Februar 2020!

Så ble forsøket avbrutt pga lav respons:smiley-angry017
Jeg er så skuffa! Vi hadde ett forsøk som ble avbrutt i desember, og nå dette. Nå er sykehuset ferdige med oss, og vi må søke hjelp andre steder. De har ikke troen på oss :smiley-angry002

Fader heller!!!
Hva? :( Trodde ikke avbrutt forsøk teltes som forsøk??? Huff så forferdelig nedbrytende!!

Jeg har valgte å holde meg helt borte fra alkohol når eg startet på spørytene. Men drakk et par glass vin når jeg var på ferie mens eg gikk på Progynova. Et triks e å lage alkoholfri drikke. Bland sammen sprite, litt rød grenadine og 2 limebåter ;) da tror alle at du drikker drink. Å d smaker himmelsk ;)

Ellers lurer jeg litt på hva dere andre her gjør ifm trening i denne perioden? Fått beskjed om å unngå løping og hard sykling mens eg gikk på sprøytene og minst en uke etter pga eggposene. Men eg savne så sykt å løpe! Så prøve å finne ut når eg kan begynne igjen....
Det med trening lurer jeg også på! Føler meg i fin form til å trene, men de anbefaler kanskje ikke hard styrketrening under stimulering og etter innsett?

I dag startet jeg på cyclogest og lutinus, går på progynova og klexane i tillegg. Er det noen som drikker alkohol i denne perioden? Skal på hyttetur i helga:nailbiting: ønsker egentlig ikke å si noe om hvordan vi ligger an i løypa til de:oops:
Jeg har lest litt på nett om dette, og ser at folk tidligere får veldig varierte svar ut ifra hvem de snakker med. Noen sier totalavhold, noen aksepterer et glass vin eller to i ny og ne, mens andre har fått beskjed om å leve som normalt. Har ikke spurt selv, men har bare bestemt meg for å ikke drikke under behandlingen :) Har allerede unngått to framtidige avtaler som innebærer alkohol :rolleyes:

Ditt første forsøk også sant? Håper dette går veien ❤️❤️
Ja det er mitt første forsøk, merker at jeg er sykt nervøs for ul. Aner jo ikke hvordan kroppen reagerer. Jeg er innstilt på at det kan ta flere forsøk, men håper likevel inderlig at det kan klaffe på første. Men hører jo om så mange av dere som får avbrutt forsøk pga lite stimulering, det kjenner jeg at jeg er litt redd for. Selv om et avbrutt forsøk ikke «teller», at du slipper å bruke opp et av de tre offentlig er jo positivt så vil jeg mye eller sette inn noe for da føler jeg vertfall det er en ørliten mulighet for at det blir en baby. Får så vondt i hjerte av dere som har hatt avbrutt forsøk. Egentlig beundrer jeg dere alle som har holdt på med IVF lenge. Det er jo bare venting og så er jeg tidenes mest utålmodige person. Håper dere alle får en baby snart for det unner jeg dere virkelig!!

Ja det er mitt første forsøk, merker at jeg er sykt nervøs for ul. Aner jo ikke hvordan kroppen reagerer. Jeg er innstilt på at det kan ta flere forsøk, men håper likevel inderlig at det kan klaffe på første. Men hører jo om så mange av dere som får avbrutt forsøk pga lite stimulering, det kjenner jeg at jeg er litt redd for. Selv om et avbrutt forsøk ikke «teller», at du slipper å bruke opp et av de tre offentlig er jo positivt så vil jeg mye eller sette inn noe for da føler jeg vertfall det er en ørliten mulighet for at det blir en baby. Får så vondt i hjerte av dere som har hatt avbrutt forsøk. Egentlig beundrer jeg dere alle som har holdt på med IVF lenge. Det er jo bare venting og så er jeg tidenes mest utålmodige person. Håper dere alle får en baby snart for det unner jeg dere virkelig!!
Er selv også på første og kjenner meg igjen i bekymringene og tankene dine! Som du sier; innstilt på flere forsøk, et stort håp om klaff på første.
Selv er jeg ikke så redd for å bli understimulert, men er redd for å bli overstimulert da det var en stor sjans for at jeg kunne bli det. Men jeg gleder meg til UL da! :) Da får man jo en viss pekepinn hvilken retning dette går!

