Februar 2019

Endelig en skikkelig sterk strek på strimmeltesten, og 2-3 på clearblue, 15 dpo :Heartred Ble veldig fornøyd, bare håper jeg ikke gir meg selv for store forhåpninger nå! Tenkte egentlig å vente noen dager med clearblue, men er ikke verdens mest tålmodige person :p Nå håper jeg den sitter :Heartred
Juhuuuuuuu!

Endelig en skikkelig sterk strek på strimmeltesten, og 2-3 på clearblue, 15 dpo :Heartred Ble veldig fornøyd, bare håper jeg ikke gir meg selv for store forhåpninger nå! Tenkte egentlig å vente noen dager med clearblue, men er ikke verdens mest tålmodige person :p Nå håper jeg den sitter :Heartred
Gratulerer masseeeeeee. Så glad på dine vegner.
Vet ikke historien din men hadde gått medisiner eller hvordan?

Det går unna her inne altså! Rekker ikke helt å følge med dere aktive damer! :p
Men gratulerer så mye til dere med streker!
....og klemmer til dere som det ikke ble dobbel strek for :sorry:
Selv sitter jeg og veeeenter på innsett. Vinterferie er no herk! Nesten ikke billetter å oppdrive.Var bare ukurante flyvninger Oslo-Trondheim, så da ble det over 5 timer å vente på innsett, og så 8 timer å vente på å reise tilbake.
Blir mye kaffe og nettsurfing på cafe mens jeg venter :dead:

Selv sitter jeg og veeeenter på innsett. Vinterferie er no herk! Nesten ikke billetter å oppdrive.Var bare ukurante flyvninger Oslo-Trondheim, så da ble det over 5 timer å vente på innsett, og så 8 timer å vente på å reise tilbake.
Da har jeg vært på kontroll og slimhinnen er klar. Skal sette inn en liten eskimo-blasto på torsdag. Begynner på cyclogest på søndag :)
Masse lykke til begge to! :)

Da har jeg vært på kontroll og slimhinnen er klar. Skal sette inn en liten eskimo-blasto på torsdag. Begynner på cyclogest på søndag :)
Lykke til begge to! :)

Gratulerer masseeeeeee. Så glad på dine vegner.
Vet ikke historien din men hadde gått medisiner eller hvordan?
Tusen takk! :Heartred Vi har vært i gjennom ivf, så har blitt stimulert med sprøyter for å få ut flest mulig egg :) Så nå fikk jeg satt inn ett egg som de tinte opp fra fryseren, som heldigvis resulterte i positiv test.:) Bare si i fra hvis det var noe annet du mente, så skal jeg prøve å svare etter beste evne :)

Så.. etter mislykka fryseforsøk i januar (blødning på fireårsdagen til sønnen vår, litt av en timing..) venter jeg på ny mens og oppstart av sprøyter til nytt ferskforsøk. Jeg er ikke klar i hodet mitt, føler at månedene bare flyr mens kroppen blir eldre (og mer glad i å sove!). Så jeg må nok jobbe en del med meg sjøl for å forberede meg mentalt til ny runde, nye sprøyter, nye reiser ut av byen, finne på nye fraværs-unnskyldninger på jobben.

Samtidig klamrer jeg meg fast til et desperat håp om at det plutselig skulle skje av seg sjøl på naturmåten, sjøl om det siste halvannet året har gjort det smertelig klart at det ikke er noe å satse alle penga sine på. Barnslig, jeg vet. Men jeg noterer stadig ned tidspunkt for antatt sist eggløsning, og dato for siste sex.. i tilfelle.

Og midt i dette forteller den kollegaen jeg jobber nærmest med (men vi er ikke fortrolige) meg i dag at hun er gravid igjen. Hun som nettopp kom tilbake fra en kjempelang, deilig mammaperm. Så er de altså allerede der igjen.

Ingen på jobben vet at vi prøver, og jeg er inne i mitt tredje år på vikariat, uten snarlige utsikter til fast jobb, så jeg vil ikke fortelle det heller. Så ingen å støtte seg til. Må bare smile tvungent og gratulere, og begynner allerede å grue meg til å jobbe så tett på den voksende magen. Æsj, det var ikke sånn helga skulle begynne. Snufs.

Så.. etter mislykka fryseforsøk i januar (blødning på fireårsdagen til sønnen vår, litt av en timing..) venter jeg på ny mens og oppstart av sprøyter til nytt ferskforsøk. Jeg er ikke klar i hodet mitt, føler at månedene bare flyr mens kroppen blir eldre (og mer glad i å sove!). Så jeg må nok jobbe en del med meg sjøl for å forberede meg mentalt til ny runde, nye sprøyter, nye reiser ut av byen, finne på nye fraværs-unnskyldninger på jobben.

Samtidig klamrer jeg meg fast til et desperat håp om at det plutselig skulle skje av seg sjøl på naturmåten, sjøl om det siste halvannet året har gjort det smertelig klart at det ikke er noe å satse alle penga sine på. Barnslig, jeg vet. Men jeg noterer stadig ned tidspunkt for antatt sist eggløsning, og dato for siste sex.. i tilfelle.

Og midt i dette forteller den kollegaen jeg jobber nærmest med (men vi er ikke fortrolige) meg i dag at hun er gravid igjen. Hun som nettopp kom tilbake fra en kjempelang, deilig mammaperm. Så er de altså allerede der igjen.

