Jeg er helt håpløs på sånt
Planen er å male stua i løpet av det neste halve året.
Den er passe stor, 30-40 kmv. Men rektangulær, ca tre meter i bredde tenker jeg.
Problemet er lite vinduer og da lite naturlig lys inn, særlig vinterstid.
Over sofaen, i den innerste delen av stua er det to små rektangulære vinduer, sånn type str med kjellervinduer vet dere.
Ut mot hagen er det to store vinduer, ett på kortveggen og ett på ene langveggen og verandadøra ved siden av der igjen. Er ikke stor avstand mellom vinduene i vinkelen fra vegg til vegg, ca 40-50 cm tenker jeg.
Sola kommer inn der på ettermiddag/kveld på sommeren, men ikke på vinteren da vi har en stor silo på andre siden av veien som stenger for sola om vinteren.
Ikke langt unna verandadøra (altså mer midt i rommet) har vi vedovn, og muren bak der er sånn typisk mursteinsrød farge.
Den eneste veggflaten på denne siden av rommet er akkurat bak tv'n, fordi det er vindu, verandadør og mursteinsvegg på rekke og rad, så den tenker jeg kan passe som fondvegg evt?
På motsatt side av rommet er det bare vegg bortsett fra de to små vinduene over sofaen, tvers over for det jeg tenker kan være fondveggen.
Kortsidene (altså veggflaten minus vindu og døråpning til gang) på rommet er ikke store, de er litt lenger enn en treseter sofa.
Gulvet er lyst, denne her:
http://megaflis.no/pergo-domestic-hvit-ask.html
Det hjalp også en del på å lysne opp rommet.
Vi har svarte møbler; vinkelsofa, skjenk, vitrineskap og tv-bord.
Har ikke mulighet til å bytte det ut nå, så det må vi leve med.
Så, hvilke farger kan passe?
Akkurat nå er det gult, og vi synes ikke det er så kult
Men jeg vil ikke ha helt hvitt heller.
Håper ikke dette var en for innviklet forklaring
Planen er å male stua i løpet av det neste halve året.
Den er passe stor, 30-40 kmv. Men rektangulær, ca tre meter i bredde tenker jeg.
Problemet er lite vinduer og da lite naturlig lys inn, særlig vinterstid.
Over sofaen, i den innerste delen av stua er det to små rektangulære vinduer, sånn type str med kjellervinduer vet dere.
Ut mot hagen er det to store vinduer, ett på kortveggen og ett på ene langveggen og verandadøra ved siden av der igjen. Er ikke stor avstand mellom vinduene i vinkelen fra vegg til vegg, ca 40-50 cm tenker jeg.
Sola kommer inn der på ettermiddag/kveld på sommeren, men ikke på vinteren da vi har en stor silo på andre siden av veien som stenger for sola om vinteren.
Ikke langt unna verandadøra (altså mer midt i rommet) har vi vedovn, og muren bak der er sånn typisk mursteinsrød farge.
Den eneste veggflaten på denne siden av rommet er akkurat bak tv'n, fordi det er vindu, verandadør og mursteinsvegg på rekke og rad, så den tenker jeg kan passe som fondvegg evt?
På motsatt side av rommet er det bare vegg bortsett fra de to små vinduene over sofaen, tvers over for det jeg tenker kan være fondveggen.
Kortsidene (altså veggflaten minus vindu og døråpning til gang) på rommet er ikke store, de er litt lenger enn en treseter sofa.
Gulvet er lyst, denne her:
http://megaflis.no/pergo-domestic-hvit-ask.html
Det hjalp også en del på å lysne opp rommet.
Vi har svarte møbler; vinkelsofa, skjenk, vitrineskap og tv-bord.
Har ikke mulighet til å bytte det ut nå, så det må vi leve med.
Så, hvilke farger kan passe?
Akkurat nå er det gult, og vi synes ikke det er så kult
Men jeg vil ikke ha helt hvitt heller.
Håper ikke dette var en for innviklet forklaring