Fare for senabort, alt er så usikkert

Oppdatering: lillemor var utålmodig, og kom til verden i går torsdag, 28+6. Vi klarte altså å holde henne inne i 4 dager fra første gang riene startet. 1368 gram og 37 cm. Så liten, men perfekt :Heartred Både lungemodning og magnesium har gjort susen, og hun er veldig sterk og vital for alderen. Hun kom ut med hele fostersekken inntakt, noe som gjorde fødselen skånsom for henne. Jeg opplevde det som en fin og rask fødsel, og forbereder meg nå på en sommer på nyfødtintensiven. Tusen takk for alle heiarop underveis :D
 
Oppdatering: lillemor var utålmodig, og kom til verden i går torsdag, 28+6. Vi klarte altså å holde henne inne i 4 dager fra første gang riene startet. 1368 gram og 37 cm. Så liten, men perfekt :Heartred Både lungemodning og magnesium har gjort susen, og hun er veldig sterk og vital for alderen. Hun kom ut med hele fostersekken inntakt, noe som gjorde fødselen skånsom for henne. Jeg opplevde det som en fin og rask fødsel, og forbereder meg nå på en sommer på nyfødtintensiven. Tusen takk for alle heiarop underveis :D
Gratulerer med en liten jente <3
 
Gratulerer så mye med lillesøster ❤️

Fin vekt og vilkår for et lite innholdsrik opphold på NFI. Lykke til de kommende ukene :)
 
Gratulerer så mye! Så godt å høre at alt gikk etter forholdene bra. Håper forholdene ligger til rette for et kort opphold på sykehuset, masse lykke til videre!
 
Gratulerer! Håper alt går bra med dere i ☺️
 
Gratulerer så mye ❤️
 
Gratulerer så mye med den lille! Krysser fingrene for en komplikasjonsfri sommer for dere. <3
 
Oppdatering: lillemor var utålmodig, og kom til verden i går torsdag, 28+6. Vi klarte altså å holde henne inne i 4 dager fra første gang riene startet. 1368 gram og 37 cm. Så liten, men perfekt :Heartred Både lungemodning og magnesium har gjort susen, og hun er veldig sterk og vital for alderen. Hun kom ut med hele fostersekken inntakt, noe som gjorde fødselen skånsom for henne. Jeg opplevde det som en fin og rask fødsel, og forbereder meg nå på en sommer på nyfødtintensiven. Tusen takk for alle heiarop underveis :D
Gratulerer så mye! ❤️
 
Gratulerer med den lille :Heartred Så flott at hun holdt seg inn såpass lenge :)
 
Gratulerer så masse❤️ Blir helt rørt jeg, er selv 28+6 i dag og veldig lite fødeklar :p Håper alt går fint for dere nå❤️
 
Tårer i øynene ❤️ gratulerer så mye ❤️
 
Tusen takk alle sammen :Heartred Vesla er 5 dager gammel og alt går veldig fint så langt. Hun er en robust og sterk lita frøken. Noen små humper har det vært nå i starten, men ikke noe veldig dramatisk. Og hun blir fulgt veldig godt opp. Vi har fått ha henne på brystet siden dag 2,og nå blir er mange timer med kenguru hver dag på både mamma og pappa :Heartred
 
Tusen takk alle sammen :Heartred Vesla er 5 dager gammel og alt går veldig fint så langt. Hun er en robust og sterk lita frøken. Noen små humper har det vært nå i starten, men ikke noe veldig dramatisk. Og hun blir fulgt veldig godt opp. Vi har fått ha henne på brystet siden dag 2,og nå blir er mange timer med kenguru hver dag på både mamma og pappa :Heartred
Gratulerer, så flott, håper alt går fint videre også :Heartbigred
 
Tusen takk alle sammen :Heartred Vesla er 5 dager gammel og alt går veldig fint så langt. Hun er en robust og sterk lita frøken. Noen små humper har det vært nå i starten, men ikke noe veldig dramatisk. Og hun blir fulgt veldig godt opp. Vi har fått ha henne på brystet siden dag 2,og nå blir er mange timer med kenguru hver dag på både mamma og pappa :Heartred
Hvordan går det med dere <3?
 
