Far på OUL

Oul neste fredag på Ålesund Sjukehus, har ikke fått beskjed far ikke kan vær med. Så vi drar begge to, tenker at hvis det er et problem kan jeg alltids begynne å grine og lage styr, skylde på angst eller noe, derfor MÅ han vær med inn :smiley-bounce015

Litt grining fungerer i 98% av tilfeller :laughing001:laughing001:laughing001


Jeg ville nok ikke satset på det. Det er jo av hensyn til fødende og gravide som er på sykehuset at reglene er satt som de er nå. Da jeg var på kontroll sist så jeg flere som var alene hos fostermedisinerne, som gråt fra de kom til de gikk. De fikk masse støtte av hjelpepleieren, men partner fikk likevel ikke være med.
 
ah kor dumt!
Ja. Var inne før påske pga de ble funnet avvik i nakkefolden under TUL. Da fikk ikke samboer være med inn. Vi visste jo ikke hva utfallet ville være av ultralyden hos fosterdiagnostikk. Fikk beskjed at samboer kunne vente i bilen, og eventuelt hentes inn om utfallet ble slik at jeg trengte hjelp/støtte.
hadde gleda oss til OUL. Men men. Ingenting å gjøre noe med.

Men... vi vil vite hva det er. Men jeg vil ikke vite uten samboeren tilstede. Tror du jordmor går med på å skrive det på en lapp? Så kan vi se den sammen hjemme?
hvordan har andre som har vært på UL løst dette? Andre ideer?
Ja, bare informer jordmor før dere starter at siden mannen ikke får vært med ønsker du at hun skriver kjønnet på en lapp og ikke røper det under undersøkelsen. Det pleier å gå fint.
 
Jeg var oul 5 mai på Bærum sykehus. Der fikk ikke far være med inn, selv om vi opplevde dødfødsel i september!... Jeg fikk heller ikke lov å filme. Og selv om dette er mitt 4 svangerskap så var det faktisk jævlig kjipt å ligge der alene!.. Ganske irritert på Bærum sykehus kan man si!...
 
Jeg skal på oul på KK Bergen onsdag 13.05, og far får ikke være med. En venninne var for 1,5 uke siden og det var heller ikke lov med FaceTime der. Så har ingen forventning om at vi skal få lov til det nå heller.
 
ah kor dumt!
Ja. Var inne før påske pga de ble funnet avvik i nakkefolden under TUL. Da fikk ikke samboer være med inn. Vi visste jo ikke hva utfallet ville være av ultralyden hos fosterdiagnostikk. Fikk beskjed at samboer kunne vente i bilen, og eventuelt hentes inn om utfallet ble slik at jeg trengte hjelp/støtte.
hadde gleda oss til OUL. Men men. Ingenting å gjøre noe med.

Men... vi vil vite hva det er. Men jeg vil ikke vite uten samboeren tilstede. Tror du jordmor går med på å skrive det på en lapp? Så kan vi se den sammen hjemme?
hvordan har andre som har vært på UL løst dette? Andre ideer?

Eg lurte på om eg skulle lage noe sånn «amerikansk» over det, få en ballong med blå eller rosa eller noe, som ungene og samboer kan sprekke for at de skulle få litt spenning også :)
 
Sniker.
Var på oul for noen uker siden og far fikk ikke være med. Legen skrev kjønnet på en lapp som jeg fikk en venninne til å lese. Hun gav meg en ballong hvor konfettien enten var rosa eller blå (selges på Nille. Er sort så man ser ikke gjennom den). Så det ble jo en stor overraskelse for oss begge da ballongen sprakk :love7
 
Tipper det kommer til å være slik ut året. De må jo bare være strenge, og uansett hvor kaldt det virker, kan de ikke begynne å gjøre unntak. Jeg vurderte privat ul da jeg var på bytur forrige helg, og da sendte jeg mail om far kunne være med. Det sa hun var helt greit, så lenge far var frisk. Jeg bestemte meg likevel for å drøye til ordinær, men tror nok at hvis far skal få oppleve ultralyd må det bli privat. Lillebror i heimen har bursdag to dager etter jeg skal på ul, og han har ønsket seg småsøsken lenge. Lurte på om jeg skulle få de til å skrive på en lapp, så skulle han få åpne opp og lese på bursdagen sin.. Han blir 7 :joyful:
 
Fikk denne mld i dag så ingen får bli med her hellee...

