Februar 2025

Håper det er bedre i morgen, ellers ville jeg snakket med klinikken. Jeg synes uttak var kjempe vondt. Tårene bare rant. Fikk ekstra kodein etterpå. Lå hele dagen med varmeflaske. Neste dag var det imidlertid mye bedre. Krysser fingrene for alle befruktes og vokser fint og at væsken ikke kommer tilbake. Klem til deg
Ja, jeg fikk det sist gang. Da jeg kom hjem fra uttaket hadde jeg heldigvis paragin forte liggende fra en nakkeprolaps i fjor. Tok det i to omganger, før det ikke var like stort behov lenger. Jeg var ikke overstimulert. Dette andre uttaket var mye mer smertefullt enn det første.
Takk for at dere fødsler deres erfaringer, begge to. Smertene roet seg heldigvis ila natta og nå føles det mer normalt. Jeg ble bare veldig stressa over at noe skulle være galt.. føler meg nesten litt dum nå flr at jeg ble så "hysterisk" :facepalm: men står i det. Har sendt ny melding til klinikken og fortalt at det verste gikk over ila natta og at det føles bedre nå.

Nå har jeg bare hjertet i halsen fordi jeg venter på tlf fra embryologen som skal fortelle om noen lot seg befrukte... :nailbiting::smiley-angelic001
Hun ringte rundt denne tiden sist med dårlige nyheter... tenk om tenk om tenk om... :smiley-angelic001

Takk for at dere fødsler deres erfaringer, begge to. Smertene roet seg heldigvis ila natta og nå føles det mer normalt. Jeg ble bare veldig stressa over at noe skulle være galt.. føler meg nesten litt dum nå flr at jeg ble så "hysterisk" :facepalm: men står i det. Har sendt ny melding til klinikken og fortalt at det verste gikk over ila natta og at det føles bedre nå.

Nå har jeg bare hjertet i halsen fordi jeg venter på tlf fra embryologen som skal fortelle om noen lot seg befrukte... :nailbiting::smiley-angelic001
Hun ringte rundt denne tiden sist med dårlige nyheter... tenk om tenk om tenk om... :smiley-angelic001
Åhh så nervepirrende!! Håper håper håper for deg :Heartpink

Alle 4 er befrukta :love017 :Heartpink 100% uttelling sa hun. Vanligvis er det max 80%, så det føles veldig bra.

Hun sa at gjennomsnittlig så greier bare 40-50% seg og utvikler seg riktig så de regnet med at vi vil sitte igjen med max 2 til slutt. Og blir i såfall ett satt inn på fredag og ett fryst ned. OM væsken ikke har kommet tilbake.

Første harde etappe er over og gikk mye bedre enn forventet. Skal prøve å senke skuldrene 1mm i dag. De ringer igjen i morgen med ny oppdatering.

For en berg-og-dalbane...

Alle 4 er befrukta :love017 :Heartpink 100% uttelling sa hun. Vanligvis er det max 80%, så det føles veldig bra.

Hun sa at gjennomsnittlig så greier bare 40-50% seg og utvikler seg riktig så de regnet med at vi vil sitte igjen med max 2 til slutt. Og blir i såfall ett satt inn på fredag og ett fryst ned. OM væsken ikke har kommet tilbake.

Første harde etappe er over og gikk mye bedre enn forventet. Skal prøve å senke skuldrene 1mm i dag. De ringer igjen i morgen med ny oppdatering.

Det er så mange steg i dette som må fungere. Men nå er du heldigvis ferdig med 2 steg og sitter med et godt utgangspunkt for at det blir blasto(er) tilslutt:Heartred

Jippii :Heartred :D

Det er så mange steg i dette som må fungere. Men nå er du heldigvis ferdig med 2 steg og sitter med et godt utgangspunkt for at det blir blasto(er) tilslutt:Heartred
Ja det føles som det aldri vil ta slutt. Er lettet, men fortsatt nervøs. De har jo valgt å sette inn 3dagers og ikke dyrke til blasto.. det plager meg litt. Om flere overlever til fredag skal det/de andre dyrkes videre til blasto før frys.

Ja det føles som det aldri vil ta slutt. Er lettet, men fortsatt nervøs. De har jo valgt å sette inn 3dagers og ikke dyrke til blasto.. det plager meg litt. Om flere overlever til fredag skal det/de andre dyrkes videre til blasto før frys.
Men er ikke det en fordel å sette inn på dag 3 hvis man har færre egg? Mener jeg har lest det.:bookworm:

Men er ikke det en fordel å sette inn på dag 3 hvis man har færre egg? Mener jeg har lest det.:bookworm:
Jo jeg mener jeg har lest det selv.. men det er kun fordi det er mer risky å dyrke videre tror jeg. Men for å forsikre at det blir noe å sette inn kanskje. Men da vet man heller ikke om det embryoet hadde utviklet seg til blasto heller. Så sånn jeg har forstått det så er det mer sjanse for at en blasto vil feste seg og bli suksess enn et 3dagers embryo. Jeg blir forvirret av alt det der. Føler at alle valg er et sjansespill uansett.

