Favoritt pupp

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Det er ganske tydelig at mini har fått en favoritt pupp. Når han ammes fra høyre pupp er han rolig når han spiser, lite søl, han slipper puppen når han er mett og roer seg fort ned etter mat. Ved venstre pupp derimot, kaver han mye. Han er urolig, det renner mye melk ut, det blir mye søl, han ynker og kan plutselig begynne å grepre mens han ligger til puppen. Han slipper også ofte puppen, og er ofte urolig etter måltidet. Venstre pupp er ofte litt hard og jeg har prøvd å pumpe ut litt melk før jeg legger mini til, uten at det ser ut til å ha noen virkning. Noen med tips til å bedre måltids/puppesituasjonen på venstre side?

Hmm, skrev et lagt svar til deg men det forsvant visst...
Lille her hadde også en favorittpupp. Etter at jeg hadde tette melkekanaler så ble det lite melk i venstre pupp. Tror utdrivingen der er treg i tillegg. Så da måtte jeg lure henne litt. Brukte nesespray før amming på den puppen og prøvde å legge henne til først på den siden. Nå er produksjonen noenlunde lik igjen og jeg merker ikke så stor forskjell på henne. Men tror som sagt utdrivingen er tregere der, for storesøster hadde også den høyre som favoritt ;)

Spiser han fra en eller to pupper ved hvert måltid? Her hadde han favorittside, så fikk beskjed på sykehuset om å legge han til der først og så bytte over til den andre etter 15 minutter. Da var utdrivningen kommet i gang og han slapp å jobbe for melken. Nå tømmer han begge ved hvert måltid, da, så mulig det blir litt enklere da. Hvis det er en pupp per måltid kan du håndmelke utdrivningen i gang før du legger til, eller be om nesespray som du kan bruke sånn som Bee gjorde.

Hmm, skrev et lagt svar til deg men det forsvant visst...
Lille her hadde også en favorittpupp. Etter at jeg hadde tette melkekanaler så ble det lite melk i venstre pupp. Tror utdrivingen der er treg i tillegg. Så da måtte jeg lure henne litt. Brukte nesespray før amming på den puppen og prøvde å legge henne til først på den siden. Nå er produksjonen noenlunde lik igjen og jeg merker ikke så stor forskjell på henne. Men tror som sagt utdrivingen er tregere der, for storesøster hadde også den høyre som favoritt ;)

Nesespray? :p

Her er det nok heller jeg som har en favoritt. Har en "skade" på den ene puppen, etter en hest beit meg i den for mange år siden. Den er veldig ømfintlig, og til å begynne med spratt tårene når lille tok tak. Fikk tips om å prøve å bytte ammestilling, til noe som kalles biologisk amming, dvs at hun ligger nedover istedenfor på tvers. Hun ligger da med mage mot mage, beina ned mot skrittet mitt. Dette skal visstnok hjelpe både utdriving og mot ømhet, og jeg må si at det hjelper. Fortsatt er puppen litt øm akkurat idet hun tar tak, men det varer ca to sekunder, i motsetning til før, da det kunne ta flere minutter før den herdet seg. Var litt skeptisk til om hun skulle få puste, men det var ikke noe problem, hun puster i vikene på siden av nesen.

Back
Topp