Fantomspark...

vesledue

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Septemberhjertene 2018
Kjenner jeg blir småkokko av å kjenne på «fiskehale»-bevegelser dagen lang. Er i uke 8,, så vet jo at det ikke kan merkes på lenge og at det bare er rumling i magen. Men det kjennes jo helt identisk ut med de første bevegelsene.. [emoji85]

Flere som har mye fantomspark?
 
Ikke "spark", men føler at magen min er anspent hele tiden...
 
Kjenner jeg blir småkokko av å kjenne på «fiskehale»-bevegelser dagen lang. Er i uke 8,, så vet jo at det ikke kan merkes på lenge og at det bare er rumling i magen. Men det kjennes jo helt identisk ut med de første bevegelsene.. [emoji85]

Flere som har mye fantomspark?

Hadde det to ganger sist uke og da var jeg 8 uker. Jeg satt fremover bøyd. Skulle ønske man kunne kjenne noe, men vi får vel bare smøre oss med tålmodighet. Er vel en del uker til enda.
 
Husker ikke hvor tidlig det er mulig å kjenne, men det er faktisk mulig ganske tidlig (husker ikke om 8 uker er for tidlig altså). Det er vel ganske sjeldent, men mulig utifra hva jeg har fått vite.
Jeg er bare 6+3 så min har ikke begynt bevege på seg enda vel så for min del tror jeg det er mer luft som gjør det
 
Jeg! Og det er jo ironisk for den siste tiden har jeg vært helt sikker på at det ikke er noen baby der inne engang [emoji85] 6+4 i dag.
Husker jeg var 16/17 uker i mitt første svangerskap da jeg kjente det, og etter det kjente jeg det hver eneste dag!
 
Kjente første bevegelse når jeg var 15+1 i forrige svangerskap :) Gleder meg til å kjenne det igjen [emoji7]
 
Ja, har stadig fantomspark, men det er helt sikkert bare luft eller noe [emoji28] alt for tidlig enda, er bare 7+4.
 
Jeg var så sikker på at det var et babyspark jeg kjente i går kveld når jeg lå på sofaen! Men da jeg tenkte etter, så kan det umulig være når jeg ikke er kommet til uke 8 engang :p... så må vell ha vært ett fantomspark ;)
 
Er slike fantomspark et vanlig fenomen?:)

Ifølge legen min har omtrent alle fantomspark. Det kommer når luft beveger seg i tarmene eller at noe får en sammentrekning/krampe etc. De som har mye av det etter et svangerskap har mest sannsynlig hatt mye av det før svangerskapet også. Men da uten at det ble oppfattet som spark. Litt snodig egentlig..
Jeg har hatt så fantomspark til tider at jeg har trodd jeg har vært 6-7 mnd på vei [emoji23]
 
Ifølge legen min har omtrent alle fantomspark. Det kommer når luft beveger seg i tarmene eller at noe får en sammentrekning/krampe etc. De som har mye av det etter et svangerskap har mest sannsynlig hatt mye av det før svangerskapet også. Men da uten at det ble oppfattet som spark. Litt snodig egentlig..
Jeg har hatt så fantomspark til tider at jeg har trodd jeg har vært 6-7 mnd på vei [emoji23]
Ikke enig i at man nødvendigvis har hatt det før svangerskapet. Jeg vet det er luft og sånt som gjør det. Men jeg hadde masse fantomspark en periode etter fødsel. Ikke rett etter fødsel, men sånn etter 6 mnd kanskje. Hadde det en måneds tid å ingenting etter:) så tror kanskje man merker luften som fantomspark etter fødsel fordi magemusklene ikke har vokst sammen enda
 
Ikke enig i at man nødvendigvis har hatt det før svangerskapet. Jeg vet det er luft og sånt som gjør det. Men jeg hadde masse fantomspark en periode etter fødsel. Ikke rett etter fødsel, men sånn etter 6 mnd kanskje. Hadde det en måneds tid å ingenting etter:) så tror kanskje man merker luften som fantomspark etter fødsel fordi magemusklene ikke har vokst sammen enda

Jeg er ikke helsepersonell så forholder meg bare til det legen min fortalte[emoji85]
Når man ikke har følt spark før så er det jo ikke naturlig å oppfatte tarmbevegelse osv som spark. Synes det er logisk jeg da, at hodet etter et svangerskap oppfatter hvordan kropper oppfører seg annerledes enn før svangerskapet, selvom de samme tingene skjedde før også [emoji4]
 
Jeg er ikke helsepersonell så forholder meg bare til det legen min fortalte[emoji85]
Når man ikke har følt spark før så er det jo ikke naturlig å oppfatte tarmbevegelse osv som spark. Synes det er logisk jeg da, at hodet etter et svangerskap oppfatter hvordan kropper oppfører seg annerledes enn før svangerskapet, selvom de samme tingene skjedde før også [emoji4]
Jaja skjønner det. Var bare uenig med legen som sa det. Men ja det at hodet tenker og oppfatter ting annerledes er jo klart. Men hos meg så varte det maks en måned. Og jeg er en person som sliter mye med luft i magen til vanlog om jeg drikker litt brus. Så jeg tror mye har å si at magemusklene fortsatt ikke er på plass og da kjenner man jo tarmbevegelsene annerledes. Jeg kunne kjenne disse fantomsparkene utenpå magen:p haha Det legen din sa kan sikkert stemme for noen men tror ikke det gjorde det her.
 
Ligger på ryggen nå å ser på TV. Plutselig kjenner jeg duking nederst i magen på høyre side legger hånden over kjenner den flytter på seg. (Hånden da) gir seg ikke. Er det fantonspark eller hva tenker dere når jeg tar vekk hånden ser magen rister. Er 9 uker i morra men er vel alt for tilig med spark
 
Ligger på ryggen nå å ser på TV. Plutselig kjenner jeg duking nederst i magen på høyre side legger hånden over kjenner den flytter på seg. (Hånden da) gir seg ikke. Er det fantonspark eller hva tenker dere når jeg tar vekk hånden ser magen rister. Er 9 uker i morra men er vel alt for tilig med spark
Det er sikkert fantomspark/tarmer eller leamus. Tror nok det er alt for tidlig for spark/bevegelser allerede i uke 9.
 
Ligger på ryggen nå å ser på TV. Plutselig kjenner jeg duking nederst i magen på høyre side legger hånden over kjenner den flytter på seg. (Hånden da) gir seg ikke. Er det fantonspark eller hva tenker dere når jeg tar vekk hånden ser magen rister. Er 9 uker i morra men er vel alt for tilig med spark
Det kan omkring da snart være mulig å merke innvendig liv, men å kjenne spark på utsiden bør de være for små og svake til enda
 
Back
Topp