Må bare tørre å stole på legene og embryologene og fortsette å krysse alt. Får jo ikke gjort noe annet. :shy: :Heartpink

Jaaa!! Så bra, hurra!:smiley-bounce016

Jeg syns det høres ut som en god plan :Heartred

Så fantastisk! Er selvsagt fortsatt flere steg du må gå gjennom, men det er veldig gode nyheter at alle 4 ble befruktet. Jeg hadde også fire befruktet og satt inn 3-dagers fersk. Tenker at det gir best resultat gitt at det kan hende det klarer seg litt bedre inni deg enn i skålen. Og hvis du setter inn ett av som ikke ville utviklet seg til blasto, får du jo flere på frys, så blir ikke bortkastet. Da blir det innsett på fredag?

Jippi!! :dance011Det kunne faktisk ikke gått bedre - nå må dere feire med en ekstra digg middag og kose deg :Heartpink Dette gikk så bra, nå kan senke skuldrene så skal egg+sperm få gjøre magien med å utvikle deg - krysser alt :smiley-angelic001

Jeg fikk bare ut 3, og 2 befruktet. På uttaket fikk jeg beskjed om at de da satt inn 3-dagers. Så de hadde ikke planer om å dyrke noe lenger :sorry: de gjør bare det dersom man får ut fler så legen, offentlig praksis.

Men fikk en gladnyhet i dag; den andre hadde utviklet seg til basto, og ble fryst ned i dag :Heartpink

Hurra! Gode nyheter. :woot:

Endokrinolog har sendt melding til lege på klinikken hvor hen lurer på om jeg skal begynne på Provera for å få skikkelig blødning og om de kan sjekke meg ut gynekologisk. Ikke hørt noe derfra enda. Endokrinolog mistenker hypertrof(?) slimhinne. Er det for tykk slimhinne og det er derfor den blør? Hva kan man gjøre med det da? :dead:

Last edited:
Jeg syns det høres ut som en god plan :Heartred
Ja det er nok det. Sjefen for klinikken har involvert seg og var med på avgjørelsen. Han skal også komme fra Trondheim for å gjøre innsettet på fredag fikk vi beskjed om. Så jeg skal prøve å tenke at de har vurdert alt nøye og tatt rett beslutning. Føles jo trygt sånn sett.

Så fantastisk! Er selvsagt fortsatt flere steg du må gå gjennom, men det er veldig gode nyheter at alle 4 ble befruktet. Jeg hadde også fire befruktet og satt inn 3-dagers fersk. Tenker at det gir best resultat gitt at det kan hende det klarer seg litt bedre inni deg enn i skålen. Og hvis du setter inn ett av som ikke ville utviklet seg til blasto, får du jo flere på frys, så blir ikke bortkastet. Da blir det innsett på fredag?
Du har helt rett. :Heartpink Jeg tviler nok på alt pga alt vi har vært igjennom og jeg har vært så pessimistisk etter den kjemiske i desember.

Ja om noen overlever og utvikler seg som de skal så blir det innsett på fredag, valentines day :Heartpink Det er litt spesielt om det blir sånn fordi vi har tenkt til å videreføre mellomnavnet til samboeren morfar om vi skulle få en gutt noen gang. Og det er Valetin :Heartpink men da samboeren nevnte denne tilfeldige koblingen så ble jeg bare stressa :facepalm: stjernene mine er ikke så aligned. Livet mitt er langt i fra en klisjé ellers :facepalm: og jeg tror mer på tilfeldigheter enn skjebnen vanligvis. Men jeg syns på en annen side at det var litt fint å tenke på likevel. At det kanskje er dette vi har ventet på..

Jippi!! :dance011Det kunne faktisk ikke gått bedre - nå må dere feire med en ekstra digg middag og kose deg :Heartpink Dette gikk så bra, nå kan senke skuldrene så skal egg+sperm få gjøre magien med å utvikle deg - krysser alt :smiley-angelic001
Nei det kunne jo ikke det. Jeg skal prøve å fokusere litt mer på det positive nå. Jeg er bare så redd og nervøs for alt hele tiden nå. Slitsomt pessimistisk har jeg vært. Og det er jo ikke meg som person egentlig. Det blir nok lettere på fredag om vi får satt inn noe :shy::facepalm:

Tusen takk for alle støtte og optimisme fra dere alle. Det har faktisk en stor innvirkning på hvordan jeg tenker og føler meg :Heartpink

Har jeg oversett det eller er det ingen som har turt å teste ennå i denne gruppa? Er så spent på om det kommer noen positive tester snart :Heartpink

Back
Topp