Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Når du "bytter" ut et ammemåltid med noe annet mat/mme fullammer du ikke lenger. Men smaksprøver er såpass små at man fullammer jo til de klarer å spise en porsjon med grøt for eksempel!Når man full ammer kan man la baby smake på saker å ting eller blir det å ikke full amme noe mer?
Her legger babyen også godt på seg, babyen sover også en hel natt frem til 5-6 tiden Men i dag anbefaler de at babyen får smaksprøver tidlig helst ved firemåneder pga forebygging av allergi. Og det er noe jeg ønsker da jeg har to barn med allergi og den ene er over tre år og kan fortsatt ikke spise som oss. Så håper da at denne babyen slipper allergi med å få smaksprøver tidlig
Vi begynte med smaksprøver når de andre 3 var 4 mnd. Hele bunten har diverse proteinallergier. Så det er ikke nødvendigvis fasit å starte tidlig for å unngå allergier.
Så denne gang venter vi til 6 mnd, hvis alt går greit med amming og metthetsfølelse osv
Hva med egg? Det skal man vel også vente med til ca 6 mnd?Ingen har sagt det er fasit, finnes alltid unntak. Men jeg tror på det å begynne tidlig
Og følger den nye forskningen, men melk er jeg helt enig med at man skal holde seg unna helst til 12 måneder
Hva med egg? Det skal man vel også vente med til ca 6 mnd?
Når dere sier dere skal starte med smaksprøver ved 4 mnd mener dere da å starte kun med grøt, eller også smaksprøver i form av frukt, grønnsaker osv?
Når dere begynner med grøt, gir dere vann i tillegg for å unngå obstipasjon? Eller ev bare MME for dere som gir det?