Fantomspark?

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Noen som har vært "plaget" med fantomspark?

Jeg har ei snuppe på 17 mnd, satt inn spiral i juli og har mensen en gang i mnd som vanlig. Elendig sexliv ( :p )
Men dem to siste dagene så har jeg altså kjent spark. Sånne spark som jeg kjenner i hånda når jeg holder hånda på magen.
Tok en test idag, negativ. Men fortsatt kjenner jeg det. Noen sterkere enn andre, på forskjellige steder.
Prøver å kjenne etter livmoren men vet ikke helt om jeg hadde kjent det igjen!?

Noen andre som har opplevd det, og kan berolige meg? :p

Høres rart ut, gravidtester trenger ikke å slå ut om du er langt på vei... Fortsetter det ville jeg ringt legen og tatt blodprøve... Sikker på spiralen fortsatt sitter der?

Aldri hørt om fantom spark

Høres rart ut, gravidtester trenger ikke å slå ut om du er langt på vei... Fortsetter det ville jeg ringt legen og tatt blodprøve... Sikker på spiralen fortsatt sitter der?

Aldri hørt om fantom spark

Trenger dem ikke slå ut!? Fader :(
Nja, er ikke sikker nei.. Men har ikke lagt merke til at den har kommet ut hvertfall. Burde ikke den sitte når den først er der?
Får høre med legen imorgen da, orker hvertfall ikke gå å bekymre meg over dette her..

Hatt det i 6 år nå jeg :)
Er vel bare det at etter svangerskapet er man mer bevist på hva som skjer der inne. Så når luft beveger seg så kjenner man det, her har til og med min kjære kjent bevegelse utenfor magen. Hormonspiral er ganske trygg og ville du vært så langt som du er når du kjenner spark så ville geaviditetstesten slått ut!

Jeg og kjenner det gansje ofte, helt sprøtt:p irriterende, for det første jeg tenker da er jo at det må være noe inni der, selvom jeg vet det ikke er det. Kan aldri tro jeg kunne komme så langt i et sv.skap uten å merke noe, så dårlig som jeg var sist.
Er nok bare at man er mer bevisst på bevegelse i magen når man har kjent spark tidligere? :-) håper det blir borte etterhvert, det er koseligere når det faktisk er noen som gir livstegn fra seg inni der:p

Trenger dem ikke slå ut!? Fader :(
Nja, er ikke sikker nei.. Men har ikke lagt merke til at den har kommet ut hvertfall. Burde ikke den sitte når den først er der?
Får høre med legen imorgen da, orker hvertfall ikke gå å bekymre meg over dette her..

Mener å ha hørt hjemmetester ikke funker sent i svangerskapet for det hormoner som gir utslag sunket igjen, men er usikker...

Spiral kan falle ut selv om du ikke får det med deg, men skal være mulig å kjenne de er der? Har ikke erfart det selv men lest om slike tråder du kan sjekke...

Men leser under at flere kjenner fantom spark så kan jo være mulig;)

Mener å ha hørt hjemmetester ikke funker sent i svangerskapet for det hormoner som gir utslag sunket igjen, men er usikker...

Spiral kan falle ut selv om du ikke får det med deg, men skal være mulig å kjenne de er der? Har ikke erfart det selv men lest om slike tråder du kan sjekke...

Men leser under at flere kjenner fantom spark så kan jo være mulig;)

Klarer ikke å kjenne noe "oppi der".. Får uansett ta meg en tur til gyn da, å sjekke om den er der!

Jeg og kjenner det gansje ofte, helt sprøtt:p irriterende, for det første jeg tenker da er jo at det må være noe inni der, selvom jeg vet det ikke er det. Kan aldri tro jeg kunne komme så langt i et sv.skap uten å merke noe, så dårlig som jeg var sist.
Er nok bare at man er mer bevisst på bevegelse i magen når man har kjent spark tidligere? :-) håper det blir borte etterhvert, det er koseligere når det faktisk er noen som gir livstegn fra seg inni der:p
Hatt det i 6 år nå jeg :)
Er vel bare det at etter svangerskapet er man mer bevist på hva som skjer der inne. Så når luft beveger seg så kjenner man det, her har til og med min kjære kjent bevegelse utenfor magen. Hormonspiral er ganske trygg og ville du vært så langt som du er når du kjenner spark så ville geaviditetstesten slått ut!

Takk for svar. Forferdelig irriterende, og jeg begynner å tenke på alle mulige ting itilegg. Som at jeg har lagt på meg litt. Sannheten er jo at jeg har slutta å trene, og begynt jula 3 mnd for tidlig med godteri hver kveld, så ville jo ikke være rart om jeg la på meg litt. Haha. Vel, må nok ta en blodprøve, for sikkerhets skyld. Da forsvinner vel "sparka".
Kjedelig å kjenne spark når det ikke er no dær. :p

Haha, jeg tenkte å spørre om dette i dag jeg og!
Jeg ble litt paranoid av disse sparkene, måtte ta en test for noen dager siden.

Mange i termingruppa som har kjent spark lenge etter fødsel.

kjenner fortsatt fantom spark eller mer korrekt bevegelser i tarmen jeg ikke kjente før :p
snuppa er 2.5 år og vet med 100% sikkerhet at jeg ikke er gravid ;)
blir som Regina sier at vi er mer obs på bevegelser inni kroppen :)
er du usikker så er det ikke verre enn å reise til en lege å få tatt blodprøve ;) og alltid greit å sjekke at spiralen sitter der den skal :)

Hadde en periode med skikkelige fantomspark, der hele magen bevegde seg. Akkurat på samme måte som når junior lå inni.
Helt normalt.

Kjente fantomspark ja, men kun inni magen. Ikke utenpå :)

Jeg hadde masse fantomspark i en periode, tror kanskje det var rundt 12 til 18 måneder etter fødsel, uten at jeg husker helt sikkert. Tok flere tester som var negative, men fikk mareritt om at jeg skulle føde i do og sånt fordi det var så kraftige "spark". Veldig rart, var det, men jeg var altså ikke gravid. :)

Haha, ja slik hadde jeg masse av. :D Slapp helt av, så lenge gravitesten er negativ, så er det du kjenner utenpå magen bare luft. Testene virker fint hele svangerskapet, ikke uroe deg.

Jeg har voldsomme fantomspark. Er så ille at jeg måtte dra frem Angelsound'n her om dagen. :p

Jeg har MASSE fantomspark :) Jeg trodde jeg holdt på å bli tussete, men er helt tydelige "spark" :p

Jeg har det ennå.
Er ikke gravid og barna er 2 og 3.
Blir nesten litt redd noen ganger :P

Er visst tarmen som flytter på seg, og de bevegelsene tenkte man ikke på, før man kjente spark :-)

Back
Topp