Februar 2017

Klinikk/sykehuset som har sagt dette med sex!? Er klar over det med minst to dager før uttak, men det står ikke noe om å unngå sex under stimulering i info vi har fått tilsendt fra sykehuset og de har heller ikke nevnt det for oss[emoji4]

I Porsgrunn står det at man ikke skal ha samleie under stimulering. Dette fordi et stoff i sæden kan fremskynde spontan EL. Samme stoff som skal, etter kjerringråd, starte fødsel. Men hos andre leser jeg ikke sex etter sprøytedag 8.

Vi har hatt sex i stimuleringen, men da visste jeg at EL var langt unna (før sprøytedag 8) eller så hadde jeg vært på UL/kontroll uten å finne egg. Sprøytet totalt 22 dager sist.

Gikk 29 dager i juni, og da ble det i tillegg AVBRUTT. Tøft game dette ;)

Huffamei, det er drøyt! :-O Og avbrutt i tillegg... Krysser fingrene for at det blir annerledes denne gangen. Her er det 28 dager på Synarela + foreløpig 7 dager på Menopur fram til UL på onsdag.

Jeg bruker gyn her jeg bor og de fakser resultat til porsgrunn og de ringer i løpet av dagen [emoji4]

OK, takk :-) Vi fpr se hvordan praksis hun gynekologen min har ;-)

Jeg fikk vite alt jeg trengte hos min gyn her jeg bor. Altså alt om tidspunkt for el-sprøyta, tidspunkt for oppmøte ved klinikk og evt innsett-tidspunk. Så formidler de alt som er avtalt videre til klinikken :)

Takk for svar :-) Får håpe jeg får vite alt med en gang og ;)

Andre av dere som går på sprøyter som begynner å få veldig vondt? Altså vondt og vondt, mere fryktelig ubehagelig og ømt? Å fryktelig kvalm, men det har jeg vært noen dager, hehe. Kjenner virkelig at ting er på gang. Sist tok de ut 15 egg og jeg ble lett overstimulert, spent på denne runden kjenner jeg...

Ikke veldig vondt her, men samtidig så har jeg veldig høy terskel når det gjelder smerte og skulle nesten ønske at det var mer kjennelig, sånn rent fysisk for jeg vet ikke om det skjer noe der eller ikke... Bare murring i magen, men ellers massiv hodepine, kvalme, svimmelhet... :wtf:

Sprøytedag 5 her... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed005:smiley-ashamed008 Huff, nå venter jeg veldig på UL på onsdag... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004 Og så lurer jeg på en ting: si at man må stimulere litt til fordi det som skulle har ikke vokst nok. Men hva hvis alt ser bra ut? Stimulerer man helt til uttaket?

Sprøytedag 5 her... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed005:smiley-ashamed008 Huff, nå venter jeg veldig på UL på onsdag... :smiley-ashamed004:smiley-ashamed004:smiley-ashamed004 Og så lurer jeg på en ting: si at man må stimulere litt til fordi det som skulle har ikke vokst nok. Men hva hvis alt ser bra ut? Stimulerer man helt til uttaket?
Jeg stimulerte frem til dagen før eggløsningssprøyta skulle tas. Samme dag som eggløsningssprøyte ble det tatt orgalutran på morgenen. Så sprøytefritt i 36timer før uttak. Lykke til på onsdag! :)

Jeg tok menopur til vanlig tid og ovitrelle på kvelden onsdagen og hadde uttak fredag morgen :)

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en ny sjekk... Nå hadde østradiol nivået steget veldig mye igjen.... legen ga meg puregon stopp. Jeg er overstimulert og han er redd for at det vil bli enda høyere... :( jeg håper nivået er normalt i morgen og at jeg kan sette eggløsningsprøyten i morgen kveld, fikk beskjed at mulig jeg måtte vente noen dager. De tør ihvertfall ikke at jeg skal sette den i kveld... krysser fingrene for at nivået er under 10 i morgen og at jeg også kan sette eggløsningsprøyten og få ut noen egg :)) hilsen en som er veldig klar for egguttak

Fader altså! Jeg krysser finga for deg :) Skjønner godt du er klar for egguttak nå! Du kjenner sikkert endel aktivitet også da?

