FARLIG HOSTEKUR

Takk for den har lagt min dater med den medisinen nå i dag[&o]

Det jeg lurer litt på, er, - leser ikke folk på pakningsvedlegget til medisinene når de henter ut medisiner til barna sine? Gir de dem uten å mukke bare fordi de kommer fra legen? Flere av disse bivirkningene står jo nevnt i pakningsvedlegget på efedrin allerede, så det burde jo ikke være sååå ukjent for folk at flere av disse bivirkningene kan forekomme?
Jeg leser iallfall alltid pakningsvedlegget før jeg gir noe til min sønn, jeg stoler ikke blindt på leger når det kommer til slikt.

ORIGINAL: Lassie

Det jeg lurer litt på, er, - leser ikke folk på pakningsvedlegget til medisinene når de henter ut medisiner til barna sine? Gir de dem uten å mukke bare fordi de kommer fra legen? Flere av disse bivirkningene står jo nevnt i pakningsvedlegget på efedrin allerede, så det burde jo ikke være sååå ukjent for folk at flere av disse bivirkningene kan forekomme?
Jeg leser iallfall alltid pakningsvedlegget før jeg gir noe til min sønn, jeg stoler ikke blindt på leger når det kommer til slikt.

Alt med medisinsk effekt kan gi bivirkninger.Da kan vi ikke gi ungene noe lenger da.Her er det snakk om at det er liten dokumentert effekt i tilegg til at de regner med alle barn får en reaksjon på efedrin hostesaften.Det er 2 vidt forskjellige ting.Hva vil dere egentlig med å skrive slike kommentarer?? Trur dere vi ga ungene Efedrin hostesaft fordi vi ville dem vondt??

For det første, dere som driver å tømmer dette ut i vasken - det skal dere iallefall ikke gjøre. Ubrukt medisin skal leveres på apoteket, tro hvis alle tømte ting i vasken/i do, da ville det vært en salig blanding i miljøet tenker jeg...

Ang alternativ til Efedrin så fins det ikke noe godt hvis det ikke er snakk om barneastma da, eller forkjølelsesutløst astma. Da forsøkes ofte Ventoline mikstur. Cosylan hostesaft kan ikke skrives ut til barn under 2 år, siden den inneholder morfinlignende substanser, men den funker som bare det når man er gammel nok. Ellers blir det de reseptfrie hostesaftene som feks Solvipect, men det er også her diskutert om den har noen effekt på så små barn.

Og så må jeg bare si at jeg jobber på apotek og ser veeeeeeldig sjelden dette skrevet ut til små barn. Var mye mer brukt før. Så tror nok mange leger har lært å være mer restriktiv.

Back
Topp