Feber

Livianso

Betatt av forumet
Novemberlykke 2015
Når burde man ringe legehjelp? Jeg ligger rett ut med 38,5 i feber. Jeg takler feber generelt dårlig. Hodeverk, mage/rygg smerter og generelt fryser og vondt i kroppen.. jeg tok 2 stk 500mg paracet og det har ingen funksjon.

Vet du hvorfor du har feber? Influensa?

Det er vel kun paracet du kan ta som nedsetter feber. Står maks døgndose på pakken.

Legen kan vel kun hjelpe hvis det er bakterieinfeksjon som gir deg feber.

Stiger feberen? Etter du tok tablettene?
Uff ikke noe godt med feber :( jeg måtte ringe legevakt med 40.3 å ingen funksjon i paracette. Til og med da ville de jeg skulle ta en paracette til men var ikke gravid da.

I følge legen min er det vanlig å ha litt høyere kroppstemperatur enn vanlig når en er gravid. Jeg ligger rundt 38 nå (har vanligvis 36.5). Fikk beskjed om å ringe med en gang om jeg fikk noe høyere/stigende + sterkere hodeverk, da de gjerne vil følge opp med tanke på svangerskapsforgifting. Bedre å ringe for mye enn for lite tenker jeg :p

Fremdeles utslått med 38.5 i feber. Den står stille etter jeg begynte med paracet. Jeg tror jeg har fått en halsbetennelse. Tenker jeg drar til legen i morgen for å sjekke om jeg må ha medisiner :)

Back
Topp