Det med trening lurer jeg også på! Føler meg i fin form til å trene, men de anbefaler kanskje ikke hard styrketrening under stimulering og etter innsett?
Jeg fikk beskjed om å unngå løping, aerobic og lignende mens jeg tar hormonsprøytene. Og passe litt på styrketrening som går veldig på mage. Fikk også beskjed om å ikke drikke for mye kaffe, men de sa ingenting om alkohol. Så jeg tenker å unne meg et glass vin en gang i blant :-)

Jeg kan også settes på stimulerer, tok første sprøyte i går. Eller rettere sagt mannen tok den på meg for jeg gruet meg sånn. Gikk bedre enn forventer, svidde litt, men gikk fort over. Likevel strømmet tårene på da jeg var ferdig. Ikke på grunn av at det var vondt, men fordi jeg var så full i følelser. Spent, redd, lettet over å være i gang, men samtidig overveldet av den virkeligheten vi går inn i nå for å forhåpentligvis kunne møte vårt etterlengtede barn! Så til dere som har stått i dette i mange år, gjennom flere forsøk: fytti så sterke dere er! Ikke la noen få deg til å tro noe annet!! ❤️
Jeg fikk også første sprøyte i går og det gikk sååå mye bedre enn jeg hadde trodd :) Er vanligvis veldig redd for sprøyter, men dette var jo ikke noe problem. Dette er vårt første forsøk og jeg er innstilt på at det kan bli flere, så da er det fint om man ikke får en altfor negativ opplevelse rundt det første forsøket. Når skal du ha egguttak?

Hva? :( Trodde ikke avbrutt forsøk teltes som forsøk??? Huff så forferdelig nedbrytende!!

Det telles ikke som forsøk av Helfo, men sykehusene teller de som forsøk. Uansett har vi bare hatt to runder, og jeg forsøkte å krangle meg til ett til. De sa vi skulle gjøre samme som da vi fikk gutten vår, og når jeg sa at det har vi ikke gjort, så ble jeg bare avfeid. Når jeg s at jeg aldri før har gått på provera lurte hun på hvorfor jeg nå har gjort det. Vel, det må da de kunne svare på, det er de som har laget protokollen. Og jeg sa og at sist jeg gikk 3 uker på synarella så var det lite respons. De ville ikke høre. Men mine sjanser er ikke talte. Jeg prøver igjen, men nå tar vi pause til etter påske, så får vi spart opp litt mer også ;)

Jeg fikk også første sprøyte i går og det gikk sååå mye bedre enn jeg hadde trodd :) Er vanligvis veldig redd for sprøyter, men dette var jo ikke noe problem. Dette er vårt første forsøk og jeg er innstilt på at det kan bli flere, så da er det fint om man ikke får en altfor negativ opplevelse rundt det første forsøket. Når skal du ha egguttak?
Ja det kan jo fort bli en del sprøyter så er godt å klare å slappe litt av med det. Jeg vet ikke dato jeg skal ha egguttak enda, men de sa uke 9. Tipper det kun er hvis alt vokser som det skal da. Har ul den 20.02 får forhåpentligvis vite litt mer da. Vet du når du skal ha egguttak? Hvilken klinikk hører du til?

Jeg har valgte å holde meg helt borte fra alkohol når eg startet på spørytene. Men drakk et par glass vin når jeg var på ferie mens eg gikk på Progynova. Et triks e å lage alkoholfri drikke. Bland sammen sprite, litt rød grenadine og 2 limebåter ;) da tror alle at du drikker drink. Å d smaker himmelsk ;)

Ellers lurer jeg litt på hva dere andre her gjør ifm trening i denne perioden? Fått beskjed om å unngå løping og hard sykling mens eg gikk på sprøytene og minst en uke etter pga eggposene. Men eg savne så sykt å løpe! Så prøve å finne ut når eg kan begynne igjen....

jeg holder meg også helt unna når jeg går på sprøyter denne runden. Forrige gang tok jeg et glass eller to med vin i helga. Ser at det er litt forskjellig hva klinikkene anbefaler, men St. Olavs anbefaler iallefall at man holder seg unna, så jeg får vel høre etter denne runden da! :)

Når det gjelder trening har jeg ikke hørt noe annet enn at man skal leve som normalt? Jeg var nå på løpeturer sist gang, og det gikk helt fint! Men etterhvert som eggstokkene vokser så er det gjerne ikke så behagelig å løpe eller drive veldig hard trening uansett. Det blir gjerne ganske ømt og man kan føle seg stinn og støl. Jeg vil fortsette å trene, men se an intensiteten og roe ned om jeg føler noe ubehag! Skal spørre når jeg er på kontroll på mandag også! Kan holde deg oppdatert!

