Februar 2025

Hehe. Tørr nesten ikke å innrømme at jeg "føler" et eller annet på kroppen. Får små kvalmebyger og er svimmel (og trøtt, men det har jeg vært lenge etter smellen min i desember). Men er redd jeg innbiller meg det fordi testene er strek på.
Jeg spurte min venn chatgpt :bookworm:

Her er grunner til at du blør (mer enn lett blødning), men fortsatt kan være gravid:

1. Subkorionisk hematom: Dette kan føre til betydelig blødning, men graviditeten kan fortsatt være intakt.

2. Tvillinggraviditet der én ikke utvikler seg videre: Det kan føre til blødning mens den andre fortsetter.

3. Slimhinneavstøtning: Noen kvinner opplever blødning tidlig i svangerskapet uten at det påvirker utfallet.

4. Hormonelle svingninger: Progesteronnivåene kan variere, og det kan føre til blødning, særlig hvis hun bruker progesterontilskudd.

Hehe. Tørr nesten ikke å innrømme at jeg "føler" et eller annet på kroppen. Får små kvalmebyger og er svimmel (og trøtt, men det har jeg vært lenge etter smellen min i desember). Men er redd jeg innbiller meg det fordi testene er strek på.
Jeg tror jeg er selve definisjonen på at det kan gå begge veier. Første graviditet blødde jeg i fem dager før jeg faktisk mistet (fosteranleggrt kom ut), hcg steg helt til den dagen jeg faktisk mistet. Neste graviditet (den jeg enda jobber med) blødde jeg en god del i starten, spesielt i uke 6. Det var riktignok brunt, men det var så mye at jeg var sikker på at jeg skulle miste igjen. Det viste seg å være et hematom i livmor. Kroppen jobbet med å absorbere det, ingen blødning etter en helt sort blødning (sorry, her blir det kanskje litt for mye info) etter samleie i starten av uke 8.

Jeg skal håpe for deg, ingen tvil om at du akkurat nå er gravid :Heartred håper virkelig det ordner seg og at blødningene stopper

Last edited:
Jeg tror jeg er selve definisjonen på at det kan gå begge veier. Første graviditet blødde jeg i fem dager før jeg faktisk mistet (fosteranleggrt kom ut), hcg steg helt til den dagen jeg faktisk mistet. Neste graviditet (den jeg enda jobber med) blødde jeg en god del i starten, spesielt i uke 6. Det var riktignok brunt, men det var så mye at jeg var sikker på at jeg skulle miste igjen. Det viste seg å være et hematom i livmor. Kroppen jobbet med å absorbere det, ingen blødning etter en helt sort blødning (sorry, her blir det kanskje litt for mye info) etter samleie i starten av uke 8.

Jeg skal håpe for deg, ingen tvil om at du akkurat nå er gravid :Heartred håper virkelig det ordner seg og at blødningene stopper
Tusen takk for svar. Det høres ut som du har vært gjennom litt av hvert. Jeg tørr ikke håpe noen ting, men ja, per nå er det jo strek. Håper det holder hele veien for deg. Kanskje jeg bare må ha sex med mannen :hilarious: Neida, joda :angelic:

1000008062.jpg

Herregud, tørr ikke helt å tro på dette, men nå har faktisk den digitale økt :angelic: Tenker fortsatt at det ikke har gått, men må uten tvil melde gravid på mandag til klinikken. Håper de setter meg opp på ringeliste, jeg må ta hcg! #shaking

Måtte ta en ny allerede nå... herregud nå har jeg blitt testegal også. Er så redd det skal være feil. Men nå er den sterkere heldigvis. Bare vanskelig å få på bildet nå syns jeg.. vet ikke om dere ser det?
Ser det LETT! Sååå spennende :love7 :nailbiting:
Krysser alt som krysses kan :Heartpink

Stresser litt over at testene ikke er sterkere i dag... syns nesten den er litt svakere. Prøver å tenke at det er pga at jeg tisset 2 timer før, men hjernen min tenker på kjemisk igjen.. vi får se i kveld og i morgen :smiley-angelic001

Vedlegg

• 20250222_165521_1.jpg
    20250222_165521_1.jpg
    136,2 KB · Visninger: 53
  • 20250222_165539_1.jpg
    20250222_165539_1.jpg
    129,8 KB · Visninger: 52
Stresser litt over at testene ikke er sterkere i dag... syns nesten den er litt svakere. Prøver å tenke at det er pga at jeg tisset 2 timer før, men hjernen min tenker på kjemisk igjen.. vi får se i kveld og i morgen :smiley-angelic001
Hvilken er dagens? Syns den til venstre er sterkere?

Hmm, eller ganske like. Husk at i starten så går jo hcg fra type 2 til 4, så 8 ish og 16. Dette er jo kjempesmå forskjeller på en graviditetstest:-)

Mine er svake på morran, mye tydeligere strek utpå dagen. Prøv å samle litt urin utover dagen og ta en ny :nailbiting: :smiley-bounce016

Jeg har stort sett alltid sterkere strek utover dagen :love7

Back
Topp