Fast føde

kroll

Blir kjent med forumet
Noen som har begynt med noe fast føde til babyene? Evt hva? Og hvordan går smakingen? :)

Begynte med smaksprøve på risgrøt med banan for en ukes tid siden. Ikke helt populært pga konsistensen med det kommer seg :) men vi stresser ikke med det før hun er 6mnd i og med at jeg har mer enn nok melk og hun ikke trenger fast føde enda :(

Ja, når hun var rett over 4 mnd begynte vi med grøt. Begge nestlés 4 mnd grøter. Har de ganske rennende istarten, og gradvis litt fastere. Gir også litt smoothie av og til. Sånne poser. De d står fra 4 mnd på. Med teskje da.

Og vi har testet et middagsglass med potet- og gulrotmos og d likte hun kjempegodt!

Husk å gi sviskemos når du gir grøt.

Fått smaksprøve på gulrot, brokkoli, avokado og pære. Også har han slikket litt på melon. Aprikosmos blir neste slik at vi har noe for magen sin del.

Ja, når hun var rett over 4 mnd begynte vi med grøt. Begge nestlés 4 mnd grøter. Har de ganske rennende istarten, og gradvis litt fastere. Gir også litt smoothie av og til. Sånne poser. De d står fra 4 mnd på. Med teskje da.

Og vi har testet et middagsglass med potet- og gulrotmos og d likte hun kjempegodt!

Husk å gi sviskemos når du gir grøt.
Altså risgrøt og havregrøten?
Her liker hun sistnevnte best. Og aller best med litt sviskemos blandet med grøten

Jeg har laget mos og fryst ned litt smaksprøver de siste dagene, aprikos, avokado, gulrot, søtpotet og sviske. Men hun har ikke fått smake enda. Har kjøpt inn maisgrøten fra semper, og tenker å gi første smaksprøve i løpet av helga. Blir spennende å se om hun liker det :)

Jeg har laget mos og fryst ned litt smaksprøver de siste dagene, aprikos, avokado, gulrot, søtpotet og sviske. Men hun har ikke fått smake enda. Har kjøpt inn maisgrøten fra semper, og tenker å gi første smaksprøve i løpet av helga. Blir spennende å se om hun liker det :)

Lykke til! Går helt sikkert fint! :)

Lykke til! Går helt sikkert fint! :)
Har gitt en teskje grøt i dag, gikk fint det. Hun var ikke helt entusiastisk, men spyttet ikke ut heller :) Men hun har gulpet mye i dag! Hun bruker ikke å gulpe noe særlig, så tenker at det kan være på grunn av grøten. Men det var jo bare en teskje.. Noen av deres som har gulpet mye etter å ha fått smake på mat?

Har gitt en teskje grøt i dag, gikk fint det. Hun var ikke helt entusiastisk, men spyttet ikke ut heller :) Men hun har gulpet mye i dag! Hun bruker ikke å gulpe noe særlig, så tenker at det kan være på grunn av grøten. Men det var jo bare en teskje.. Noen av deres som har gulpet mye etter å ha fått smake på mat?

Nei, omtrent ingen gulping, men når hun våkner etter dupp kan d være litt kvite klumper i sikkelet.

Men hvilken konsistens hadde du på grøten?

Nei, ikke gulp her. Men jeg har hørt at de kan gulpe om det er en annen temperatur enn hva de er vant med. Her drikker mini kaldt vann og både varm og romtemperert melk. Vet ikke om det er noe i det men :)

Nei, omtrent ingen gulping, men når hun våkner etter dupp kan d være litt kvite klumper i sikkelet.

Men hvilken konsistens hadde du på grøten?
Den var ganske tynn, brukte oppskriften på smaksprøve som sto på hjemmesiden til semper, 3/4 dl vann og 2,5 ss grøtpulver. Kanskje bare tilfeldig med mye gulping i dag da, men litt rart. Får se om det er likedan i morgen.

Nei, ikke gulp her. Men jeg har hørt at de kan gulpe om det er en annen temperatur enn hva de er vant med. Her drikker mini kaldt vann og både varm og romtemperert melk. Vet ikke om det er noe i det men :)
Grøten var ganske lunken liksom, litt varmere enn morsmelk sikkert, men ikke så varm som jeg ville hatt om jeg skulle spist den :p

Grøten var ganske lunken liksom, litt varmere enn morsmelk sikkert, men ikke så varm som jeg ville hatt om jeg skulle spist den :p
Ja også blir det jo gjerne litt kaldere etterhvert uansett. Vi begynte med en teskje grøtpulver og det tok jo en halv liten evighet før han hadde spist opp, og da var jo grøten ganske så kald på slutten.. Får håpe det bare var tilfeldig eller veldig uvant for magen :)

Back
Topp