FEBRUAR 2018

Jeg hadde tatt for sikkerhetsskyld; mye man skal gå igjennom i denne prosessen allerede, usikkerhet om man har det "bra nok" for egget der nede ville jeg ønsket å få bort for min egen del ihvertfall

Da tar de sikkert egg som passer til dager de har åpent ja! Jeg hadde bare blasto på frys, og hadde jeg fått positiv EL-test på mandag eller tirsdag så hadde det blitt avbrutt! Var derfor jeg spurte[emoji5]

Om det er valgfritt så ville jeg tatt progesteron! Helt klart! Det skader ikke å ta det, og om det er det som evt kan gjøre utslag, så ville jeg ikke latt det stå uprøvd[emoji5]

Det hadde vært KRISE om jeg fikk eggløsning på feil dag og innsett på helgestengt klinikk. Men nå tror jeg at jeg unngår det. Men syklusen kan man aldri stole 100% på er min erfaring..

Hmm... spørs om jeg ikke skal ta noe progesteronstøtte likevel. Har både Crinone og Lutinus liggende. Når bør jeg begynne på det evt? Og hvor mange ganger om dagen?

Jeg også var livredd telefonen, i tilfelle de skulle ringe og si at begge mine befruktede hadde stoppet å utvikle seg og at det ikke ble innsett. Heldigvis overlevde ett og det ble innsett, men jammen er det nervepirrende, og særlig når man har få egg ut.

I know! Vi kom jo på innsett uten å vite noe, men vi visste jo at det var minst ett siden vi ikke hørte noe! Men var en forferdelig tur inn til Trondheim! Og det blir det nok på mandag også!! Men vi fikk 8 av 10 befruktet sist, og jeg går på samme regime med samme dose nå! Så jeg blir meget overrasket om vi ikke får noen!

Det hadde vært KRISE om jeg fikk eggløsning på feil dag og innsett på helgestengt klinikk. Men nå tror jeg at jeg unngår det. Men syklusen kan man aldri stole 100% på er min erfaring..

Hmm... spørs om jeg ikke skal ta noe progesteronstøtte likevel. Har både Crinone og Lutinus liggende. Når bør jeg begynne på det evt? Og hvor mange ganger om dagen?

Jeg hadde helt angst for det, og rakk det akkurat! Fikk positiv EL-test på søndag! Sånn sett liker jeg stimulert syklus bedre[emoji5] jeg satte inn blasto, og begynte vel med progesteron tirsdag når jeg hadde innsett fredag! Om jeg husker riktig[emoji5] altså fire dager før!

Jaa[emoji7] føles godt at uttak nærmer seg! Gruer meg til helga da! Gå å lure på hvordan det går med egga i varmeskapet uten å få vite noe om hvordan det går[emoji79][emoji79][emoji79]

Fy søren, vente en hel helg på å få svar! Det er krevende for psyken.. Jeg trodde det kanskje var folk på lab'en i helgene også, men de gir tydeligvis ikke tilbakemelding da. Håper du klarer å slappe av og tenke på litt andre ting innimellom :)

Fy søren, vente en hel helg på å få svar! Det er krevende for psyken.. Jeg trodde det kanskje var folk på lab'en i helgene også, men de gir tydeligvis ikke tilbakemelding da. Håper du klarer å slappe av og tenke på litt andre ting innimellom :)

På St.Olavs er null telefon positivt! Ringer de er løpet kjørt! Men er ingen der på helg fikk jeg beskjed om[emoji5]

Oh yes! Blir hardt! Må sørge for å ha noe å gjøre!!!

I know! Vi kom jo på innsett uten å vite noe, men vi visste jo at det var minst ett siden vi ikke hørte noe! Men var en forferdelig tur inn til Trondheim! Og det blir det nok på mandag også!! Men vi fikk 8 av 10 befruktet sist, og jeg går på samme regime med samme dose nå! Så jeg blir meget overrasket om vi ikke får noen!

Det kommer nok til å gå kjempebra! :-) Forrige gang visste jeg at jeg hadde to befruktede og fablet om å sette inn begge to, men da vi kom til innsett, viste det seg at bare ett hadde overlevd. Ble litt skuffet, men veldig lettet over at det fortsatt var ett å sette inn.

