Fargevalg...

Min er grå, jeg synes den er utrolig fin :) den er lun og god om vinteren og suger ikke til seg varme på sommeren. Den går samtidig godt med alle farger. Personlig er jeg ikke kjempefan av leatherette vognene. Vis vedlegget 99936
Takk for bildet! :-)
Jeg er også forelsket i grå...
Passer liksom til alt? :-)

Hva ville du valgt mellom navy (marineblå) og grå?

Jeg valgte svart bag med no mønster og grå sportsvogn (cherry)..

Synes navy er litt kjedelig nå jeg, men det er sikkert fordi jeg har sett så enormt mange emmaljunga i den fargen de siste årene.. min bror hadde den til begge sine - gutt og jente - og jeg synes både blått og rosa passer til..

Vet ikke hvilken grå du har sett på, men disse "strie" stoffene kan være vanskeligere å rengjøre enn de som er litt glattere.. det tenkte jeg på i alle fall ;-)

Føler blå og svart er veldig vanlig, så hadde gått for grått jeg :)

Kjøpte en marineblå emmalunga (city cross) til storesøster i 2009 (visste ikke kjønnet da). Siden har lillebror brukt den, og nå snart lillesøster. Syns marineblå er kjempefint, praktisk og passer til begge kjønn

Jeg valgte svart bag med no mønster og grå sportsvogn (cherry)..

Synes navy er litt kjedelig nå jeg, men det er sikkert fordi jeg har sett så enormt mange emmaljunga i den fargen de siste årene.. min bror hadde den til begge sine - gutt og jente - og jeg synes både blått og rosa passer til..

Vet ikke hvilken grå du har sett på, men disse "strie" stoffene kan være vanskeligere å rengjøre enn de som er litt glattere.. det tenkte jeg på i alle fall ;-)
Slenger meg på i denne diskusjonen - hvilke stoff tenker du på med "strie"stoff? De hadde så lite utvalg i butikken, så jeg har sett mest på fargevalg på nettet, og det blir jo liksom ikke det samme i det hele tatt.. :-/

Sent from my iPhone using BV Forum

Slenger meg på i denne diskusjonen - hvilke stoff tenker du på med "strie"stoff? De hadde så lite utvalg i butikken, så jeg har sett mest på fargevalg på nettet, og det blir jo liksom ikke det samme i det hele tatt.. :-/

Jeg har f.eks sett på fargen dallas på emmaljunga og syntes den var flott.. men det er et litt "grovere" stoff som i alle fall min mamma mente ikke ville være like lett å tørke av.. ;-) ingen erfaring, bare sett i butikk..

Jeg har f.eks sett på fargen dallas på emmaljunga og syntes den var flott.. men det er et litt "grovere" stoff som i alle fall min mamma mente ikke ville være like lett å tørke av.. ;-) ingen erfaring, bare sett i butikk..
Aha! Måtte inn og sjekke på nettsiden.. Selvfølgelig ikke så lett og vurdere på bilder, men jeg forstår hva du mener.. Det samme gjelder kanskje for den som heter Luxury Tweed også, synes ikke den så så glinsende ut som de andre.. :-P alle butikker burde hatt stoffprøver synes jeg!

Aha! Måtte inn og sjekke på nettsiden.. Selvfølgelig ikke så lett og vurdere på bilder, men jeg forstår hva du mener.. Det samme gjelder kanskje for den som heter Luxury Tweed også, synes ikke den så så glinsende ut som de andre.. :-P alle butikker burde hatt stoffprøver synes jeg!

Jepp.. enig med deg i det..!

Jeg hadde igrunn bestemt meg for grå emmaljunga søskenvogn, og tenkte å bestille nå snart. :)
Så viser jeg storesøster, for å høre om hun er enig. Vil gjerne inkludere henne.

Da ser jeg brått at en ny farge har kommet; Black Leatherette....
I tillegg syntes storesøster at denne, Black Leatherette, og navy, er finere enn grå. :oops:

Ville dere latt storesøster være med å bestemme?
Og ville dere betalt 1000 kr mer for Black Leatherette?

Jeg syntes jo egentlig grå var fin, med tanke på sommer osv. Passer både gutt og jente.
Navy var ikke den jeg falt pladask for i butikken...

Er det noen som har kjennskap til Leatherette på vogn?
Blir det varmt og klamt?
Vanskelig å holde rent? :rolleyes:

Om jeg bestiller grå vogn nå vil det liksom bli feil overfor storesøster.
Noen som har navy?
Er det en farge man blir lei? Må jo liksom passe med lyseblå babytepper osv... Og minste nå har brun vognpose, og gjerne noe rosa og lilla tepper. Vet ikke om navy passer til det?
Grå er jo mye enklere sånn sett... :confused:

Vi hadde emmaljunga white leatherette til første barnet, og den bruker vi som bhg vogn nå. Jeg kan bare si at jeg elsker at vognen er i skinn!!! Om sommeren er skinnet kaldt og behagelig, den holdt på kulden mye bedre enn stoffvognen vi har her hjemme :) og ikke nok med det, når vognen blir sølete, er det bare en fuktig klut til å tørke av med, så er den like fin igjen, noe den ikke hadde vært hadde den vært av stoff. Da blir skitten bare gnidd inn når sølepyttsko og regnklær sitter i den. Så dere som ikke har prøvd med skinn, dere må ikke undervurdere den! Vi har også fått mye skryt av den i bhg, da den er så lettstelt og lun. I sommer tok vi med denne vognen hjem fra bhg, så hun kunne sove kaldere i den, enn i tfk'en. Enda en ting er at den er jo 100% vindtett, noe ikke alle stoffvognene er.

