Fastlege

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
er dere fornøyd med fastlegen deres? Jeg har vært så heldig å hatt samme legen siden jeg var 15 år ca. Er ikke så ofte hos legen at det betyr så mye hvem jeg har.. men er ganske fornøyd med han jeg har.

Elsker min! Hatt han siden jeg ble født, og han er amazing. Hva jeg skal gjøre når han pensjonerer seg vet jeg ikke.

Har ny , bare hvert der en gang ,så vet ikke enda ..
Bytta fordi min gamle var et rasshøl rett og slett....alle kan lese kommentarer på den fastlegen man vil velge....og han hadde ingen gode kommentarer :(

Før han igjen , hadde jeg verdens beste:angelic:

Jeg synes jeg bytter sånn ca en gang i året og har ikke helt rukket å bli enig med meg selv om den siste.

Det er ikke så ille da. Men jeg fikk jo først den legen jeg alltid hadde hatt, som mamma har enda. Men jeg ble student og flyttet og byttet. Fikk en barnelege viste det seg. Hun solgte deler av praksisen og jeg fikk en ny, vi flyttet så jeg byttet til en geografisk enklere i samme kommune. Han tok et års perm for videreutdanning da jeg var gravid med eldste så jeg fikk vikaren, men så kom han tilbake like før jeg fødte så jeg hadde et par absurde kontroller der. Så sluttet han så jeg fikk en annen lege på det kontoret. Hun fikk barn så i svangerskapet med andre hadde jeg vikar før legen kom tilbake like etter at jeg fødte, den legen likte jeg Hun fungerte veldig godt. Både for meg og ungene.

Så flyttet vi 40 mil så jeg byttet. Fikk vikaren til den jeg hadde valgt. Hun var grei hun, men så kom den egentlige tilbake fra mamma perm og reduserte listen sin så jeg fikk en annen på kontoret som tok perm og hadde vikar og kom tilbake og så ble jeg flyttet men ungene sto igjen noe som jo var greit for hun fungerte bra for oppfølging av div kronisk men da hun også sluttet så de fikk en ny ukjent lege fikk jeg dem over til min. Som tok et par års perm for videreutdanning og det får ut ved nyttår så da får jeg vel henne tilbake men hun har giftet seg med en lege på sykehuset i den tiden (fikk jeg vite av en sykepleier da jeg var innlagt med den nyfødte tredje babyen min som fikk vannkopper) så hun skal.vel.mjligens etterhvert ha en baby og redusere listen sin etter perm eller begynner på Ykehuswt så jeg får en ny . Igjen.

Legekontoret i seg selv er jeg ganske fornøyd med. Jeg får aldri et råd på telefon da, jeg får en time. Men det er kommunelegekontoret så de er legevakt på dagtid og en lege har derved vakt og tar alle akkuttrimer så det varierer hvem vi kommer til.

Hadde en fantastisk lege frem til jeg var i midten av 20 årene. Da sluttet hun desverre og fikk en so: jeg overhode ikke var fornøyd med. gjorde da litt undersøkelser blant bekjente + legelisten.no og satte meg på venteliste til ny lege (var over 100 sty foran meg i køen). Etter over ett år på venteliste fikk jeg byttet. Har vært kjempe fornøyd siden!

Ja, har hatt henne i 10 år nå :)

Jeg byttet fastlege i juni, og fastlegen holder på med noe skole så jeg har en vikar. Jeg er veldig blandet i om jeg er fornøyd/ikke fornøyd. Hun oppdaget tross alt en bilyd hos lillegutt som var veldig vanskelig å høre, men samtidig nektet hun meg resept på nesesprayen for å kunne pumpe på jobb. Hun mente at jeg ikke trengte, jeg måtte bare slappe av og ikke stresse, så kom det av seg selv :confused:
Savner den gamle fastlegen min, byttet til en i min nåværende kommune og den gamle fastlegen holder til i min gamle kommune (30-40min kjøretur) :shy:

Veldig!

Har hatt samme lege i 16 år, med unntak av noen mnd da jeg bodde i Oslo og trodde det var lurt å ha en fastlege der.
Det var det ikke, for det mennesket var ubrukelig og litt til (snakker om at jeg ble satt på tredagers antibiotika for noe som aldri har hatt noen annen form for behandling enn kirurgisk blant annet).
Da fant jeg ut at det var bedre å bytte tilbake og heller reise totalt 10 mil for en legetime.

