Far på OUL

Nå som samfunnet gradvis skal åpnes igjen håper jeg så inderlig at pappan skal få lov til å være med på ultralyd! Jeg tenker derfor at dere som skal på ultralyd framover kan skrive hvor dere har vært og om far fikk være med eller ikke? :)

Det er fortsatt tre uker til jeg skal, og håper så veldig at han får bli med da :happy:

Jeg skal på OUL førstkommende onsdag, fikk beskjed i dag om at pappan ikke får være med...:-(
 
Jeg har vært i dag og far fikk ikke være med. Tenker at vi kanskje bestiller en privat 3D ul litt lenger ut i svangeskapet så han kan få være med og sett han og :shy:
 
Jeg syntes det gikk greit aleine, men nå er dette barn nummer 3, så forstår at dere som venter første eller dere som har fått dårlige beskjeder før syns det ikke er like greit. Pappaen var med og kjørte, ville ha han i nærheten hvis det skulle være noe (2 timer kjøring hver vei). Orka ikke facetime osv, har nok med å følge med selv, og hverken jeg eller pappaen syns det er så stas underveis, det viktige er jo at alt er bra.
 
Jeg skal på Ahus på onsdag og far får ikke bli med :( Kjipt! Men heller OUL enn å føde alene, så for vår del er det ikke helt krise så lenge han får være med på fødsel
 
jøss, hvorfor var FaceTime et problem? Så lenge det ikke blir masse forstyrrelser så tenker jeg at det er jo den eneste måten far kan «være med» nå...
Helt enig! Jeg kokte innvendig når hun nølte og helst ikke ville, før hun sa at jeg kunne ringe litt men bare en kort stund for hun ville ikke at jeg skulle det mens hun målte, hun ville også først at jeg skulle legge på uten at hun skulle se etter kjønn, for hun hadde ikke tenkt til det heller.. Men jeg tror jeg fikk et villt blikk for hun tittet etter det like etter uten at jeg trengte å si noe, da holdt deg på å tippe for meg:smiley-angry019 :hilarious: det virker som om det kommer Ann på hvem jordmor man møter og hva de selv ønsker, noe jeg synes er helt på trynet, de burde ha forståelse! Jeg var på ultralyd for litt over 3 uker siden også, og jordmoren jeg var hos da var mye hyggeligere og inkluderte mannen over facetime gjennom hele timen:)
 
Oul neste fredag på Ålesund Sjukehus, har ikke fått beskjed far ikke kan vær med. Så vi drar begge to, tenker at hvis det er et problem kan jeg alltids begynne å grine og lage styr, skylde på angst eller noe, derfor MÅ han vær med inn :smiley-bounce015

Litt grining fungerer i 98% av tilfeller :laughing001:laughing001:laughing001
 
Skal til mandag. Far må jobbe men Min mor skal være med. Hun har fått lov til det :) er hos gynekolog på Fritzøe i Larvik (kun den ene gynekologen der som tillater det. Damene i skranken og gynekolog nr 2 tillater ikke det etter hva jeg har skjønt)
 
Jeg skal på Haukeland 17 juni, står ikke noe i brevet at far ikke kra bli med:bored: noen som har vert på HUS den siste tiden? Har far fått være med?
 
Jeg skal på Haukeland 17 juni, står ikke noe i brevet at far ikke kra bli med:bored: noen som har vert på HUS den siste tiden? Har far fått være med?
Jeg var der i dag på OUL , far fikk ikke være med. I den standard innkallingen de sender ut står det ikke noe , men du vil få en påminnelse på SMS om timen ( det fikk jeg iallfall ) og der står det. 17 juni er jo fortsatt en stund til så kan jo være de ikke er så strenge lenger da ;)
 
Far får ikke lov å være med her heller til torsdag :rolleyes: kjipt fordi det blir siste baby men skjønner det jo..
 
Skal til KK i Haukeland på mandag og fikk sms denne uken om at mannen ikke kan være med. Litt kjipt, men vi har vært på to private TUL så er ikke krise for vår del. Tar nok en ekstra privat UL litt senere i svangerskapet slik at han også får se en litt større baby enn sist i uke 11. :)
 
Sniker fra november
Legen sier far skal få være med på alle kontroller fremover, både hos han eller hos jordmor
Og at han mest sannsynlig får bli med på fødsel

Far har også fått være med på to tidlige ultralyder hos gynekolog:)

føler vi har det ganske så greit her jeg bor (enn så lenge), lave smittetall her, kan jo ha noe med det å gjøre?
Bor i Vestfold, går i Tønsberg til gyn/lege etc.
 
Sniker fra november
Legen sier far skal få være med på alle kontroller fremover, både hos han eller hos jordmor
Og at han mest sannsynlig får bli med på fødsel

Far har også fått være med på to tidlige ultralyder hos gynekolog:)

føler vi har det ganske så greit her jeg bor (enn så lenge), lave smittetall her, kan jo ha noe med det å gjøre?
Bor i Vestfold, går i Tønsberg til gyn/lege etc.


Jeg snakket med sykehuset i Tønsberg på fredag og far får ikke bli med på oul må
 
Eg skal på KK på Haukeland på torsdag, fått melding om at kun de som trenger det kan ta med en følgeperson.
 
Far fikk ikke være med på tirsdag ved Levanger sykehus, fikk og bare filme litt på slutten...
 
Så man får ikke ha med seg far inn?
Vi skal på KK 18. Mai. Håper sånn det ordner seg til da.
Nei, har vært på kk på ultralyd tidligere også grunnet smerter og en blødning og da ble samboer stoppet av vekter i inngangen. Fikk melding i dag , så du får sikkert melding en av dagene du også
 
Nei, har vært på kk på ultralyd tidligere også grunnet smerter og en blødning og da ble samboer stoppet av vekter i inngangen. Fikk melding i dag , så du får sikkert melding en av dagene du også

ah kor dumt!
Ja. Var inne før påske pga de ble funnet avvik i nakkefolden under TUL. Da fikk ikke samboer være med inn. Vi visste jo ikke hva utfallet ville være av ultralyden hos fosterdiagnostikk. Fikk beskjed at samboer kunne vente i bilen, og eventuelt hentes inn om utfallet ble slik at jeg trengte hjelp/støtte.
hadde gleda oss til OUL. Men men. Ingenting å gjøre noe med.

Men... vi vil vite hva det er. Men jeg vil ikke vite uten samboeren tilstede. Tror du jordmor går med på å skrive det på en lapp? Så kan vi se den sammen hjemme?
hvordan har andre som har vært på UL løst dette? Andre ideer?
 
Back
Topp