Fast føde

Jeg lager selv:) Her får han nå grøt med litt fruktmos til lunsj og grønnsaksmos med kjøttkraft til middag. Han har smakt på pære, sviske, aprikos, søtpotet, avokado, banan, gulrot, kålrot, Blomkål, brokkoli, mango, fersken - ja det begynner å bli mye:p Begynte med smaksprøver av en og en smak, før jeg nå blander sammen div smaker:) Lager grøt av hirseflak og havregryn:)

Her spiser han en porsjon grøt til kvelds (ferdiggrøt) og så har han begynt å smake på litt gulrot og potetmos midt på dagen (selvgjort)

Min gutt får grøt om kvelden :-) Ferdiggrøt-pulver.

Har lyst til å lage middag til han selv, men har ikke begynt med det ennå. Tenker å vente til han nærmer seg 6 mnd :-)

Grøt morgen og kveld (ferdiggrøt) Og 1-2 små måltider med hjemmelaget mos av frukt, bær eller grønnsaker derimellom :) I dag var det potet, gulrot og fiskekraft på menyen :) Her har hun og fått smake på en og en ingrediens før jeg blander, men nå har jeg begynt å blande litt mer i øst og vest :p

865ca6348f747d598cff9d8a481a6501

Her hadde vi første forsøk med skive i dag :-) gikk overraskende bra. Selv om mesteparten datt ned til hunden :-P

Hvor gamle var barna deres når dere begynte med dette? Har såvidt begynt med litt grøt her.......

Jeg gir smaksprøver nå å da. Fruktmos, grønnsaker, fisk, avokado, skal begynne igjen med grøt snart.

Lager selv :)

Gir grønnsaksmos til middag og avokado til kvelds. Har såvidt begynt med smaksprøver på grøt til lunsj :) Lager stort sett grønnsaksmosen selv og bruker ferdiggrøt.

Nå spises det plutselig mye fast føde her da melk ikke er så interessant.

Hun har lenge tulla med ammingen så har blitt litt flasker, og nå er det helt slutt.
Kommer til og savne det, men orker ikke at det skal være en kamp hver gang det er mat.

Nå er det grøt frokost og kvelds og litt middag og 3 flasker :-)
Da er hun fornøyd og da er jeg fornøyd !!

Lager middag og frukt moser selv men grøt bruker jeg Holle økologisk.

vi har begynt med smaksprøver og litt grøt
bruker ferdiggrøt og middagsglass

De siste dagene har han fått grøt laget av hirse og havrepulver og magen er mye bedre! Ble så hard i maven av kjøpegrøten. Blander i sviskemos, litt malt og litt fruktmos! Merker ingen forskjell i soving, sover noe mindre enn før men tror ikke det har noe med maten å gjøre

De siste dagene har han fått grøt laget av hirse og havrepulver og magen er mye bedre! Ble så hard i maven av kjøpegrøten. Blander i sviskemos, litt malt og litt fruktmos! Merker ingen forskjell i soving, sover noe mindre enn før men tror ikke det har noe med maten å gjøre
Her våkner hun hver 2 time uansett

Hjelper det noe på søvnen hos dere ?

Hu mi sov bedre nå når vi kom opp i 3 små måltider på dagen da sover hun rundt ca 12 timer vil en skjelden gang ha litt pupp en gang :-)

Hu mi sov bedre nå når vi kom opp i 3 små måltider på dagen da sover hun rundt ca 12 timer vil en skjelden gang ha litt pupp en gang :-)
Hørtes bra ut :) vi har så vidt begynt med smaks prøver nå, men ingen forskjell

Hørtes bra ut :) vi har så vidt begynt med smaks prøver nå, men ingen forskjell
Jeg mener jeg har hørt at først etter to fulle porsjoner på dagen, så kan nattmåltidene kuttes ut. Vi har nok bare til sammen et måltid (fordelt over 3 mindre pr dag ) enda, og merker ingen forskjell enda...:p

Jeg mener jeg har hørt at først etter to fulle porsjoner på dagen, så kan nattmåltidene kuttes ut. Vi har nok bare til sammen et måltid (fordelt over 3 mindre pr dag ) enda, og merker ingen forskjell enda...:p
Her er vi oppe i 2 x grøt (lunsj og kvelds) resten av dagen får hun litt pupp, mme og grønnsaks/fruktmos. Hun begynte plutselig for tre dager siden å sove gjennom natta. Altså fra 18-06.30!!!! :)

Her gjør ikke maten noe deg forskjell på sovingen.. Eller, hun har begynt å sove mindre på dagtid.. :p Gleder meg noe helt utrolig til å få litt mer søvn! Max 3 timer sammenhengende siden mars begynner å ta på...

Back
Topp