Nå har jeg altså hatt TIDENES berg og dal bane her!!!! Jeg har aldri hatt en så sinnsyk dag i hele mitt liv, og det innebærer fødselen av førstemann!
Etter litt frem og tilbake sa klinikken at vi kan starte med IVF denne syklusen. Det passa fint, for jeg skal ha mensen på søndag og sprøytestart på mandag så da rekker jeg å kjøre til det eneste apoteket i nærheten som har alle medisinene inne, det er nemlig 4 timer unna.
Men så går jeg på do. Og tror du ikke jeg har fått mensen!!!! Tenker det likevel går greit for jeg kan kjøre grytidlig i morgen. Men så ser jeg at det apoteket har stengt i morgen!!! Verden raste, for jeg orker ikke tanken på å vente en hel mnd på oppstart. Hev meg på telefonen til intet mindre enn 7 apotek, INGEN hadde noe inne. Men så ringte ene apoteket opp igjen, og de hadde vistnok 4 stk Bemfola likevel. Akkurat nok til jeg får tak i resten neste uke. De har stengt i morgen så jeg måtte hente de NÅ og de stengte 17.00. Det var da 35 min til stengetid og jeg var 30 min unna. Jeg får en kollega til å dekke for meg, hiver meg i bilen. Er 10 min unna apoteket OG SÅ FÅR JEG MOTORSTOPP FORDI JEG ER TOM FOR BENSIN!!!! Jeg hiver bilen ned i grøfta og LØPER alt jeg orker. Ser at jeg aldri kommer til å rekke det og har egentlig gitt opp når en bil stopper rett ved siden av meg. Det viser seg å være en tidligere kollega som bare ville si hei. Jeg roper "KJØR MEG TIL APOTEKET!!!!", hiver på meg munnbind og slenger meg inn i baksetet. Kommer frem 2 min før stengetid, og får kjøpt de siste 4 sprøytene de hadde. Puls på sikkert 600 og adrenalin ut av en annen verden!!!
Fikk hjelp av min tidligere kollega til å hente bensin. Ringte svigers på vei hjem for å oppdatere de på veien videre og at det blir IVF. Så ringer telefonen igjen og jeg får vite at et enda et nært familiemedlem har fått kreft. Noen minutter etter at jeg har lagt på ringer svigers opp igjen og sier at de vil dekke ALLE kostnadene for IVF. Måtte bare svinge av veien og bryte fullstendig sammen. Jeg er rystet dypt inn i sjela, er emosjonelt utslitt og har nå grått meg fullstendig tom for både tårer av sorg og lykke!
Jeg er så satt ut. Men veldig glad for at det blir oppstart i morgen. Herregud!
Så nå kan jeg føres på lista igjen
HåpeSpire - 26 år - 1. runde IVF etter 3 mislykka IUI - B2 - Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle og Cyclogest - Uttak og innsett ca uke 6/7