febernedsettende

Cinii

Elsker forumet
Onsdag skal Bollen på 3 mnds kontroll og ta vaksine, hvilket febernedsettende må jeg ha i hus?[:)]

Paracet [:)] evt. pinex. Stikkpiller. Finnes fra 0-4 mnd [:)]

Men...vil anbefale deg og ikke KUN bruke den ved feber men også hvis Bolla har tydelig vondt!!
Her hadde snuppa ingen feber, men tydlig vondt og ubehag og fikk pinex med god effekt[:)]

Ja, det sa helsesøter til oss. At hvis han hadde veldig vondt kunne vi gi paracet selv om han ikke hadde feber [:)]

jeg måtte ha stikkpiller (paracet) fra 4-18mnd pga emilie veide 7120g og 0-4mnd går opp t 6kg.. var apotekdama som sa jeg måtte ha den fra 4-18! og hun kunne ikke anbefale flytende paracet til så små..

ORIGINAL: Superteam

jeg måtte ha stikkpiller (paracet) fra 4-18mnd pga emilie veide 7120g og 0-4mnd går opp t 6kg.. var apotekdama som sa jeg måtte ha den fra 4-18! og hun kunne ikke anbefale flytende paracet til så små..

Hmm.. Når Tobias var syk ga jeg han 0-4 mnd, og det funket det [:)] Hvis du ser at det ikke funker med en, kan du gi en til i tilfelle. Hakket større er jo dobbel dose ca.
Han var 7150g [:)]

ORIGINAL: mamihe

Hmm.. Når Tobias var syk ga jeg han 0-4 mnd, og det funket det [:)] Hvis du ser at det ikke funker med en, kan du gi en til i tilfelle. Hakket større er jo dobbel dose ca.

var bare hun apotekteknikeren som sa det tilmeg, og da stoler jeg på henne:) vi brukte 1 stikkpille pga hun hadde det vondt, og det hjalp det:)

Kjempeflott! Tusen takk jenter[:)] Jeg skal spør HS hva hun mener ang antall stikkpiller og evt hvilken type[:D]

stikkpille er nok tingen for de små=)
selger de paracet i stikkpiller til barn lenger? syns en venninne sa den ikke fantes lenger. men at det var pinex i stikkpille nå..

ORIGINAL: mamihe

var bare hun apotekteknikeren som sa det tilmeg, og da stoler jeg på henne:) vi brukte 1 stikkpille pga hun hadde det vondt, og det hjalp det:)

Jada, det er nok ikke feil [:)] Jeg prøvde bare med den, siden det var den jeg hadde [:)] Og det holdt med en [:)]

Her finnes iallefall Paracet helt ned i 0-4 mnd i stikkpillere!! Har akkurat gitt snuppa mi en..hun har 40 i feber[&o]

var det jeg trodde... men har ikke sett etter det på lenge,så ante ikke.
men da går den muligens ut da? må spørre henne igjen=)

den gode hostesaften deres er jo vekke=(

Vi kjøpte paracet, men ikke den fra 0-4 måneder, for den er jo, som blir sagt her, kun opptil 6 kilo....men de pillene er jo groteskt store!! Hverken jeg eller mannen hadde hjertet til å putte den opp i rompa på gutten, så pappan min, som tilfeldigvis var her da, måtte gjøre det for oss.....men var nok verre for foreldrene enn guttungen, han la ikke merke til det engang [8D]

Pinex og paracet er akkurat det samme, bare forskjellig leverandør, pinex er billigere, så ville jo da kjøpt det.

Du må følge den dosen som står på pakken i forholdt til vekt og hvor mye og hvor ofte det kan gis. Om du gir 0-4 mnd, gjør ikke det noe selv om babyen er over 6 kg. Bare du ikke gjør omvendt og gir for mye. Har dem effekt av den 0-4 mnd er det jo bare bra å ikke gi så mye.

Får håpe du slipper å gi da! Dere som syntes det er litt skummelt å sette en pinex i stompen på de små, de merker nok ikke så mye til det og er jo bedre å bli kvitt feberen og ubehaget. Ta på litt vaselin, så glir den lettere inn.

spå kg, ikke mndr... selv om det står foran på pakken.. men funker det så er det jo fint..

Back
Topp