Må og bare nevne at skinnvognen har stått ute hele året i 2 år nå, ingenting av jordmugg, ikke blitt slitt, ingen synlige skader. Så jeg tenker at det er ikke så rart at skinnbaggene/sittedelene er dyrere, man betaler jo for det man får.
Eks ta en skinnsoffa ala stoffsofa i betrakning, der har jo skinnsofaen lengre levetid og som regel en del dyrere enn stoffsofaen.

Vi hadde emmaljunga white leatherette til første barnet, og den bruker vi som bhg vogn nå. Jeg kan bare si at jeg elsker at vognen er i skinn!!! Om sommeren er skinnet kaldt og behagelig, den holdt på kulden mye bedre enn stoffvognen vi har her hjemme :) og ikke nok med det, når vognen blir sølete, er det bare en fuktig klut til å tørke av med, så er den like fin igjen, noe den ikke hadde vært hadde den vært av stoff. Da blir skitten bare gnidd inn når sølepyttsko og regnklær sitter i den. Så dere som ikke har prøvd med skinn, dere må ikke undervurdere den! Vi har også fått mye skryt av den i bhg, da den er så lettstelt og lun. I sommer tok vi med denne vognen hjem fra bhg, så hun kunne sove kaldere i den, enn i tfk'en. Enda en ting er at den er jo 100% vindtett, noe ikke alle stoffvognene er.

Må ikke gjøre det vanskelig for meg da. Hi hi! :p
Takk for at du deler din erfaring!
Jeg så liksom for meg at at det ville bli klamt osv. Hmm..... :rolleyes:

De andre er i vanlig, litt grovt stoff.
Men hvordan er det med leatherette på sportsdel? Ser det rart ut?
Tror ikke jeg vil ha hvit, så da er det evt svart.....
Tenke, tenke...

Må ikke gjøre det vanskelig for meg da. Hi hi! :p
Takk for at du deler din erfaring!
Jeg så liksom for meg at at det ville bli klamt osv. Hmm..... :rolleyes:

De andre er i vanlig, litt grovt stoff.
Men hvordan er det med leatherette på sportsdel? Ser det rart ut?
Tror ikke jeg vil ha hvit, så da er det evt svart.....
Tenke, tenke...

Jeg kan legge ut et bilde så får du se :) min sportsdel er noen år nå, så helt identisk til slik de nye sittedelene er idag er den sikkert ikke :p

Er det dårligere fargeutvalg på søskenvognen mon tro?

Her er de jeg kan velge, scroll litt nedover: http://www.emmaljunga.se/barnvagn/double-viking/

Er dette striestoff mon tro?

Det hadde vært flott! :)

Her kan du se svart leatherette på søskenvogn i år, men jeg vet jo ikke hvordan det ser ut i virkeligheten: http://www.emmaljunga.no/sett-sammen-din-vogn/#/3

Redd den skal bli for mørk, og "hard"...

Skjønner tanken :) men om du noengang skal selge vogna, så er den jo mer lettsolgt av at fargen er så "nøytral".. Synd de ikke selger i brunt skinn, eller den kremfargen som de gjør til mondialen osv. De er jo litt mer milde:)
Her ser du vår sportsdel iallefall. Nå står den jo forovervendt og viser ikke hele delen, med du ser sånn ca :) dette var fra i sommer, 3 året vi har sittedelen, så den har jo holdt seg bra syns jeg :p

Vedlegg

• image.jpg
    image.jpg
    125,2 KB · Visninger: 21
Skjønner tanken :) men om du noengang skal selge vogna, så er den jo mer lettsolgt av at fargen er så "nøytral".. Synd de ikke selger i brunt skinn, eller den kremfargen som de gjør til mondialen osv. De er jo litt mer milde:)
Her ser du vår sportsdel iallefall. Nå står den jo forovervendt og viser ikke hele delen, med du ser sånn ca :) dette var fra i sommer, 3 året vi har sittedelen, så den har jo holdt seg bra syns jeg :p
Takk for at du delte bildet! :-)
Det ser jo bra ut, ble overrasket over hvit den var, og ikke grå, møkkete og slitt. Hi hi! :p
Litt usikker på hvorvidt svart vil falme i solen?

Blir det ikke lett merker, skrapet opp osv?
Og må du bruke noe spesielt vaskemiddel?

Takk for at du delte bildet! :)
Det ser jo bra ut, ble overrasket over hvit den var, og ikke grå, møkkete og slitt. Hi hi! :p
Litt usikker på hvorvidt svart vil falme i solen?

Blir det ikke lett merker, skrapet opp osv?
Og må du bruke noe spesielt vaskemiddel?

Om den svarte vil falme i solen vet jeg ikke, men prøv og google om noen har erfaringer. Min mor hadde en brun brio vogn av vanlig stoff, og den var veldig solbleket, så vil nok tro at fargen Navy vil blekne i solen og, om den står ute i sollys mye.. Vi har ikke sett at det har kommet noen synlige merker nei, men kan hende det skjules bedre ettersom skinnet er hvitt og ikke mørkt? Hmm

Vi har aldri brukt noe annet enn en fuktig klut og tørket av, eller latt sølen tørke for og så bare koste av, det setter jo seg ikke pga av skinnet, så lekende lett og holde rent.
Men jeg tror kanskje vi skal kjøre på med en skinnpuss eller noe i den duren ilpa sommeren eller noe. Det er sikkert anbefalt samme som med skinnstoler eller noe. Men som sagt har vi ikke smurt den inn i noe enda :)

Back
Topp