Fantomspark...

Det kan omkring da snart være mulig å merke innvendig liv, men å kjenne spark på utsiden bør de være for små og svake til enda


Samboeren prøvde nå men han merker ikke noe. Er det mulig og merke liv i uke ni innvenig. Og jeg føler jeg merker det på hånden siden jeg merker det der inne . Må bare spøre
 
Samboeren prøvde nå men han merker ikke noe. Er det mulig og merke liv i uke ni innvenig. Og jeg føler jeg merker det på hånden siden jeg merker det der inne . Må bare spøre
Tror absolutt ikke det er mulig å kjenne utenpå så tidig, men fra 9-10 uker kan NOEN være heldig å kjenne liv inni. Altså kjenne det i nerver eller noe sånt på innsiden av livmoren eller disse boblene som sprekker/fiskehaler som slår eller hvordan man vil beskrive det.
Men for de aller fleste kjenner man ikke liv før 13-16 uker tror jeg og for førstegangs spesielt kan man fint passere halvgått uten å kjenne enda.
 
Samboeren prøvde nå men han merker ikke noe. Er det mulig og merke liv i uke ni innvenig. Og jeg føler jeg merker det på hånden siden jeg merker det der inne . Må bare spøre

Jeg er 10+3 og har kjent det innvendig i en ukes tid. Men husk at livmoren din fortsatt er gjemt bakom skambeinet :) Det finnes ingen mulighet for å kjenne noe på siden av magen på noe vis, der er ikke livmoren. Det er også helt umulig å kjenne at det "sparker" utenpå, fosteret er ikke mer enn 2-3 cm. Så det er nok leamus du kjenner, det har jeg hatt i magen mange ganger selv.

Livet jeg kjenner er som om noe flyter borti blæra mi fra innsiden. Altså ingenting i magen enda, men bakom blæra.
 
Jeg er 10+3 og har kjent det innvendig i en ukes tid. Men husk at livmoren din fortsatt er gjemt bakom skambeinet :) Det finnes ingen mulighet for å kjenne noe på siden av magen på noe vis, der er ikke livmoren. Det er også helt umulig å kjenne at det "sparker" utenpå, fosteret er ikke mer enn 2-3 cm. Så det er nok leamus du kjenner, det har jeg hatt i magen mange ganger selv.

Livet jeg kjenner er som om noe flyter borti blæra mi fra innsiden. Altså ingenting i magen enda, men bakom blæra.


Så moro å kjenne liv såpass tidlig! Med nr 1 kjente jeg liv fra uke 12. Var på TUL og da fikk jeg bekreftet det for hver gang snuppa tok et basketak kjentes det ut som små fiskehaler rundt om i magen. Jeg er 10+1 idag så håper lille snart er merkbar [emoji7]
 
Så moro å kjenne liv såpass tidlig! Med nr 1 kjente jeg liv fra uke 12. Var på TUL og da fikk jeg bekreftet det for hver gang snuppa tok et basketak kjentes det ut som små fiskehaler rundt om i magen. Jeg er 10+1 idag så håper lille snart er merkbar [emoji7]

Ja, veldig moro! :) Men nå har jeg ikke kjent på to dager igjen, siden jeg skrev her. Gleder meg til det blir mer fast. :)

Å kjenne fra uke 12 på førstemann er jo kjempetidlig, så gøy! :) Da vil du nok kjenne snart med denne også.
 
Jeg kjente i uke 16 med første, håper på litt tidligere denne gangen [emoji1303]
 
Ja, veldig moro! :) Men nå har jeg ikke kjent på to dager igjen, siden jeg skrev her. Gleder meg til det blir mer fast. :)

Å kjenne fra uke 12 på førstemann er jo kjempetidlig, så gøy! :) Da vil du nok kjenne snart med denne også.

Det skjønner jeg godt at du gleder deg til [emoji173]️ Den tiden fra de første bevegelsene og frem til de begynner å bruke blæra som boksepute er fantastisk [emoji7]
Ja trodde ikke egentlig at man kunne kjenne så tidlig. Husker jordmor noterte «ekstremt viril» på helsekortet for hun var så imponert over styrken til snuppa.. Håper å kjenne denne også snart. Veier endel mindre nå enn sist så er spent på om det vil ha noen innvirkning på når jeg merker noe [emoji5]
 
Dere som kjenner noe..hvordan føles det?
Har en del bevegelser der jeg vet barnet ligger.
Men det er litt vondt. Ut mot blæra kanskje, rundt der...
Ikke sånn kjempevondt, men heller ikke behagelig!
Skal nevnes at jeg har veldig lav smerteterskel [emoji85]
Er 10+4 uker på vei [emoji4]
 
Dere som kjenner noe..hvordan føles det?
Har en del bevegelser der jeg vet barnet ligger.
Men det er litt vondt. Ut mot blæra kanskje, rundt der...
Ikke sånn kjempevondt, men heller ikke behagelig!
Skal nevnes at jeg har veldig lav smerteterskel [emoji85]
Er 10+4 uker på vei [emoji4]

Det du beskriver høres ut som luftsmerter eller ligamentsmerter. Har det sånn jeg også. De er vonde iblant.
De første bevegelsene synes jeg kilte. Litt som å bade og kjenne tang som glir mot kroppen (minus den totale panikkfølelsen man får av det[emoji28]). Følelsen gikk fra tang til fiskehaler, bobler som svirra rundt og tilslutt små dytt før det ble ordentlige spark for min del [emoji5]
 
Det du beskriver høres ut som luftsmerter eller ligamentsmerter. Har det sånn jeg også. De er vonde iblant.
De første bevegelsene synes jeg kilte. Litt som å bade og kjenne tang som glir mot kroppen (minus den totale panikkfølelsen man får av det[emoji28]). Følelsen gikk fra tang til fiskehaler, bobler som svirra rundt og tilslutt små dytt før det ble ordentlige spark for min del [emoji5]
Aaah ok [emoji4][emoji106] takk for beskrivelsen! Har jo aldri opplevd dette før, så det blir veldig spennende [emoji1]
 
Hei igjen. I dag spiste jeg vaffel med sukker og smør. La meg på rygg og følte noe kilte meg i magen. Fortatt langt nede men noe kilte meg mot navlen. Hvite ikke om jeg skulle le eller reagere. Var ikke som luftbobler eller dunking. Kan det være den lille som gjør det eller noe jeg innbiller meg
 
Fikk disse fantombevegelsene i uke 5 tror jeg, når lufta begynte samle seg nedi der. Kjennes virkeli likt ut, men er jo ikke d da [emoji14]
 
Back
Topp