Fargen på klær - spiller det noen rolle?

Prøvde å unngå lyseblått på min da han var baby, syns ikke det er så fint. Nå er jeg ikke så nøye på farger, men styrer unna klær med typ spidermann/supermann trykk på osv. Enn så lenge i alle fall. Kommer vel en dag der han selv vil bestemme :p
 
Her var det ikke gutte og jentefargee før hn startet på skolen. Han fikk selvsagt rosa om han ville ha det.
 
Jrg er veldig glad i jordfarger, naturlige farger, så kjøper helst det. Men jentungen er så stor nå at ho helst vil ha Frozen, Minnie eller slikt, så blir litt mer hennes valg da :p
Til mageboeren som er gutt, blir det nok mye beige, brunt og grønt :)
 
Jeg har brukt alt utenom rosa og lilla på mine gutter. Favorittene har alltid vært gult, brunt, oransje og turkis.
 
Jeg synes ikke fargene i seg selv er jente - eller guttefarger, muligens med unntak av rosa. Men jenteklærne, som ofte er rosa, er så veldig jentete med rysjer og blonder. Klær til gutt er ofte så tøffe med biler og superhelter.

Jeg savner mer barneklær, som kan brukes likt av begge kjønn.
 
Spiller stor rolle for meg! Hadde aldri kledd guttene mine i rosa! Hadde aldri gått i gutteklær sjøl heller :)
 
Jeg har brukt mest "jenteklær" til jentene, ikke nødvendigvis rosa og lilla. Men gjerne med blonder, sløyfer o.l. som gjør plagget mer feminint. Gutten bruker mye klær som jeg kunne brukt til jenter også. Men jeg kjøper ikke rosa eller lilla til babygutten.
 
Da hun var baby var jeg veldig klar på at ingen skulle ta feil og da ble det rosa eller lilla hele tiden :)
Nå som hun er 3 år velger hun fargene selv :)
 
Er ikke nøye på farger i grunn. Syns jenter kan bruke blått på lik linje som gutter kan bruke rosa. Ville aldri kledd sønnen min i klær med blonder og slikt dilldall, men om bodyen er "vanlig" og rosa gjør ikke det noe.
Er lei av at jenter kan være "guttete", mens gutter må være gutter. Irriterer meg grenseløst!! :eek:
 
Jeg er bevisst på det. Prøver å inngå klassiske guttefarger. Men er vanskelig når det legges opp til å bruke "guttefarger" av de fleste av klesfabrikantene. Irriterer meg stort.
Har både knallrosa og dyplilla bodyer på gutten min og er glad i farger generelt :)
 
Jeg er så lei gutteklær jeg, så jeg elsker at jeg kan kjøpe jente klær med kjoler, blonder, rosa og lilla :D
Så nyter det så lenge det varer, men en dag så er det jo mulig hun vil ha gutteklær. Så da får hun det :)
Og når jeg sier gutteklær så er ikke det bare pga farger, men snittet i klærne er også forskjellig :)
 
Last edited:
Jeg kjøper det jeg synes er fint. Jeg likte ikke blått når gutten var liten, kjøpte mye brunt, beige og mintgrønt. Er veldig glad i rosa og lilla så bruker det på begge. Eldste som er gutt er snart åtte og velger selv også, og den rosa penskjorta han hadde var lenge favoritten. Nå er den for liten og han liker de to nye som er lilla og violett. Jenta har arvet en del og det er da blått og brunt for det meste.
 
Det er litt trist at noen allerede har bestemt at lillebror-i-magen ikke får bruke verken den rosa favorittgenseren eller glitterjoggebuksa til storesøster. Men samtidig var jo mye av stasen med akkurat de plaggene at de feiret og lekte med jente-rollen.

Vi bruker mest nøytrale farger på klær til hele familien, så det gjør nok lillebror også. Men det er like sannsynlig at det dukker opp en rosa stripe som at det blir lime, turkis, orange eller gul.
 
Bruker mye hvitt/grått og lyse jord farger.
Men også mye blått.
Rosa har jeg styrt helt unna:)
 
Så lenge barna ikke har noen ønsker, så kler jeg dem i det jeg vil. Siden vesla kun går i kjoler/skjørt blir det fort mye lyse, duse farger. Men også innslag av brunt. Hun har ikke blå eller grønne klær.

Minsten går kun i shorts, skjorter og vest. I fargene brunt, blått, grått , beige og hvitt.

Jeg kler dem guttete og jentete så lenge jeg får bestemme:)
 
Hvilke farger kjøper du til babyen/barnet? Tenker du bevisst over det?

Er det noe som heter jentefarger og guttefarger?

Er du en av de som unngår å bruke rosa på jenter og blått på gutter?

Ville du brukt rosa klær på en gutt? Og blått på en jente?
Bruker blått på jenta og rosa på gutten, gjør meg egentlig ingenting. Yngste bruker Rosa pysj akkurat nå ;)
Men siden jeg har gutt/jente tvillinger som bruker forskjellig str. så er det enklest å kjøpe "jentefarger" til jenta og "Guttefarger" til gutten så slipper jeg å må lete etter strmerket i klærne når jeg sorter klær. ;)
yngste jenta bruker lett de klærne gutten vokser ut av. :)
 
Jeg synes ikke fargene i seg selv er jente - eller guttefarger, muligens med unntak av rosa. Men jenteklærne, som ofte er rosa, er så veldig jentete med rysjer og blonder. Klær til gutt er ofte så tøffe med biler og superhelter.

Jeg savner mer barneklær, som kan brukes likt av begge kjønn.

Enig er glad i Polarn O. Pyret, de har fått det til bedre enn mange andre iallefall :)
 
  • Liker
Reactions: BMC
Back
Topp