Så herlig da!! Men tror du nok må beregne mer enn en uke på sprøyter, ifht om du er en uke bak meg! Men blir jo snaart uansett[emoji7][emoji7]
Av en eller annen grunn hadde hodet mitt bestemt seg for at du har uttak på førstkommende mandag; men du har jo innsett da? Derfor det der ble feil i mitt hode :p
Oj, spennende, da blir du liggende én uke etter meg [emoji2] du har imidlertid kontroll litt tidligere enn meg, jeg har på fredag, én uke etter oppstart på Rekovelle
Vet ikke hvordan de regner det der.. :D kontroll tidligere er greit for meg altså, jeg kommer jo til å sprekke av nysgjerrighet uansett

Av en eller annen grunn hadde hodet mitt bestemt seg for at du har uttak på førstkommende mandag; men du har jo innsett da? Derfor det der ble feil i mitt hode :p

Vet ikke hvordan de regner det der.. :D kontroll tidligere er greit for meg altså, jeg kommer jo til å sprekke av nysgjerrighet uansett

Fort gjort![emoji12] innsett mandag ja[emoji5]

Da var egguthenting gjennomført. gruet meg mye mer enn det jeg hadde trengt - ubehagelig men ikke vondt :) fikk ut 15 egg! Så det må jeg være fornøyd med. Håååper vi får på frys og at de finner gullegget [emoji173][emoji173][emoji173] spennende!

Så bra med 15 egg[emoji1319][emoji3] Godt å være ferdig med egguthenting. Masse lykke til[emoji4] Heier på gullegget og egg på frys til søskenforsøk[emoji4]

Da var egguthenting gjennomført. gruet meg mye mer enn det jeg hadde trengt - ubehagelig men ikke vondt :) fikk ut 15 egg! Så det må jeg være fornøyd med. Håååper vi får på frys og at de finner gullegget [emoji173][emoji173][emoji173] spennende!

Kjempebra resultat! :-)

For et fantastisk resultat! Når har du innsett? Nå må du bare hvile ut og vente på å bli ruger. :-)

Jeg hadde uttak i september.. fikk ut 16 egg, 14 befruktet, tre som overlevde til blasto.. betyr det at jeg kan ha dårlig kvalitet på eggene? Ikke noe galt med mannen her.. har tenkt mye på det, glemt å spøre når jeg har snakket med st olavs

Har kontroll før oppstart med hormoner imorgen og er så utrolig spent! Dette er min fjortende spraydag og jeg håper intenst på at jeg er ferdig nedregulert og at alt klaffer slik at jeg kan begynne med hormonsprøyter imorgen. Det hadde passet meg helt perfekt. :-)

Når tar dere hormonsprøytene? Får dere tidspunktet av legen? I mine private forsøk har jeg tatt dem i 22-tiden, men har lest at noen tar dem om ettermiddagen også. Håper bare på et tidspunkt som ikke blir altfor vanskelig. Om kvelden har jo vært kjempepraktisk, siden jeg stort sett er hjemme da uansett.

Ja. Var så utrolig lettet når de sa antallet. Vet jo endel egg kan være dårlig kvalitet på. Blir innsett på Fredag kl 11 ( om eggene utvikler seg Da!) . Gleder meg sånn til å ruge uten å tenke på annet enn vaginaltabeletter[emoji106] Har laget mange planer de neste 2 ukene sånn at tiden skal gå fort før test. Nervepirrende ! Noen her inne som har lykkes på første forsøk ?

Har kontroll før oppstart med hormoner imorgen og er så utrolig spent! Dette er min fjortende spraydag og jeg håper intenst på at jeg er ferdig nedregulert og at alt klaffer slik at jeg kan begynne med hormonsprøyter imorgen. Det hadde passet meg helt perfekt. :-)

Når tar dere hormonsprøytene? Får dere tidspunktet av legen? I mine private forsøk har jeg tatt dem i 22-tiden, men har lest at noen tar dem om ettermiddagen også. Håper bare på et tidspunkt som ikke blir altfor vanskelig. Om kvelden har jo vært kjempepraktisk, siden jeg stort sett er hjemme da uansett.
Jeg fikk beskjed mellom 22-23. Jeg tok de 23 hver dag :) spennende med oppstart!

Jeg hadde uttak i september.. fikk ut 16 egg, 14 befruktet, tre som overlevde til blasto.. betyr det at jeg kan ha dårlig kvalitet på eggene? Ikke noe galt med mannen her.. har tenkt mye på det, glemt å spøre når jeg har snakket med st olavs
Jeg spurte legen i dag etter uttak , og han sa det varierte veldig. Om man ikke får så mange gode egg en gang , så kan man få mange en annen. Så tror ikke du skal bekymre deg :) En venninne fikk ut 16 egg første gangen , men bare 1 egg ble bra nok. Andre uttak ( søskenflokk) fikk hun bare ut 3 egg , men da var alle perfekte både til frys og innset :)

Jeg spurte legen i dag etter uttak , og han sa det varierte veldig. Om man ikke får så mange gode egg en gang , så kan man få mange en annen. Så tror ikke du skal bekymre deg :) En venninne fikk ut 16 egg første gangen , men bare 1 egg ble bra nok. Andre uttak ( søskenflokk) fikk hun bare ut 3 egg , men da var alle perfekte både til frys og innset :)

Takk for beroligende svar!:) håper du fikk ut gullegget i dag:)

Gratulerer så mye[emoji7][emoji7] det er jo et kjemperesultat!! Krysser fingre for mange befruktninger nå[emoji7]

Back
Topp