Det telles ikke som forsøk av Helfo, men sykehusene teller de som forsøk. Uansett har vi bare hatt to runder, og jeg forsøkte å krangle meg til ett til. De sa vi skulle gjøre samme som da vi fikk gutten vår, og når jeg sa at det har vi ikke gjort, så ble jeg bare avfeid. Når jeg s at jeg aldri før har gått på provera lurte hun på hvorfor jeg nå har gjort det. Vel, det må da de kunne svare på, det er de som har laget protokollen. Og jeg sa og at sist jeg gikk 3 uker på synarella så var det lite respons. De ville ikke høre. Men mine sjanser er ikke talte. Jeg prøver igjen, men nå tar vi pause til etter påske, så får vi spart opp litt mer også ;)

Anbefaler å ta noen pauser ja! Vi har hatt pause siden oktober nå, og det er jeg glad for. Det blir ganske intenst og man lever litt i ei boble uansett tror jeg, under et forsøk. :) Nå får du nyte første del av våren uten sprøyter, ul-kontroller og andre restriksjoner! ;)

Ja det kan jo fort bli en del sprøyter så er godt å klare å slappe litt av med det. Jeg vet ikke dato jeg skal ha egguttak enda, men de sa uke 9. Tipper det kun er hvis alt vokser som det skal da. Har ul den 20.02 får forhåpentligvis vite litt mer da. Vet du når du skal ha egguttak? Hvilken klinikk hører du til?
Jeg skal også ha ul 20/2 og egguttak etter planen i uke 9 :-) Er på Rikshospitalet, hva med deg?

Jeg fikk beskjed om å unngå løping, aerobic og lignende mens jeg tar hormonsprøytene. Og passe litt på styrketrening som går veldig på mage. Fikk også beskjed om å ikke drikke for mye kaffe, men de sa ingenting om alkohol. Så jeg tenker å unne meg et glass vin en gang i blant :)
Okei, så minst mulig hopp og sprett altså :P Tror jeg nøyer meg med gåturer, vil ikke gjøre noen ting feil :)

Så merkelig opplegg... Godt du fikk et forsøk til, håper det er det som skal til! Håper du greier å slappe litt av i pausen ❤️

Okei, så minst mulig hopp og sprett altså :p Tror jeg nøyer meg med gåturer, vil ikke gjøre noen ting feil :)

Jeg fikk beskjed om å unngå løping, aerobic og lignende mens jeg tar hormonsprøytene. Og passe litt på styrketrening som går veldig på mage. Fikk også beskjed om å ikke drikke for mye kaffe, men de sa ingenting om alkohol. Så jeg tenker å unne meg et glass vin en gang i blant :)

Ikke kaffe?! Fader, jeg sitter her med en Battery og har bøttet innpå kaffe før i dag. :banghead::banghead::banghead: Jeg har seriøst ikke fått noen av disse beskjedene. Hvilke klinikker går dere til?

Ikke kaffe?! Fader, jeg sitter her med en Battery og har bøttet innpå kaffe før i dag. :banghead::banghead::banghead: Jeg har seriøst ikke fått noen av disse beskjedene. Hvilke klinikker går dere til?
Jeg har ikke hørt det fra klinikken, eller de nevnte kaffi så svarte jeg at jeg drikker lite av det da jeg får halsbrann av det. Men leser flere det steder, blant annet på menopur appen står det at kaffi senker sjansen for å lykkes med ivf, og at de anbefaler en kopp koffeinholdig drikke om dagen. Så jeg har kun 1 kopp og ingenting mer koffeinholdig.

Hilsen pepsi max avhengig :shy:

Jeg har heller ikke fått beskjed om kaffe..I need my coffee

Back
Topp