Nå har jeg akkurat kommet hjem etter en ny sjekk... Nå hadde østradiol nivået steget veldig mye igjen.... legen ga meg puregon stopp. Jeg er overstimulert og han er redd for at det vil bli enda høyere... :( jeg håper nivået er normalt i morgen og at jeg kan sette eggløsningsprøyten i morgen kveld, fikk beskjed at mulig jeg måtte vente noen dager. De tør ihvertfall ikke at jeg skal sette den i kveld... krysser fingrene for at nivået er under 10 i morgen og at jeg også kan sette eggløsningsprøyten og få ut noen egg :)) hilsen en som er veldig klar for egguttak

Men rugekassa er klar og full av modne egg? Krysser fingrene for deg og uttak onsdag/torsdag :)

Men rugekassa er klar og full av modne egg? Krysser fingrene for deg og uttak onsdag/torsdag :)
Flere folikkler som er veldig klare ja:chicken:

Vet dere jenter som ligger sånn ca i samme tid som meg hvA deres fhs nivå er? :dontknow eller hva det lå på når dere har vært på blodprøver og ul?

Veldig mye "murring". Og veeeeldig oppblåst ser ut som jeg er 6 md på vei
Hvordan går det med deg?

Haha, kanskje bare 4 mnd på vei her...makan så stinn og oppblåst! Men er igrunn bare glad for at ting skjer altså, tåler å føle meg litt "dårlig".

Hos meg blir ingen blodprøver tatt så jeg aner ikke hva mine nivå er dessverre...er det standard at blodprøver taes?

Haha, kanskje bare 4 mnd på vei her...makan så stinn og oppblåst! Men er igrunn bare glad for at ting skjer altså, tåler å føle meg litt "dårlig".

Hos meg blir ingen blodprøver tatt så jeg aner ikke hva mine nivå er dessverre...er det standard at blodprøver taes?
Hmm. Jeg har alltid måtte ta blodprøver før jeg samme dag har UL... og da ender jeg alltid opp med høyt nivå....
Hmmm hvor hører du til da? Jeg er på Riksen

Flere folikkler som er veldig klare ja:chicken:

Vet dere jenter som ligger sånn ca i samme tid som meg hvA deres fhs nivå er? :dontknow eller hva det lå på når dere har vært på blodprøver og ul?
Har ikke fått beskjed om noen tall, får bare beskjed om økning. Men then again, så får man jo ikke vite noen ting om man ikke spør legene på Riksen [emoji15] men du ligger i faresonen for overstimulering så følger de vel bedre med på deg enn på noen som overhode ikke står i fare for det.

Krysser fingrene for deg!

Har ikke fått beskjed om noen tall, får bare beskjed om økning. Men then again, så får man jo ikke vite noen ting om man ikke spør legene på Riksen [emoji15] men du ligger i faresonen for overstimulering så følger de vel bedre med på deg enn på noen som overhode ikke står i fare for det.

Krysser fingrene for deg!
Hører du til på riksen du også? :)

Jepp, hører til der jeg også [emoji4] skal inn i morgen for å sjekke treigingene
Er det sen utvikling? Skal du kun ta ul eller får du blodprøve også?
Jeg skal også i morgen (har så og si vært der hver dag siden torsdag)....har blitt lange dager der, blodprøver må taes før kl 9 og har vanligvis ikke hatt ul time før 14-15 tiden...og så har jeg veldig langt å kjøre så må nesten bare vente der

i forhold til Ovitrelle... fått beskjed om å ta 250 IE, er det hele sprøyten..?? På pakken står det jo slik: "Hver ferdigfylt penn inneholder: 250 mikrogram (ca. 6500 IE) koriongonadotropin alfa"

er det 250 mikrogram hun egentlig har ment tro?? Skal ta sprøyten kl. 21.00 ikveld og jeg er litt stressa. Vondt i nedre del av magen, og det kjennes ut som jeg er i ferdig med å få UVI :nailbiting::nailbiting:

Merkelig at det jeg skrev kom inn under det du skrev... tror jeg er oppblåst i øynene også
Du er ikke den eneste som føler deg sånn [emoji23] har et hode som kjennes ut som en oppblåst ulldott i vinden av og til. Jeg hadde sånne lange dager i høst, men nå har mannen tatt seg fri undersøkelsesdagene for å være med. Klager ikke på det jeg!

Får håpe nivået senker ditt seg til i morgen :) [emoji106]

i forhold til Ovitrelle... fått beskjed om å ta 250 IE, er det hele sprøyten..?? På pakken står det jo slik: "Hver ferdigfylt penn inneholder: 250 mikrogram (ca. 6500 IE) koriongonadotropin alfa"

er det 250 mikrogram hun egentlig har ment tro?? Skal ta sprøyten kl. 21.00 ikveld og jeg er litt stressa. Vondt i nedre del av magen, og det kjennes ut som jeg er i ferdig med å få UVI :nailbiting::nailbiting:
Sist jeg satte sprøyta tok jeg alt, og det skal jeg også når jeg får klar signal til å ta den denne runden...

Har du mulighet til å ringe noen på sykehuset å spørre?... lykke til og hold oss gjerne oppdatert.

Back
Topp