Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jenta mi legger også godt på seg, men jeg ønsker å sakte men sikkert introdusere med litt smaksprøver av forskjellige ting når vi selv spiser mat. Rett og slett fordi vi har sliti veldig med eldste når det gjelder mat. Ønsker at det skal være en spennende opplevelse for mini. Og av erfaring tar det lang tid å komme opp til fulle porsjoner. Så når hun er ca 6 mnd vil hun nok få i seg grøt til frokost og kvelds da sover hun nok godt og vi kan kanskje slutte med nattamming! så her gleder vi oss til å starte !!Jenta mi legger godt på seg så blir ikke å begynne enda. Og sover enda godt første delen av natta, så ser ikke noe grunn til å begynne med mat enda. Kommer til å prøve å vente så lenge som mulig nærme 6 mnd.
Jenta mi legger godt på seg så blir ikke å begynne enda. Og sover enda godt første delen av natta, så ser ikke noe grunn til å begynne med mat enda. Kommer til å prøve å vente så lenge som mulig nærme 6 mnd.
Dette var jeg ikke klar over så bra da, da er det tydeligvis enda flere fordeler ved å starte tidlig med smaksprøver! Fikk også tips av en venninne å starte tidlig ved å la barnet være tilstedet ved middagsbordet og la babyen få smake på maten, også de tingene du selv ikke liker da vil tillvenning av fast føde føles mer naturligHer legger babyen også godt på seg, babyen sover også en hel natt frem til 5-6 tiden Men i dag anbefaler de at babyen får smaksprøver tidlig helst ved firemåneder pga forebygging av allergi. Og det er noe jeg ønsker da jeg har to barn med allergi og den ene er over tre år og kan fortsatt ikke spise som oss. Så håper da at denne babyen slipper allergi med å få smaksprøver tidlig
Dette var jeg ikke klar over så bra da, da er det tydeligvis enda flere fordeler ved å starte tidlig med smaksprøver! Fikk også tips av en venninne å starte tidlig ved å la barnet være tilstedet ved middagsbordet og la babyen få smake på maten, også de tingene du selv ikke liker da vil tillvenning av fast føde føles mer naturlig
Så braHer står det litt om dette http://www.babyverden.no/Nyheter/Anbefaler-fast-fode-for-seks-maneder/
Og her er det forsket på b12 og fullamming i 6 måneder. http://forskning.no/forebyggende-he...arn-og-ungdom/2013/11/dropp-fullamming-i-seks
Ser det som bare positivt at babyen får smaksprøver mens de enda blir fullammet
Jeg tror det går helt fint!!Her tenker vi å starte når han er 16 uker og ikke fire mnd., for det er jo enda en uke senere.. Det må vel kunne gå greit!