Farge håret, gravid..

Lilleprins2011

Forelsket i forumet
Hva er greien her? Kan man farge håret når man er gravid med vanlig hjemmefarge? Jeg har ikke turt å farge det, men nå ser håret mitt helt forferdelig ut, og jeg kjenner jeg trenger en liten piff for å føle meg litt vel her jeg går å vagger..
 
Null problem! :)
 
Også har jeg gått her å følt meg forferdelig og ikke turt og farge det.. hehe
 


Lilleprins2011 skrev:
Også har jeg gått her å følt meg forferdelig og ikke turt og farge det.. hehe


Det som er er vel at hormonene kan gjøre at fargen blir ujevn fordi den ikke får trukket inn i håret skikkelig, men det er IKKE farlig
 
Da tar jeg sjangsen på at det ikke ser alt for ille ut, tror alt er bedre enn sånn det er nå..
 
Ville jeg aldri gjort.
Det er amoniakk og diverse stoffer i hårfarge, noe gravide ikke skal få i seg.
Det har 3 forskjellige frisører sagt til meg.
 
Jeg har fått beskjed av legen min å holde meg unna hårfarge mens jeg er gravid pga stoffene trekker inn i hodebunn og kan komme til barnet...
 


Skrållan83 skrev:
Jeg har fått beskjed av legen min å holde meg unna hårfarge mens jeg er gravid pga stoffene trekker inn i hodebunn og kan komme til barnet...


Det er motbevist for lenge siden..
 
Som min frisør og lege sa til meg.
Om det skal være farlig for barnet å farge håret under svangerskap må en fysisk spise fargen de har i håret ditt Ergo er det ufarlig med mindre du tenkte spise mixen.
 
Jeg er frisør og har  aldri lært at man ikke kan farge håret når man er gravid.Men de anbefaler ikke fordi de ikke kan gå god for evt skadevirkninger..men vi farger da masse kunder og jeg farger da håret selv nå som jeg er gravid..eneste jeg har merket på noen kunder er at fargen kan bli litt annerledes enn ment pga hormonene..men dette er såpass lite at det ikke er noe farlig.Så farg i vei:)
 


Bouncing buttplug skrev:


Skrållan83 skrev:
Jeg har fått beskjed av legen min å holde meg unna hårfarge mens jeg er gravid pga stoffene trekker inn i hodebunn og kan komme til barnet...


Det er motbevist for lenge siden..


Ikke peiling eller frisør, men ser det som veldig veldlig lite sannsynlig at det trekker inn i hodet, ned gjennom hele kroppen og til fosteret. Jadda til sunn fornuft!!
 
Farg i vei. Eneste som er med hjemmefargen er at den er veldig sterk så du bør stå på et rom som er meget godt luftet. Det beste er selvsagt å gå til frisøren.

Hadde det vært farlig å bruke hårfarge under svangerskap hadde ingen frisører jobbet mens de var gravide, dette er ikke tilfelle. Du får i deg mer skadelige stoffer ved å bruke antiperspirant hver dag.
 


smash skrev:
Ville jeg aldri gjort.
Det er amoniakk og diverse stoffer i hårfarge, noe gravide ikke skal få i seg.
Det har 3 forskjellige frisører sagt til meg.


Amoniakk er en såkalt flyktig gass og fyker rett til værs. Man får det ikke i seg. Derfor man bør gjøre det i et godt luftet rom.
 


Labambie skrev:


smash skrev:
Ville jeg aldri gjort.
Det er amoniakk og diverse stoffer i hårfarge, noe gravide ikke skal få i seg.
Det har 3 forskjellige frisører sagt til meg.


Amoniakk er en såkalt flyktig gass og fyker rett til værs. Man får det ikke i seg. Derfor man bør gjøre det i et godt luftet rom.





Det må jo være en GRUNN til at at man må farge håret i et luftig rom da?
Fordi det ikke er bra?

Men uansett, begge gangene jeg har gått gravid, har jeg ikke farget håret. Hadde laaang skille, men det brydde jeg meg ikke om.

Om 10 frisørere sier NEI, ikke farg håret, og 3000 frisørere sier JA, farg i vei, så ville jeg hørt på de 10. Bedre å være føre var. Jeg tar ingen sjangser når det gjelder et barn i magen.
Men folk får gjøre som de vil.
 
jeg farget da håret mitt begge gangene jeg var gravid..(hos frisøren)!

Er ikke de fleste hårfargene uten ammoniakk nå da???
 
kjør på..
 
Back
Topp