Febertermometer

Fride

Forumet er livet
*MIA*
Novemberlykke 2015
Hvilken type har dere god erfaring med?

Vi har den vanlige hvor man måler i rumpa, jeg er trygg på at den gir riktig svar, men lille på snart 2 synes det er så grusomt! Han hyler og skriker nei og det føles ikke noe særlig hyggelig å holde han fast og stikke noe opp i der når han er så hysterisk..

Vi har også til øre som funker greit på større barn/voksen selv om jeg får litt forskjellig svar hver gang jeg trykker på den..... Stoler ikke helt på den.. Men lillegutt er livredd den også.. Og man må jo stå helt i ro og dra litt i øret, men han hyler og hyler og ikke snakk om å ligge rolig så da er det bare å gi opp den..

(Han er nok generelt litt skeptisk, han er også livredd for å klippe negler, frisøren f.eks....)

Noen som har pannetermometer eller noe annet smart som er pålitelig så man kan tro på det som står der...?
Vil gjerne vite riktig temp sånn som i rumpa!

De på apoteket sa da jeg skulle kjøpe at den til å ta i rompa er den eneste som er 100% :-) vet ikke feilmargin på de andre variantene..

Kjedelig at det skal være så vanskelig når han ikke vil :-(

Vi har begynt å ta under tunga/i munnen på de to eldste. Trer en brødpose over termometeret og så holder i munnen. Legger på 0,5 så stemmer det.

Er nok riktig som nevnt over her at er i rompa som måler best. Når dei er små er jo det relativt ok, men verre jo eldre dei blir. Vi har termometer som måler i tinningen. Raskt og greit. Då får vi ein indikasjon på temperatur. Har dei feber er dei ofte så slapp, at det er ok å måle i rompa i tillegg for å følge med riktig temp. Elska den i tinningen, for den kan vi lett sjekke kor det ligg an, særlig når dei søv ect.

Høres ut som min gutt, skeptisk til det meste. Det har blitt mye bedre nå heldigvis. Men temp i rompa, det er ikke greit lenger, og jeg føler på det selv også. Derfor har vi kjøpt pannetermometer nå. Kjøpte da jeg og han var syk, så jeg testa på meg selv mange ganger med begge deler, og sålenge termometeret hadde vært i romtemperatur minst 30 min før vi målte ble det ganske likt:) derfor stoler jeg på det til han, for 100% eksakt trenger jeg ikke vite. På minste funker den ikke, foreløpig iallfall. Så der tar vi den i stumpen:)

Bruker også sånn som måler i tinningen. Har testet den opp mot temperatur tatt i rumpa (på meg selv, vel og merke - har ikke hatt behov for å sjekke lille ennå. Håper bare det varer) og den er konsekvent (regulerer med 0,5)

Takk for svar!! Skal titte på panne- og tinning- termometer. Og ikke dumt å måle i munnen, men akkurat nå er det helt umulig fordi han har så vondt i munnen. Litt usikker på om han hadde gått med på det heller..

Kan jo måle i rumpa, er jo ikke så ofte man må det men føles veldig ubehagelig å tvinge noe opp i rumpa hans mens han hyler nei!

Takk for svar!! Skal titte på panne- og tinning- termometer. Og ikke dumt å måle i munnen, men akkurat nå er det helt umulig fordi han har så vondt i munnen. Litt usikker på om han hadde gått med på det heller..

Kan jo måle i rumpa, er jo ikke så ofte man må det men føles veldig ubehagelig å tvinge noe opp i rumpa hans mens han hyler nei!
ja, da hadde jeg nok testet pannetermometer selv om det skulle bli slik her når lille vokser opp :) hadde følt veldig på det om jeg skulle tvinge han til noe han åpenbart ikke vil eller synes er ubehagelig :/ lykke til, håper du finner ett termometer han godtar ;)

Ja det ble helt feil for meg å gjøre det. Han her ble kjempelei seg siste gangene jeg gjorde det, og jeg følte skikkelig på det:( den i panna går helt greit, og han står rolig så jeg får målt riktig:) fra panne og mot tinningen.

ja, da hadde jeg nok testet pannetermometer selv om det skulle bli slik her når lille vokser opp :) hadde følt veldig på det om jeg skulle tvinge han til noe han åpenbart ikke vil eller synes er ubehagelig :/ lykke til, håper du finner ett termometer han godtar ;)
Ja det ble helt feil for meg å gjøre det. Han her ble kjempelei seg siste gangene jeg gjorde det, og jeg følte skikkelig på det:( den i panna går helt greit, og han står rolig så jeg får målt riktig:) fra panne og mot tinningen.

Nei det er veldig ubehagelig.. :( Får titte på apoteket og spørre litt, forklare situasjonen!

Akkurat kjøpt og veldig fornøyd

Har erfaring med pannetermometer fra jobb (bhg), der er det veldig ustabilt, vi har kjøpt nye og de er like ustabile. Kan variere med flere grader! Jeg tør ikke stole på noe annet enn å måle i rumpa.

Jeg sjekket temp på lille i stumpen, jeg hadde såvidt litt glidemiddel på enden av termometeret og han brydde seg ikke noe om at han fikk noe opp i stumpen :-)

Har erfaring med pannetermometer fra jobb (bhg), der er det veldig ustabilt, vi har kjøpt nye og de er like ustabile. Kan variere med flere grader! Jeg tør ikke stole på noe annet enn å måle i rumpa.

Åå :(

Jeg sjekket temp på lille i stumpen, jeg hadde såvidt litt glidemiddel på enden av termometeret og han brydde seg ikke noe om at han fikk noe opp i stumpen :-)

På baby? :) jeg synes også det går fint på baby men til mellomste på snart 2 år er det ikke så greit, han blir helt hysterisk :/

På baby? :) jeg synes også det går fint på baby men til mellomste på snart 2 år er det ikke så greit, han blir helt hysterisk :/
Ja, på baby. Prøvde en gang uten først og det virket som om han syns det var ubehagelig, derfor jeg forsøkte med glid. Det var helt suverent :-) tenker at alt som er positivt er bra. Så vi jobber mye med positive assosiasjoner. Og vi har en liten solstråle som skinner uansett hva det skal være :-D

Back
Topp