Jeg syns det er vanskelig ! Hun får grøt på kvelden eller middag så mye hun vil ha, og får smaksprøver når vi spiser middag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har lest at det er viktig med mat jevnt over hele dagen, slik at de ikke et sultne på natta. Når de er 6 mnd og får i seg 2 posisjoner med mat i løpet av dagen, kan man starte med nattavvenning. Anbefaler å gi en flaske med vann (helst en annen enn deg, pappa?) på natta når de våkner. Ligg på eget rom... Etterhvert blir det ikke så spennende å våkne på natta lenger! Det er slitsomt i noen dager, men det går veldig fort over!Her gjør ikke maten noe deg forskjell på sovingen.. Eller, hun har begynt å sove mindre på dagtid.. Gleder meg noe helt utrolig til å få litt mer søvn! Max 3 timer sammenhengende siden mars begynner å ta på...
Hun får 3-4 måltider om dagen (men alle er ikke så store porsjoner enda). Ble anbefalt av helsesøster å vente med avvenning til hun får iallefall 3 gode måltider hvor det ene er ordentlig middag med proteiner og fett. Vet ikke om det er andre retningslinjer enn normalen, men jenta mi har gått lite opp i vekt og ligger under 3 percentilen. Men så snart middagsporsjonen begynner å bli litt større skal vi begynne med avvenningJeg har lest at det er viktig med mat jevnt over hele dagen, slik at de ikke et sultne på natta. Når de er 6 mnd og får i seg 2 posisjoner med mat i løpet av dagen, kan man starte med nattavvenning. Anbefaler å gi en flaske med vann (helst en annen enn deg, pappa?) på natta når de våkner. Ligg på eget rom... Etterhvert blir det ikke så spennende å våkne på natta lenger! Det er slitsomt i noen dager, men det går veldig fort over!
Her også ! Annenhver time hele døgnet rundt. Nekter fast føde åJeg synes og det er vanskelig. Jeg har jo ikke noe imot å nattamme, men det hadde holdt med to ganger i løpet av natta (her er det og annenhver time) Jeg tok det opp med helsesøster på 6mndskontrollen og fikk beskjed om at jeg kunne begynne å trappe ned på nattammingen når hun begynner å spise litt mer middag med kjøtt eller fisk så hun får i seg proteiner. Nå får hun grøt til frokost/lunsj og kvelds og middag derimellom, men middagsporsjonen er ikke så stor at det er noe å skryte av enda..
Mi er heldigvis glad i mat. Er utrolig glad for det! Har du prøvd å gi mat før amming så du er sikker på at hun ikke er mett?Her også ! Annenhver time hele døgnet rundt. Nekter fast føde å
Ja hun spiste masse for noen dager siden, men de Siste dagene er det nektMi er heldigvis glad i mat. Er utrolig glad for det! Har du prøvd å gi mat før amming så du er sikker på at hun ikke er mett?
Æsj, så kjipt! Håper hun finner ut at mat er godt igjen snart da! Krysser fingrene for dereJa hun spiste masse for noen dager siden, men de Siste dagene er det nekt
Ja, hvis hun er lita er det nok riktig som HS sier. Min lille har slutta selv å spise på natta klarer ikke å få i hu så mye middag enda. Går mest i grøt og smaksprøver. Har begynt med litt mme også, det metter mer enn mm!Hun får 3-4 måltider om dagen (men alle er ikke så store porsjoner enda). Ble anbefalt av helsesøster å vente med avvenning til hun får iallefall 3 gode måltider hvor det ene er ordentlig middag med proteiner og fett. Vet ikke om det er andre retningslinjer enn normalen, men jenta mi har gått lite opp i vekt og ligger under 3 percentilen. Men så snart middagsporsjonen begynner å bli litt større skal vi begynne med avvenning
Ja, hadde hun bare drukket mme. Prøvde en del da hun var mindre pga vekta, men her var det kun ekte vare som ble godkjent Men det blir da soving til slutt her også! Krysser fingrene for at våkenettene nå resulterer i eksemplarisk trassalderJa, hvis hun er lita er det nok riktig som HS sier. Min lille har slutta selv å spise på natta klarer ikke å få i hu så mye middag enda. Går mest i grøt og smaksprøver. Har begynt med litt mme også, det metter mer enn mm!
Skal prøve grøt nå når hun våknerÆsj, så kjipt! Håper hun finner ut at mat er godt igjen snart da! Krysser fingrene for dere
Dere som ammer, gir dere melk eller mat først?
Jeg ammer først.
Jeg også, men siste uka har hun ikke spist så mye mm (mye tulling ). Er det i ferd med å fade ut? Hvordan er det hos dere?Jeg ammer først og gir grøt etterpå
Jeg også, men siste uka har hun ikke spist så mye mm (mye tulling ). Er det i ferd med å fade ut? Hvordan er det hos dere?