FARLIG HOSTEKUR

eg maa bare sei at her i skottland,har eg aldri faatt noke fra legen angaaende hoste!

eg har bare gitt naa saann eg kan kjoepa uten resept...men d hjelpe lite....

MEN naa dei siste dagene har eg kokt opp avocado kjerner...og brukt d vannet blanda ut md saft.
og ser stor forandring itte to dager!!
Det skade ikje proeve gammeldagse metode......

ORIGINAL: Miss lilla

Efedrin NAF med solbærsmak, er det reseptfritt? hvordan ser den ut?

Nei, den er på resept..dette var bildet jeg fant i farta..

ORIGINAL: Labambie

Nå er jo ungen din over 2 år da, så du trenger ikke slå den ut i vasken. Noen barn reagerer på den, andre ikke. JEG har aldri hørt om noen som har omkommet av det.

Yngstemann her er astmatiker, har hatt Efedrin som behovsmedisin siden han var ett år gammel. Det har vel bare vært et par ganger han har hatt fått den, for det er helt krise før han får den. Men når det står mellom å ikke kunne puste eller å ta Efedrinen som står i kjøleskapet, så var valget egentlig ganske enkelt selv om vi var klar over bivirkningene som er nevnt her..
Heldigvis har ikke ham reagert synlig på den, men vi har sett dårlige bivirkninger på andre medisiner han har prøvd, blant annet Singulair.

Det som var mest skremmende var at legen hadde skrevet ut en dose som var 3!!! ganger for sterk for den lille kroppen, men HELDIGVIS så dobbeltsjekkes alt sånt på apoteket!
For den dosen hadde nesten garantert enten tatt livet av sønnen vår, eller gitt stor skade! [:o]

Gloemte at eg har faat pencellin ein gong av legen...og d hjalp med eingong...men d va t noeds itte hu gjekk ganske lenge md hoste!

Men vet at hvis eg tar na md naa te legen saa faar eg ingenting.Saa lenge hu e frisk ellers.

Men eg anbefale aa proeva Avocado kjerne koking!

ORIGINAL: SistemannIMagen

http://www.sovlillebaby.com/forlatt.htm

[:(][:(][:(][:(] kjenner nå at jeg er VELDIG glad ingen av mine barn har grått seg i søvn..

Mi har blitt utsatt for sånt, men ikke gjentatte ganger.. Var det som var viktigst [;)] å ikke la dem oppleve disse stressende og vonde situasjonene gjentatte ganger.... men aldri da hun var bittelita..

ORIGINAL: Nozy Rosie

Yngstemann her er astmatiker, har hatt Efedrin som behovsmedisin siden han var ett år gammel. Det har vel bare vært et par ganger han har hatt fått den, for det er helt krise før han får den. Men når det står mellom å ikke kunne puste eller å ta Efedrinen som står i kjøleskapet, så var valget egentlig ganske enkelt selv om vi var klar over bivirkningene som er nevnt her..
Heldigvis har ikke ham reagert synlig på den, men vi har sett dårlige bivirkninger på andre medisiner han har prøvd, blant annet Singulair.

Det som var mest skremmende var at legen hadde skrevet ut en dose som var 3!!! ganger for sterk for den lille kroppen, men HELDIGVIS så dobbeltsjekkes alt sånt på apoteket!
For den dosen hadde nesten garantert enten tatt livet av sønnen vår, eller gitt stor skade! [:o]

Ja jeg har lest at det blir brukt som astma/bronkitt medisin...og at det er dokumentert en svak effekt på barn mellom 7-13 år...
Å FY!!....ja enda godt de på apoteket gjør jobben sin![&:] Det der kunne jo endt katastrofalt!

ORIGINAL: tanza

Gloemte at eg har faat pencellin ein gong av legen...og d hjalp med eingong...men d va t noeds itte hu gjekk ganske lenge md hoste!

Men vet at hvis eg tar na md naa te legen saa faar eg ingenting.Saa lenge hu e frisk ellers.

Men eg anbefale aa proeva Avocado kjerne koking!

JA da har jeg mer trua på det! [:)][:)] Hvorfor ikke prøve noe nytt?? Det har jo garantert mer helsebringende effekt!

ORIGINAL: Angelos

Var kun denne som funka her med oss, men nå skal vi mandler og polupper.
Nå får har pencilin uansett, men alt anna hostemedisiner var bare å glemme! [:'(]
Jeg vet at i statene er denne efedrinen tatt ut av markedet.

Ikke for å være vanskelig, men hvordan vet du at denne virket?
Noen av bivirkningene er ørhet, redsel, angst, hjerteklapp osv. Så hvis barnet sluttet å hoste så kan det kanskje være fordi det fikk andre plager? Bare et spm.

Jeg bestrider ikke at efedrin kan ha en nyttig effekt i medisinsk sammenheng, men stiller meg i tvil til om det er lurt å gi det til barn!

ORIGINAL: Lillesnille

Nå er jo ungen din over 2 år da, så du trenger ikke slå den ut i vasken. Noen barn reagerer på den, andre ikke. JEG har aldri hørt om noen som har omkommet av det.

