk sett begynne å produsere HCG om dette innsettet var vellykket. Så her er det mange følelser på en gang!
Noen som har erfaringer med dette?
Beklager langt innlegg, men kjente det var forløsende å dele med noen jeg vet kan forstå![]()
). Så denne runden skal jeg teste 12 dpo (er 10 dpo idag). Det er masse tanker nå også, men litt mindre stress føler jeg. Så det som føltes veldig riktig i starten av IVF reisen har endret seg litt. Du må nesten kjenne litt på hva som føles mest riktig for deg. Noen synes det er fint å først se de blanke testene, for å være litt forberedt hvis de fortsetter å være blanke. Andre synes det er seig-pining og trenger å hoppe rett i det 11/12 dpo. Bære eller briste!
Velkommen! Gratulerer med flere blastoer og som ruger allerede! Gøy at vi har flere som har hatt innsett allerede nå, krysser fingreEtter å ha sneket lenge i denne tråden melder jeg meg omsider på. Dette er vår første forsøk med ivf etter funn av tette eggledere før jul. Har fra før av et barn som er laget naturlig, så vet ikke helt hvordan vi fikk det til eller hva som har hent i mellomtiden.
Jeg har stimulert siden midten av januar, uttak i slutten av januar som ble 14 egg ut, 9 befruktet, og 5 som førte frem til blastocyst. Har nå vært ruger siden 3. februar
IvfPernille - 30 år - B2 - UNN - Forsøk nr1 -Rekovelle, Ganirelix - Innsett 3. Februar
Når har du tenkt til å teste?