Hvordan går det med dere <3?

Her går det fint :) Vi er fremdeles på nyfødtintensiv. Lillemor er straks 1 mnd (32+5), tiden har både gått fort og sakte synes jeg. Hun veier over 2kg nå, legger godt på seg og er stort sett frisk og superfin :Heartred Veldig sterk og vital, som legen sa. Gikk tidlig fra kuvøse og cpap til seng og high-flow. Vi har begynt å amme litt, og har henne på rommet vårt.

Men hun sliter fremdeles litt med puls- og metningsfall. Spesielt metning. De har prøvd å skru ned styrken på high-flowen noen dager nå, med mål om å kutte den helt snart, men hun "dupper" fremdeles en del. Spesielt under måltider eller hvis det blir litt styr rundt henne. Så den blir skrudd opp igjen hele tiden føler jeg. Litt frustrerende, men man må jo bare ta ting i hennes tempo. Gleder meg helt enormt til det blir mindre ledninger og "pling", og spesielt til vi skal hjem.
 
Tenkte jeg kunne avslutte denne tråden med å si at vi nå er hjemme etter over 7 uker på nyfødtintensiv med verdens fineste lille baby som snart bikker 3kg :) Totalt har jeg vært 13 uker på sykehus, og 7 uker sengeleie hjemme i tillegg, så dette har vært litt av en reise. Det som veldig fort kunne endt med en senabort ligger sprellende ved siden av meg i stua nå, og er virkelig en solskinnshistorie :Heartred Det eneste vi jobber med nå er ammingen. Hun har litt dårlig sugetak, men er jo fremdeles liten. Så jeg pumper og supplerer med flaske i tillegg. Men ellers er hun rolig og fin, alle prøver er fine, og vi får tett oppfølging.

Jeg turte knapt å håpe at dette skulle gå bra, og føler så med dere som har opplevd tap. Men min historie er er bevis på at ting kan gå bra også, selv om det ser mørkt ut :Heartred
 
Tenkte jeg kunne avslutte denne tråden med å si at vi nå er hjemme etter over 7 uker på nyfødtintensiv med verdens fineste lille baby som snart bikker 3kg :) Totalt har jeg vært 13 uker på sykehus, og 7 uker sengeleie hjemme i tillegg, så dette har vært litt av en reise. Det som veldig fort kunne endt med en senabort ligger sprellende ved siden av meg i stua nå, og er virkelig en solskinnshistorie :Heartred Det eneste vi jobber med nå er ammingen. Hun har litt dårlig sugetak, men er jo fremdeles liten. Så jeg pumper og supplerer med flaske i tillegg. Men ellers er hun rolig og fin, alle prøver er fine, og vi får tett oppfølging.

Jeg turte knapt å håpe at dette skulle gå bra, og føler så med dere som har opplevd tap. Men min historie er er bevis på at ting kan gå bra også, selv om det ser mørkt ut :Heartred
Så fantastisk! Tenk at hun fikk bli med hjem ❤️
 
Tenkte jeg kunne avslutte denne tråden med å si at vi nå er hjemme etter over 7 uker på nyfødtintensiv med verdens fineste lille baby som snart bikker 3kg :) Totalt har jeg vært 13 uker på sykehus, og 7 uker sengeleie hjemme i tillegg, så dette har vært litt av en reise. Det som veldig fort kunne endt med en senabort ligger sprellende ved siden av meg i stua nå, og er virkelig en solskinnshistorie :Heartred Det eneste vi jobber med nå er ammingen. Hun har litt dårlig sugetak, men er jo fremdeles liten. Så jeg pumper og supplerer med flaske i tillegg. Men ellers er hun rolig og fin, alle prøver er fine, og vi får tett oppfølging.

Jeg turte knapt å håpe at dette skulle gå bra, og føler så med dere som har opplevd tap. Men min historie er er bevis på at ting kan gå bra også, selv om det ser mørkt ut :Heartred
Veldig godt at ting kan ende godt også! ❤️
 
Gratulerer med hjemreise
 
Back
Topp