Fast føde

Desemberspire

Forelsket i forumet
Desemberglede 2015
Jeg fullammer, og har en liten kar som er veldig glad i mat. På 4 mndr kontrollen, viste vekta 8060, dvs dobbling ifht fødselsvekta son var 4060. Men, jeg er så usikker på det med grøt og tilvenning av fast føde. Lille har tidligere slitt veldig med nattesøvnene. Ofte våknet 4,5 og 6 ganger om natta. Nå ha har det stabilisert seg litt den siste uka (bank i bordet), og han våkner bare 1 eller 2 ganger mellon 20.00-08.00. På dagene går det sjeldent mere enn 3 timer mellom måltidene. Men er så usikker på om jeg skal starte med litt fast føde eller vente? Det diskuteres jo i opp og ned om dette temaet, og jeg kjenner jeg blir så usikker. Morsmelk er jo vell det beste, men om jeg venter for lenge, kan da babyen bli kresen osv ifht mat senere?
 
Ut fra hva du skriver hadde jeg ventet, er jo fortsatt anbefalt fullamming til 6mnd :)
Har mine tvil på at babyen blir kresen, jenta vår på snart 4år fikk ikke noe annet enn melk før 6mnd, å hun spiser idag absolutt alt ;-)
 
Høres ut som min lille tass! 8060g og 69,5cm ved 4mnd-kontroll.. Jeg og HS ble enige om å vente med fast føde til han selv gir uttrykk for at kun pupp blir for lite, for nå er pupp mer enn godt nok :) Vi har endelig fått litt skikk på sovinga og han krever pupp 2-3 ganger mellom 21-07 og da sover han seg igjennom amminga omtrent :)
 
Ville ha ventet til han ga uttrykk for å ikke være fornøyd med bare pupp!!
 
Ut fra hva du skriver hadde jeg ventet, er jo fortsatt anbefalt fullamming til 6mnd :)
Har mine tvil på at babyen blir kresen, jenta vår på snart 4år fikk ikke noe annet enn melk før 6mnd, å hun spiser idag absolutt alt ;-)
Enig med deg her:)
 
Enig. Vente

Jeg har fullammet de to første i seks mnd. Og de hadde ikke problemer med å smake annet etterpå nei
 
Her skal snuppa få kun en liten smakebit når vi spiser middag. Jeg tar litt på fingertuppen. Ellers blir det kun pupp.
 
Back
Topp