Vi minner om din timeavtale på Gynekologisk avdeling, Gynekologisk poliklinikk Porsgrunn, torsdag 14. mai 2020 kl.13:00. Hvis du ikke kan møte, vennligst ta kontakt på telefon 35 00 47 71 nærmeste virkedag. Du skal ikke møte til oppsatt time hvis du eller din ledsager til sykehuset i løpet av siste 14 dager har vært i utlandet, har hatt kontakt med en som er smittet av korona eller har luftveissymptomer (inkludert feber, hoste, tungpustethet, sår hals, forkjølelse) Ta kontakt med avdelingen på telefon for avklaring. Telefonnummer finner du i innkallingsbrevet. Kun pasienter som har behov for ledsager kan ha pårørende med inn på sykehuset under oppholdet. Ledsager skal begrenses til et minimum for å begrense smitte i sykehuset. Vi ber om forståelse for det. Se oppdatert informasjon på våre nettsider www.sthf.no Mvh Sykehuset Telemark
 
ah kor dumt!
Ja. Var inne før påske pga de ble funnet avvik i nakkefolden under TUL. Da fikk ikke samboer være med inn. Vi visste jo ikke hva utfallet ville være av ultralyden hos fosterdiagnostikk. Fikk beskjed at samboer kunne vente i bilen, og eventuelt hentes inn om utfallet ble slik at jeg trengte hjelp/støtte.
hadde gleda oss til OUL. Men men. Ingenting å gjøre noe med.

Men... vi vil vite hva det er. Men jeg vil ikke vite uten samboeren tilstede. Tror du jordmor går med på å skrive det på en lapp? Så kan vi se den sammen hjemme?
hvordan har andre som har vært på UL løst dette? Andre ideer?


Jordmor skrev ned på lapp for meg, uten å røpe noe under ultralyden. Samboer og jeg fikk da vite kjønnet da jeg var ferdig.
Jeg så heller ikke noe til hvilket kjønn det var under ultralyden, så det var vellykket :)
 
Jordmor skrev ned på lapp for meg, uten å røpe noe under ultralyden. Samboer og jeg fikk da vite kjønnet da jeg var ferdig.
Jeg så heller ikke noe til hvilket kjønn det var under ultralyden, så det var vellykket :)

nydelig! Da ber jeg om at de gjør det samme for oss. Så håper jeg at jeg ikke ser noe under selve undersøkelsen:rolleyes: får se vekk. Med nr to såg jeg det var jente før dei sa noe. Så får be jordmor gi beskjed så får jeg se vekk. Hehe
 
Oul neste fredag på Ålesund Sjukehus, har ikke fått beskjed far ikke kan vær med. Så vi drar begge to, tenker at hvis det er et problem kan jeg alltids begynne å grine og lage styr, skylde på angst eller noe, derfor MÅ han vær med inn :smiley-bounce015

Litt grining fungerer i 98% av tilfeller :laughing001:laughing001:laughing001

Sniker.

Du får innkalling på SMS noen dager før, vent å se på den først. Jeg var på OUL på Ålesund Sykehus forrige torsdag, med melding om å ikke ta med partner. Dette var dog før mer åpning av restriksjoner da :)

edit; https://helse-mr.no/avdelinger/klin...shjelp-og-kvinnesjukdommar/fodebarsel-alesund pdd står det fortsatt at partner ikke får være med :(
 
nydelig! Da ber jeg om at de gjør det samme for oss. Så håper jeg at jeg ikke ser noe under selve undersøkelsen:rolleyes: får se vekk. Med nr to såg jeg det var jente før dei sa noe. Så får be jordmor gi beskjed så får jeg se vekk. Hehe

Jeg var ganske sikker på at jeg så en penis under ultralyden, så ble veldig overrasket da det stod pike på lappen. :laughing025
 
Det stod ingenting på mi innkalling. Ringer veka før å høyrer om han kan vere med. OUL 2.juni :)
 
Har også OUL på sykehus 2.juni. Tar ikke sjansen på at far får være med, så har bestilt privat 20.mai for å kunne se kjønnet sammen, syns det er viktig ❤️
 
Skulle egentlig ikke fått lov å være med her heller men far ble med inn han:happy:
 
Nå som samfunnet gradvis skal åpnes igjen håper jeg så inderlig at pappan skal få lov til å være med på ultralyd! Jeg tenker derfor at dere som skal på ultralyd framover kan skrive hvor dere har vært og om far fikk være med eller ikke? :)

Det er fortsatt tre uker til jeg skal, og håper så veldig at han får bli med da :happy:

Var på TUL på mandag og der fikk far være med. Mn når vi kom opp på føden ble de litt overrasket over at han fikk slippe inn, var vist ikke alle som gjorde d. Men vakta ved inngangen sa ingenting om d ;)
 
Oul neste fredag på Ålesund Sjukehus, har ikke fått beskjed far ikke kan vær med. Så vi drar begge to, tenker at hvis det er et problem kan jeg alltids begynne å grine og lage styr, skylde på angst eller noe, derfor MÅ han vær med inn :smiley-bounce015

Litt grining fungerer i 98% av tilfeller :laughing001:laughing001:laughing001
Få høre korleis det gjekk da:) Ej skal på tirsdag;)
 
Back
Topp