Farge håret, gravid..



smash skrev:


Labambie skrev:


smash skrev:
Ville jeg aldri gjort.
Det er amoniakk og diverse stoffer i hårfarge, noe gravide ikke skal få i seg.
Det har 3 forskjellige frisører sagt til meg.


Amoniakk er en såkalt flyktig gass og fyker rett til værs. Man får det ikke i seg. Derfor man bør gjøre det i et godt luftet rom.





Det må jo være en GRUNN til at at man må farge håret i et luftig rom da?
Fordi det ikke er bra?

Men uansett, begge gangene jeg har gått gravid, har jeg ikke farget håret. Hadde laaang skille, men det brydde jeg meg ikke om.

Om 10 frisørere sier NEI, ikke farg håret, og 3000 frisørere sier JA, farg i vei, så ville jeg hørt på de 10. Bedre å være føre var. Jeg tar ingen sjangser når det gjelder et barn i magen.
Men folk får gjøre som de vil.

Da ville jeg også ikke brukt antiperspirant deo, den inneholder masse ting som er skadelig for fostre i mye større grad enn hårfarge.
 
Bare og farge håret:)

Jeg har farget håret selv da jeg var gravid og hun som farget det var også gravid. Godt utdannet og erfaren frisør.

Det var vel en stund for lenge siden at man ble frarådet det, men det er gått bort ifra nå.
 
Har farga noken par ganger nå mens eg er gravid (7mnd nå) og skal farge det igjen i mårå:)
Babyen og eg er friske og oppegående fordi om =D Har spurdt frisører,og jordmor og fikk beskjed om at det ikkje er skadelig...... så lenge du ikkje spiser den =p
 
Har ingen betenkeligheter ved det :)
 
Back
Topp