Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Altså risgrøt og havregrøten?Ja, når hun var rett over 4 mnd begynte vi med grøt. Begge nestlés 4 mnd grøter. Har de ganske rennende istarten, og gradvis litt fastere. Gir også litt smoothie av og til. Sånne poser. De d står fra 4 mnd på. Med teskje da.
Og vi har testet et middagsglass med potet- og gulrotmos og d likte hun kjempegodt!
Husk å gi sviskemos når du gir grøt.
Altså risgrøt og havregrøten?
Her liker hun sistnevnte best. Og aller best med litt sviskemos blandet med grøten
Den med rosa pakke?D stemmer! Idag har vi testa risgrøt fra hipp. Den likte hun også godt!
Den med rosa pakke?
Har den og. Ikke testet
Har og maisgeøt fra semper. Men ikke testet den heller
Da får jeg teste den og snart!Ja, rosa pakke! Hun var veldig fan! Enklere å få "fløyelskonsistens", hennes foretrukne konsistens på den![]()
Da får jeg teste den og snart!![]()
Jeg har laget mos og fryst ned litt smaksprøver de siste dagene, aprikos, avokado, gulrot, søtpotet og sviske. Men hun har ikke fått smake enda. Har kjøpt inn maisgrøten fra semper, og tenker å gi første smaksprøve i løpet av helga. Blir spennende å se om hun liker det![]()
Har gitt en teskje grøt i dag, gikk fint det. Hun var ikke helt entusiastisk, men spyttet ikke ut hellerLykke til! Går helt sikkert fint!![]()
Har gitt en teskje grøt i dag, gikk fint det. Hun var ikke helt entusiastisk, men spyttet ikke ut hellerMen hun har gulpet mye i dag! Hun bruker ikke å gulpe noe særlig, så tenker at det kan være på grunn av grøten. Men det var jo bare en teskje.. Noen av deres som har gulpet mye etter å ha fått smake på mat?
Nei, ikke gulp her. Men jeg har hørt at de kan gulpe om det er en annen temperatur enn hva de er vant med. Her drikker mini kaldt vann og både varm og romtemperert melk. Vet ikke om det er noe i det menHar gitt en teskje grøt i dag, gikk fint det. Hun var ikke helt entusiastisk, men spyttet ikke ut hellerMen hun har gulpet mye i dag! Hun bruker ikke å gulpe noe særlig, så tenker at det kan være på grunn av grøten. Men det var jo bare en teskje.. Noen av deres som har gulpet mye etter å ha fått smake på mat?
Den var ganske tynn, brukte oppskriften på smaksprøve som sto på hjemmesiden til semper, 3/4 dl vann og 2,5 ss grøtpulver. Kanskje bare tilfeldig med mye gulping i dag da, men litt rart. Får se om det er likedan i morgen.Nei, omtrent ingen gulping, men når hun våkner etter dupp kan d være litt kvite klumper i sikkelet.
Men hvilken konsistens hadde du på grøten?
Grøten var ganske lunken liksom, litt varmere enn morsmelk sikkert, men ikke så varm som jeg ville hatt om jeg skulle spist denNei, ikke gulp her. Men jeg har hørt at de kan gulpe om det er en annen temperatur enn hva de er vant med. Her drikker mini kaldt vann og både varm og romtemperert melk. Vet ikke om det er noe i det men![]()
Ja også blir det jo gjerne litt kaldere etterhvert uansett. Vi begynte med en teskje grøtpulver og det tok jo en halv liten evighet før han hadde spist opp, og da var jo grøten ganske så kald på slutten.. Får håpe det bare var tilfeldig eller veldig uvant for magenGrøten var ganske lunken liksom, litt varmere enn morsmelk sikkert, men ikke så varm som jeg ville hatt om jeg skulle spist den![]()