At barnet hennes er over 2 år har ingen betydning, det finnes ingen fornuftig dokumentasjon på bruk av den hos barn. Bivirkningene er der uansett om man er 2 år eller 5 år og til og med for voksne!

Må virkelig et barn omkomme for at man velger å ikke gi efedrin til barnet sitt?? Så bivirkningene/effekten av efedrin i seg selv er ikke nok til å revurdere efedrin hostesaft?? Kan du gi meg 1 god grunn??

ORIGINAL: Piril

Må virkelig et barn omkomme for at man velger å ikke gi efedrin til barnet sitt?? Så bivirkningene/effekten av efedrin i seg selv er ikke nok til å revurdere efedrin hostesaft?? Kan du gi meg 1 god grunn??

Men kjære vene... Trenger du en chill pill eller? [8|] Føler absolutt ikke noe behov for å forsvare mine valg ovenfor deg.

ORIGINAL: Shushame85

ORIGINAL: krugans

ORIGINAL: Shushame85

Jeg kom til å tenke på at jeg har tatt efedrin to ganger nå i det siste, og har merka at hele kroppen har blitt urolig etter jeg har tatt det, føles som blodtrykket går opp liksom...

Jeg tok bare samme dose som sønnen min skulle ha... [&:] Skummelt å tenke på at jeg reagerte sånn på det, når jeg tok så liten dose, og kanskje sønnen min har reagert på samme måte som meg, bare i større grad [&:] Han er jo ikke gammel nok til å si ifra om alt han opplever.....

Nå er høyere blodtrykk en kjent virkning av effedrin.

Et avsnitt fra legemiddelhåndboken!

Forsiktighetsregler:
Forsiktighet ved bruk hos barn. Bruk hos barn < 2 år bør som hovedregel unngås. Forsiktighet ved hypertensjon, hjerte- og karsykdommer, tyreotoksikose. Digitalisforgiftning (økt arytmirisiko). Obs. misbruksproblematikk.

Ja, jeg leste det der!! [&:] Rart at legene skriver ut det så lett... Har ikke hørt noe om at det kan være farlig hos små barn, så ble litt satt ut når jeg leste dette! Og Efedrin her i huset kommer nok til å bli tømt ut!

Har de ikke noe annet for hosten til barn som ikke er så farlig da??? Virker jo som Efedrin er det eneste legene skriver ut for hoste!

Jeg skjønner du kanskje er en av de som reagerte litt på dette som meg...[&:] Jeg er helt enig med deg...synes det igrunn er uansvarlig og ikke minst litt forvirrende at leger skriver ut denne type medisin...og ihvertfall hvis dette er et kjent faktum.Jeg veit ihvertfall at neste gang skal jeg be om noe annet!

Ja, kommer til å spørre etter noe annet jeg også om det blir alvorlig hosting! Kanskje ikke så dumt å teste ut litt gamle kjærringråd som de skriver om over her... [:)] Holde seg unna melkeprodukter i en periode, drikke mye vann og litt sånn forskjellig småting :)

minste min skrek i strekk etter hun fikk efedrin, så det ble den ene gangen.. møkke medisin[:'(]

Men kjære vene... Trenger du en chill pill eller? [8|] Føler absolutt ikke noe behov for å forsvare mine valg ovenfor deg.

Nei, men du kommenterte noe som vedkom meg...så blir det litt dumt å si "dine valg" DET var jo faktisk mitt! så jeg spør deg igjen..kan du gi meg 1 god grunn til hvorfor jeg ikke skal tømme ut hostesaften til sønn min fordi han er over 2 år?? Hva du velger å gjøre er meg revnandes likgyldig..

Vel nå var det henne som måtte forsvare sitt valg ovenfor deg i utgangspunktet.
Jeg siterer
"Nå er jo ungen din over 2 år da, så du trenger ikke slå den ut i vasken. Noen barn reagerer på den, andre ikke. JEG har aldri hørt om noen som har omkommet av det".

Så istedet for å slå en dårlig retorisk vending så kan du vel bidra i diskusjonen med hvorfor du synes det er ok å gi barn efedrin!.

Og som en kommentar til din første quote. jeg siterer a magasinet:
Det ble over en 6 års periode registrert 15 dødsfall på barn under 16mnd i byen Philadelphia. Dette som en direkte følge av hostemedisin med efedrin!

Flere leger som kjenner til dette og som ikke skriver det ut til små barn. Alternativ medisin blir som regel en astma medisin. (husker ikke navnet på den nå).
Men personlig så synes jeg homopati og kjæringråd fungerer bedre.
Eks: Ren kamille te blandet ut med vann, honning for de som er gamle nok, morsmelk for de som får det. Også heve hodet når barnet sover for å lette pust og trykk i hodet, for veldig små kan det være lurt og plukke de opp av sengen ved tegn på plager.

Er vel ikke noe nytt at Effidrin ikke er noe bra for små barn.. Det har jo vært en kjent sak i mange år.

Back
Topp