Fastlege

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
Min lege er kjempesnill, men ikke alltid kompetent. Jeg føler meg både hørt og sett da. Tror ikke det er store sjansene for å få byttet, og skulle jeg ha valgt et annet legekontor så hadde jeg måttet gå til en annen kommune. Litt vel mye stress når en ikke har førerkort.

Går ikke så ofte til legen. Har hatt tre fastleger siste 13 årene og ikke en av dem har jeg hatt et nært nok forhold til at jeg hadde gjenkjent dem på gaten :rolleyes:

Ja, er kjempe fornøyd. Har beholdt han selv om vi har flyttet lengre vekk, kommer ikke til å bytte.

Har hatt samme i 12 år, og han er veldig flink. Har flyttet så litt upraktisk å måtte reise inn til sentrum for legetimer, men heller det enn å risikere og få en som ikke er like flink bare nærmere geografisk.

Fornøyd med min! [emoji4]

Jeg synes jeg bytter sånn ca en gang i året og har ikke helt rukket å bli enig med meg selv om den siste.

Det er ikke så ille da. Men jeg fikk jo først den legen jeg alltid hadde hatt, som mamma har enda. Men jeg ble student og flyttet og byttet. Fikk en barnelege viste det seg. Hun solgte deler av praksisen og jeg fikk en ny, vi flyttet så jeg byttet til en geografisk enklere i samme kommune. Han tok et års perm for videreutdanning da jeg var gravid med eldste så jeg fikk vikaren, men så kom han tilbake like før jeg fødte så jeg hadde et par absurde kontroller der. Så sluttet han så jeg fikk en annen lege på det kontoret. Hun fikk barn så i svangerskapet med andre hadde jeg vikar før legen kom tilbake like etter at jeg fødte, den legen likte jeg Hun fungerte veldig godt. Både for meg og ungene.

Så flyttet vi 40 mil så jeg byttet. Fikk vikaren til den jeg hadde valgt. Hun var grei hun, men så kom den egentlige tilbake fra mamma perm og reduserte listen sin så jeg fikk en annen på kontoret som tok perm og hadde vikar og kom tilbake og så ble jeg flyttet men ungene sto igjen noe som jo var greit for hun fungerte bra for oppfølging av div kronisk men da hun også sluttet så de fikk en ny ukjent lege fikk jeg dem over til min. Som tok et par års perm for videreutdanning og det får ut ved nyttår så da får jeg vel henne tilbake men hun har giftet seg med en lege på sykehuset i den tiden (fikk jeg vite av en sykepleier da jeg var innlagt med den nyfødte tredje babyen min som fikk vannkopper) så hun skal.vel.mjligens etterhvert ha en baby og redusere listen sin etter perm eller begynner på Ykehuswt så jeg får en ny . Igjen.

Legekontoret i seg selv er jeg ganske fornøyd med. Jeg får aldri et råd på telefon da, jeg får en time. Men det er kommunelegekontoret så de er legevakt på dagtid og en lege har derved vakt og tar alle akkuttrimer så det varierer hvem vi kommer til.
Hahah, det der kan høres ut som min historie også, endelig roet seg :hilarious:
Jeg har hatt... fem fastleger og sikkert like mange vikarer bare på fem år, når jeg først fant en jeg kom overens med og som hørte på meg, henviste med til lap og ikke overså meg når jeg hadde menssmerter, så gikk hun ut i perm og jeg fikk høre av en av sekretærene på privaten at hun ikke kom tilbake, så da satte jeg meg på venteliste til hun jeg har nå(som jeg har vært hos før på nødhjelpstime og hadde et godt inntrykk av), og godt var det, for kun noen dager etterpå kom det i avisa og ventelista ble kjempelang.

Hun jeg har nå er kjempeflink på oppfølging, og hun ringte meg på en søndag med prøvesvar da jeg hadde exu og hadde tatt hcg for flere år siden, henviste meg til tul også for å la meg roe magefølelsen.. Og nå som jeg holder på med ivf er hun superstøttende, involvert i prosessen og enkel å prate med :D

Veldig glad i fastlegen vår. Jeg har hatt han i 12 år og er verdens snilleste. Litt vimsete av og til, men en ordentlig god lege som tar en på alvor.

Har hatt samme lege siden jeg var lita, fungerer helt fint. Ikke alltid han eller sønnen (ungene får stort sett time hos sønnen) er like oppdaterte på barn pga nesten bare eldre pasienter. Men de er veldig klar på det og har derfor ett tett og godt samarbeid med barneklinikken. Så hender vi må en tur på sykehuset for sjekk, men det er helt greit. Ulempen er at de holder til i nabokommunen men vil ikke bytte siden vi har så tett oppfølging og legene er så godt oppdaterte på helsetilstanden til småen. Og jeg orker ikke å begynne på nytt med ny lege som gjerne skal finne opp kruttet på nytt.

Back
Topp