Feber?? *Oppdatert*

Neana

Glad i forumet
Hvor mye feber regnes som kontakte-legen-feber??
Noen av deres små som har hatt feber og kontaktet lege, og hva fikk dere beskjed om'?
OFF.. [X(]

----------------------------------------

Da ringe vi legevakta og fikk beskjed om å komme.
Lille har luftveisinfeksjon, og vi fikk beskjed om å ikke nøle med å komme inn igjen om han begynte å puste raskere.
Når de er så små er det nulltoleranse med å legge de inn på sykehuset til observasjon, så håper vi slipper det. Foreløpig skal vi gi han febernedsettende.. Håper det blir bedre til i morgen..

Barn/ babyer sies å tåle ganske høy feber, men man skal vel ta det på alvor uansett tenker jeg da??! Men 39 å oppover regnes vel som ganske høyt vel? Tror jeg hadde ringt jeg om den hadde bikka 39!! bare for å hørt [:D] ! God bedring da [:)]

ORIGINAL: SiljeC88

Barn/ babyer sies å tåle ganske høy feber, men man skal vel ta det på alvor uansett tenker jeg da??! Men 39 å oppover regnes vel som ganske høyt vel? Tror jeg hadde ringt jeg om den hadde bikka 39!! bare for å hørt [:D] ! God bedring da [:)]

Ja okei.. Takk for svar! Jeg trodde at de ikke burde ha feber før bikka 3 mnd'er jeg.. Men da avventer jeg kvelden og ser om det stiger noe før jeg ringer [:)]

Jeg har fått høre at dem ikke skal ha feber før dem er 3 mnd. Og om de får det, skal man ta kontakt med lege for sjekke det ut[;)]

ORIGINAL: Neana

ORIGINAL: SiljeC88

Ja okei.. Takk for svar! Jeg trodde at de ikke burde ha feber før bikka 3 mnd'er jeg.. Men da avventer jeg kvelden og ser om det stiger noe før jeg ringer [:)]

Alle sier jo forskjellig så er så vanskelig å si syns jeg... Men se det ann du [:D] en mor skal alltid følge hjertet sitt [:D] (hehe) Ring heller å hør om du er usikker. [:)]

Kanskje det er tannfeber?
Det har snuppa hatt hvertfall, hun hadde feber på 38,3.

ORIGINAL: nettil

Jeg har fått høre at dem ikke skal ha feber før dem er 3 mnd. Og om de får det, skal man ta kontakt med lege for sjekke det ut[;)]

Telma hadde feber..Og da sa de på legevakten at de alltid ville sjekke babyer under 3 mnd ved feber..Så jeg hadde ring til legevakten å forhørt meg..

Lykke til og god bedring til gutten din[:)]

Barn under3mnd skal ikke ha feber..jeg hadde ringt legevakten for å høre hva de sier..

ORIGINAL: AnetteSkalBliMamma

Barn under3mnd skal ikke ha feber..jeg hadde ringt legevakten for å høre hva de sier..

Noen av deres små som har hatt feber og kontaktet lege, og hva fikk dere beskjed om'?
OFF.. [X(]

Lille har luftveisinfeksjon, og vi fikk beskjed om å ikke nøle med å komme inn igjen om han begynte å puste raskere.
Når de er så små er det nulltoleranse med å legge de inn på sykehuset til observasjon, så håper vi slipper det. Foreløpig skal vi gi han febernedsettende.. Håper det blir bedre til i morgen..

da ble det samme som oss... dra inn til legen igjen om han slutter å spise, tar tørre bleier eller inndragninger når han puster. Vi hadde grønt lys til å komme på sykehuset, men da det var som verst snudde det plutselig.

Masse god bedring til den lille, ikke kjekt når de er syke..!

ORIGINAL: KuleMageIgjen

OFF.. [X(]

da ble det samme som oss... dra inn til legen igjen om han slutter å spise, tar tørre bleier eller inndragninger når han puster. Vi hadde grønt lys til å komme på sykehuset, men da det var som verst snudde det plutselig.

Masse god bedring til den lille, ikke kjekt når de er syke..!

Han spiser heldigvis godt, og fyller opp bleiene.. Men jeg kommer til å sove med et og et halvt øye åpent i natt, ja!
Ahhr..

Takk for god bedring, jenter! [:)]

ORIGINAL: MalinHelene

woow, nå føler jeg meg super-dum!! Skulle jeg ringt legevakten når Jenny hadde feber jeg da??
Hvor høy feber hadde lille din?...

woow, nå føler jeg meg super-dum!! Skulle jeg ringt legevakten når Jenny hadde feber jeg da??

Han hadde bare 37,5, men temmelig dårlig allmennetilstand

Åja... Vet ihvertfall at jeg skal kontakte legen neste gang!!

Åja... Vet ihvertfall at jeg skal kontakte legen neste gang!!

De sier så ja, angående feber når de er under 3 mnd'er hvertfall! Så jeg skal også ringe om det skjer igjen ja.. Better safe than sorry [:)]

ORIGINAL: _sil_

Stakkar lille[&:] men så bra at dere fikk sjekket det da! Masse god bedring til gullet deres[:)]

Stakkar lille[&:] men så bra at dere fikk sjekket det da! Masse god bedring til gullet deres[:)]

ORIGINAL: Siljemor88

Back
Topp