Jeg synes jeg bytter sånn ca en gang i året og har ikke helt rukket å bli enig med meg selv om den siste.

Det er ikke så ille da. Men jeg fikk jo først den legen jeg alltid hadde hatt, som mamma har enda. Men jeg ble student og flyttet og byttet. Fikk en barnelege viste det seg. Hun solgte deler av praksisen og jeg fikk en ny, vi flyttet så jeg byttet til en geografisk enklere i samme kommune. Han tok et års perm for videreutdanning da jeg var gravid med eldste så jeg fikk vikaren, men så kom han tilbake like før jeg fødte så jeg hadde et par absurde kontroller der. Så sluttet han så jeg fikk en annen lege på det kontoret. Hun fikk barn så i svangerskapet med andre hadde jeg vikar før legen kom tilbake like etter at jeg fødte, den legen likte jeg Hun fungerte veldig godt. Både for meg og ungene.

Så flyttet vi 40 mil så jeg byttet. Fikk vikaren til den jeg hadde valgt. Hun var grei hun, men så kom den egentlige tilbake fra mamma perm og reduserte listen sin så jeg fikk en annen på kontoret som tok perm og hadde vikar og kom tilbake og så ble jeg flyttet men ungene sto igjen noe som jo var greit for hun fungerte bra for oppfølging av div kronisk men da hun også sluttet så de fikk en ny ukjent lege fikk jeg dem over til min. Som tok et par års perm for videreutdanning og det får ut ved nyttår så da får jeg vel henne tilbake men hun har giftet seg med en lege på sykehuset i den tiden (fikk jeg vite av en sykepleier da jeg var innlagt med den nyfødte tredje babyen min som fikk vannkopper) så hun skal.vel.mjligens etterhvert ha en baby og redusere listen sin etter perm eller begynner på Ykehuswt så jeg får en ny . Igjen.

Legekontoret i seg selv er jeg ganske fornøyd med. Jeg får aldri et råd på telefon da, jeg får en time. Men det er kommunelegekontoret så de er legevakt på dagtid og en lege har derved vakt og tar alle akkuttrimer så det varierer hvem vi kommer til.
Å herremin for et styr [emoji85]

He har ikke byttet så mye.

Da jeg flyttet hit fikk jeg en super lege og hadde han i noen år.
Men så skulle han ta videreutdanning så da kom det en vikar. Han gjorde så mye rart at det var skummelt. Fikk blant annet feil styrke på astmamedisinene til Frøkna som da var under året. Og eldste fikk øredråper for ørebetennelse selv om han hadde sprukket trommehinnen.. Glad jeg alltid dobbeltsjekker pakningsvedlegg da ja.. [emoji21]

Byttet til han jeg har nå, og han er grei nok han. Hele familien har samme.

Har vel bare hatt et par leger som jeg ikke har vært fornøyd med. Vært borti 7-8 stk pga flytting, vikarer og en som pensjonerte seg. Fornøyd med han vi har nå og satser på at han skal jobbe i hvertfall i 10 år til.

Hadde en lege fram til jeg ble 18, var ikke fornøyd med ham siden jeg følte at han aldri trodde på hvordan jeg følte meg. Startet en kvinnelig lege på samme legekontor, så byttet til henne. Var vel en gang hos ho, også gikk ho ut i fødselspermisjon, også fikk ho enda en unge kjapt, så ho kom ikke tilbake mellom permisjonene. Vikaren derimot, veldig fornøyd! Ho jeg var hos for å få sykemelding og for de første kontrollene i svangerskapet. Ho var virkelig flink. Legen min kom tilbake fra perm nå i aug, men så fikk jeg brev i forrige uke at ho har slutta, så jeg (og samboern og mini) har blitt overført til den legen som overtok. En kvinnelig lege det og, vet ikke hvordan ho er da siden vi ikke har hatt behov for legetime enda. Håper ho er dyktig og gjør en god service, siden det er jo desverre ikke en selvfølge.

Byttet nå 1/9, for hun tok meg ikke på alvor.
Super fornøyd med han nye! Skal sette meg på medisiner og B12 sprøyter hver 3 mnd, noe hun ikke gadd...

I sommer så måtte jeg ha turnuslege fordi vikaren til vikaren til fastlegen min hadde ferie :p
Men ja, de er jo greie alle sammen, men litt vanskelig å vite hvem jeg møter innimellom

Back
Topp