Far sine uker!

Spent:)

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Må man ha en spesiell grunn for å ta over far sine uker i permisjonen? Det er best for oss begge att jeg tar uken, da far ikke er i fast arbeid.. SEINT ute å søke foreldrepenger [emoji50]

Trenger ikke ha noen grunn. Bare krysse av at du skal ha de :)
Det stemmer vel ikke? Elelr har det blitt STORE endringer i løpet av de siste årene? :O

Da vi fikk vår første fikk ikke jeg ta over far sine uker, til tross for at han hadde gått arbeidsledig i et år etter omskolering via NAV, og endelig kom seg ut i jobb en måned før hans permisjonstid. På NAV presiserte de hvor viktig det var for far å være hjemme med babyen, men de gadd ikke bry seg døyten med at vi hadde vært like mye hjemem fram til da...

Men fars permisjonsuker skal vel ikke søkes om enda uansett?

Det stemmer vel ikke? Elelr har det blitt STORE endringer i løpet av de siste årene? :O

Da vi fikk vår første fikk ikke jeg ta over far sine uker, til tross for at han hadde gått arbeidsledig i et år etter omskolering via NAV, og endelig kom seg ut i jobb en måned før hans permisjonstid. På NAV presiserte de hvor viktig det var for far å være hjemme med babyen, men de gadd ikke bry seg døyten med at vi hadde vært like mye hjemem fram til da...

Mulig jeg missforsto? Beklager! Jeg tenkte på felles perioden jeg. Du tenkte kanskje på de 10 ukene til far? Om det er de 10 ukene, så vet jeg ikke.

Mulig jeg missforsto? Beklager! Jeg tenkte på felles perioden jeg. Du tenkte kanskje på de 10 ukene til far? Om det er de 10 ukene, så vet jeg ikke.
Kan godt være jeg misforsto noe her, så jeg skal ikke si noe mer jeg :D Er det fellesperioden det er snakk om er det jo noe helt annet, ja :jokercolor

Står jo om tidsrom for far sin permisjon i foreldrepengsøknaden?

Det er vel sånn ca at far ikke har rett på foreldrepenger (ikke opptjent), at mor har aleneomsorgen eller sykdom som gjør at mor kan søke om å få fedrekvoten.

Hmm.. Jo? [emoji12]

c0bb76e3aef415b845128dc4fa06a7ea.jpg

Hmm.. Jo? [emoji12]
Det har ikke stått noe i min om det i hvertfall :) Måtte prøve på nytt nå bare for å se om det var noe jeg hadde gått glipp av, men fant fortsatt ikke noe :P

For det er snakk om din søknad, for din periode/fellesperioden? Det er ikke krysset av noe for far i den søknaden? Jeg leste et eller annet sted da jeg søkte nå at fars søknad skal leveres for seg selv, og dersom han ønsker å utsette må NAV ha mottatt den senest siste dag i mors permisjon for å ikke miste noen av dagene sine.

Åååh.. Jeg søkte digitalt, så da kommer nok ikke alt det samme opp :) Men det der skal ikke kun fylles ut dersom det er far som søker? Altså at det er samme skjema når far og mor søker, men litt forskjellige punkter å fylle ut?

Det har ikke stått noe i min om det i hvertfall :) Måtte prøve på nytt nå bare for å se om det var noe jeg hadde gått glipp av, men fant fortsatt ikke noe :P

For det er snakk om din søknad, for din periode/fellesperioden? Det er ikke krysset av noe for far i den søknaden? Jeg leste et eller annet sted da jeg søkte nå at fars søknad skal leveres for seg selv, og dersom han ønsker å utsette må NAV ha mottatt den senest siste dag i mors permisjon for å ikke miste noen av dagene sine.

Hmm.. har jeg feil skjema da kanskje?
Har du link siden du nettopp var inne? [emoji16]

Ja, kljør på den digitale søknaden. Far må søke for seg selv uansett, senest før din permisjon er over.
Om det er slik at du skal ta over fars uker, må du også søke om dette innen din permisjon er over. Dette må da begrunnes og være korrekt i henhold til om far har opptjent rett til foreldrepenger eller ikke..
Det sto det i brevet jeg fikk i dag angående innvilgelse av foreldrepenger.

Back
Topp