Fant hjertelyden med doppler i dag <3

Nei, dopler skal jeg nok ikke kjøpe meg da det visst stresser babyen en del :) Men forstår godt at de som har mistet ønsker å være sikre :)

Venter på et lite nurk i februar ♥

Jeg brukte doppler av og til forrige svangerskap - ca fra uke 13 til jeg kjente skikkelig liv hver dag rundt uke 22, og også etter dette hvis jeg følte jeg ikke hadde kjent så mye til han en dag - i stedet for å bekymre meg unødig fant jeg hjertelyden, telte antall slag i minuttet og kunne ta det med ro etterpå :) syns det var helt supert å ha doppler! Gleder meg til å bruke den igjen

Hva bruker dere som gel/krem/olje?

Tror forsåvidt også man kan høre så tidlig - spesielt hvis msn har vært gravid før - da er ofte livmor større i utgangspunktet.. :)

Selv hørt det hos legen idag. var utrolig herlig opplevelse!! Vurdert å kjøpe snn angelsound greie selv
men får se.

Hvis du bare blir stresset av det så er det jo bedre uten :-) jeg har bare bestemt meg for at finner jeg den ikke så er det nok fordi jeg ikke finner den ikke fordi noe er gale :-) jeg bruker gele som jeg kjøpte sammen med doppleren :-)

Don't meen to rain on Your parade, but...
Er du sikker på det var fosterlyden? Livmora er jo ikke kommet opp av bekkenet enda. Det skal ikke være mulig før uke 10. Du er sykt heldig om du faktisk finner den i uke 10-12 (mtp at fosteret er kun noen cm langt) Jm sier alltid på kontroller at en ikke skal få panikk om de ikke finner FL så tidlig.

Jeg trodde lenge jeg fant FL sist svangerskap, men viste seg det var min puls. Høres så rask ut at jeg trodde det var riktig, men da JM viste meg forsto jeg at det ikke var FL.

Jeg fant hjertelyden i uke 8+1 med den fra angelsound..på termingruppen vår var det også flere som gjorde det så det er fullt mulig :)

Appen ❤️

Prøvde å google litt for å finne utav d (siden vi har fått forskjellig informasjon) fant en forskningsartikkel fra jordmor foreningen ,der de hadde brukt doppler fra tidlig og utover. Av nesten 200 gravide var den tidligste fl funnet med doppler i uke 10+1.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Prøvde å google litt for å finne utav d (siden vi har fått forskjellig informasjon) fant en forskningsartikkel fra jordmor foreningen ,der de hadde brukt doppler fra tidlig og utover. Av nesten 200 gravide var den tidligste fl funnet med doppler i uke 10+1.

Det er fullt mulig å finne den før dette, selv om det ikke står i noen "forskningsartikkel". Jeg er 2.gangs og fant hjertelyden i uke 9+0 denne gang, like ved skambeinet. Det slo 170/180 slag i minuttet, og da sier det seg selv at det ikke er min hjertelyd. Jeg visste også hvor jeg skulle lete på min kropp, fordi jeg husket hvor jeg fant den sist svangerskap. (Fosteret ligger på samme side og på samme "plass" som sist, som sikkert er tilfeldig, men det ga meg et sted å begynne og lete.)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg fant min i 9+4-5 ca litt over skambeinet og skrått på en måte... Ingen tvil om at det var lille sin hjertelyd.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Med doppler eller ul?

Legen min har ikke ul, så det var med doppler ja.
Jeg ble usikker for noen uker siden, hvor tidlig han fant den.
Og i papirene mine står det at den ble funnet i uke 8. :)
skambenet mitt er ganske lavt, og jeg er tynn, vet ikke om det har noe å si, men det var hvertfall ikke noe problem å finne den.

Back
Topp