Ingen på jobben vet at vi prøver, og jeg er inne i mitt tredje år på vikariat, uten snarlige utsikter til fast jobb, så jeg vil ikke fortelle det heller. Så ingen å støtte seg til. Må bare smile tvungent og gratulere, og begynner allerede å grue meg til å jobbe så tett på den voksende magen. Æsj, det var ikke sånn helga skulle begynne. Snufs.
Er mange vonde følelser man får når man er midt oppi dette. Føler veldig med deg om å få høre av en kollega at hun er gravid! Det samme skjedde til meg før jul, kort tid etter jeg begynte å blø allerede 4+6 etter første innsett, så forteller ei jeg jobber med at hun er gravid. Da hadde vi snakket litt løst om dette for ikke så lenge siden, at jeg kunne tenkt meg barn en gang, hun ville liksom ikke ha enda. Da var hun tydeligvis allerede et stykke på vei, og var hun som tok opp tema. Da ble jeg litt lei meg, selv om jeg vet det er "feil". Er ikke enkelt dette. :Heartred Håper det ordner seg for deg, man må ikke glemme å ta vare på seg selv i mellom slagene :Heartred

Jeg er også klar, krysser fingrene for eskimo-blastoen vi har igjen oppfører seg. Starter med lutinus i dag og innsett på onsdag

Ikke enkelt å jobbe med voksende mager.. på årene fra vi startet å prøve til vi fikk mini kom det 10 ansatt barn (barnehage med 13 ansatte), kjente det stakk godt hver gang..
Nå har jeg en som akkurat er gått ut i permisjon og to til som som skal ha, hun ene har termin en uke etter det vi skulle hatt (SA før jul), kjenner veldig på hvor urettferdig det er, men allikevel må jeg liksom være glad på deres vegne.

Forstår mange av tankene dine veldig godt. Det er ikke lett. Jeg er en veldig lite «sensitiv» person med masse selvironi og humor på det meste, men merker at alt som kommer til barn er jeg utrolig sår på. Men vil jo selvfølgelig ikke vise det. Føler meg så smålig av å ikke glede meg over andres graviditeter, men av og til går det bare ikke. Tok senest her om dagen kaffe med ei venninne, som veldig godt vet hva jeg gjennomgår. Dette var dagen etter 2. egguttak i tillegg og jeg var fortsatt en smule groggy og sliten. Da klarer hun å annonsere at en felles venninne av oss er gravid og så sier hun: «de rakk ikke å prøve en gang, hun bare sluttet med piller og neste mnd var hun gravid!» Jeg måtte ta meg en tur på do og felle noen tårer da. Det føltes bare SÅ urettferdig!
Og jeg skjønte heller ikke hvorfor hun måtte si det akkurat da, og på den måten! Samtidig tenker jeg at det egentlig er umulig for noen som ikke har gjennomgått dette å vite HVOR
tøft og vanskelig det er og at en sånn setning kan komme som et bokseslag i magen for oss som sliter.
Vanskelig med jobben din da, det høres tøft ut.
Jeg har også en 4-åring fra før, og kjenner også på en tikkende klokke både ift. alder (er 35) og aldersspennet mellom førstemann og et eventuelt søsken.
Kjenner meg veldig igjen i det med å ville prøve på egen hånd under veis, og håper at det skjer et mirakel med spontan graviditet. Ble spontant gravid med 4-åringen mens vi sto på vent for IVF, så tenker at det KAN jo skje igjen. Håper du har en god og støttende mann, og venner rundt deg.
Og så får du begynne å henge litt her inne da. Her er det så utrolig mange fine folk! Og ikke minst; stort sett alle kan relatere til hvordan du har det. Gull verdt! :):Heartbigred

Rugerugeruge på gullegget mitt!
Da ruges det her, og av 5 egg ut ble 4 befruktet!
Så 3 dyrkes videre nå. Alt kan jo fortsatt skje, så ingen garanti for noen på frys, men prøver å håpe at i hvert fall 1 av de 3 blir til en blasto. Er ikke klar for å allerede være på 3. forsøk hvis dette ikke klaffer, og jeg ikke får noe på frys!
Men en ting av gangen selvfølgelig, og innsett 4 skal jo lykkes! :D
Da er det bare å holde hu uskikkelige testetøsa i sjakk i minst ei uke! Ikke lett med skuffa full av tester :hilarious:

Rugerugeruge på gullegget mitt!
Da ruges det her, og av 5 egg ut ble 4 befruktet!
Så 3 dyrkes videre nå. Alt kan jo fortsatt skje, så ingen garanti for noen på frys, men prøver å håpe at i hvert fall 1 av de 3 blir til en blasto. Er ikke klar for å allerede være på 3. forsøk hvis dette ikke klaffer, og jeg ikke får noe på frys!
Men en ting av gangen selvfølgelig, og innsett 4 skal jo lykkes! :D
Da er det bare å holde hu uskikkelige testetøsa i sjakk i minst ei uke! Ikke lett med skuffa full av tester :hilarious:

Oooh, gratulerer så mye som ruger, og med 3 som fortsatt henger med!! Dette blir spennende :Heartred

Oooh, gratulerer så mye som ruger, og med 3 som fortsatt henger med!! Dette blir spennende :Heartred
Takk! Altfor spennende som vanlig! :nailbiting:
Men skal heldigvis tilbake på jobb til uka, og da går tiden litt fortere. Hater disse trege hjemmedagene med å være sykemeldt, selv om jeg vet det er til mitt eget beste :p

Takk! Altfor spennende som vanlig! :nailbiting:
Men skal heldigvis tilbake på jobb til uka, og da går tiden litt fortere. Hater disse trege hjemmedagene med å være sykemeldt, selv om jeg vet det er til mitt eget beste :p

Ja, alltid godt å komme seg tilbake på jobb så tida går litt! Håper ventinga ikke blir for ille :)

Back
Topp