Familiens Første «June Bug»

Blei ikke noen blødninger i går, og har ikke kommet i dag, heller.
Forstår egentlig ikke hvorfor det plutselig forsvant, men er jo selvfølgelig takknemlig!
Er fortsatt ekstremt kvalm, og ingenting holder seg i magen helt frem til kl 15:00.
Fortsatt ømme bryst, og nå har jeg begynt å bli skikkelig oppblåst.

Får litt murringer og smerter ikke ulikt mens smerter…?
Har hatt veldig vondt i magen i dag egentlig, og har stresset over det, men den logiske siden av hjernen sier det er fordi jeg hadde nesten ikke spist noen ting siden i går kveld… og så fikk jeg starte dagen med å prøve tømme en allerede tom magesekk.
Blei et par tur til på do, så trur egentlig det er derifra di mystiske smerter kommer fra. Uansett ubehagelig, man blir jo lit mistenksom…

Men men, ellers!
Blei reinskavsgryte med potetmos til middag her, og den var like god som jeg hadde ønsket meg. OG! Jeg tog oppvasken før jeg måtte legge meg i sofaen! Klarte faktisk det! Rydde av bordet og starte oppvaskmaskinen! :hilarious: :hello2

Nå er det som sagt sofaen som gjelder mens mannen og sønnen leker fint sammen oppe i sønnens soverom :love7

I går hadde jeg lovet sønnen at vi kunne fær en tur på biblioteket i dag - når vi var på besøk så sku en av ungene der på biblioteket. Sønnen trudde vi sku og, men dessverre hadde ikke vi mulighet da. Sa til han at vi kunne ta en tur «i morgen» (i dag) i stedet.

Hadde absolutt IKKE lyst til å dra hjemmefra tidligere enn vanlig, men har heller absolutt ikke lyst til å være en mamma som lover ting og så ikke gjør det… og biblioteket stenger jo 15:00.

Så 14:00, satt jeg på mine voksen bukser og henta sønnen fra barnehage. En av barnehage personal sa, «Ja! Dere skal på biblioteket! Han har jo snakket om det hele dagen! Da er det derfor!»
Og da fikk jeg en ordentlig god påminnelse om at barna husker, di gleder seg til ting vi har lovet dem!!

Så det blei en liten bibliotek tur… og når vi kom hjem, og han så pappa sin bil, så blei han SÅ glad og ropte, «Pappa er hjemme!» :Heartred
En som har savnet faren sin mens han var på kvelds skift hele uka :love7

Er veldig koselig og ligge her i sofaen, høre på oppvaskmaskinen som går, og mine to favoritter som leker oppe, og tenke på at det er en baby på blåbær størrelse som (forhåpentligvis) vokser og gror der inne i magen min :Heartred

Føler meg så heldig! Det er mørkt og kaldt ute men lyst og varmt inne i hjertet mitt :love7

Nå kom det det lyseste rosa flekker på papiret… blir selvfølgelig stresset. Lit stikkinger, lit murringer, og det som føles lit som mens smerter.
Håper dette er bare uskyldig. Har vært økt utflod i dag og, men kommer ikke på en årsak til det rosa på papiret…
Fy så stressende det er å være gravid i første trimester. Hadde ikke vært så stresset hvis jeg hadde ikke hatt di blødninger for bare noen dager siden. Fikk i hvert fall et par dager uten noen blødninger… :sorry:
Nu må det ikke ta seg opp. Nu må det bare forsvinn.
Har selvfølgelig lest om mange som har hatt SA der de første tegn var lys rosa spotting/økt utfolde. Blir bekymret at det er fostervann og jeg begynner bløde snart…
Burde bare slappe av og ta det med ro men det føles umulig.
Gleder meg til jeg evt kommer til andre trimester…

Nå kom det det lyseste rosa flekker på papiret… blir selvfølgelig stresset. Lit stikkinger, lit murringer, og det som føles lit som mens smerter.
Håper dette er bare uskyldig. Har vært økt utflod i dag og, men kommer ikke på en årsak til det rosa på papiret…
Fy så stressende det er å være gravid i første trimester. Hadde ikke vært så stresset hvis jeg hadde ikke hatt di blødninger for bare noen dager siden. Fikk i hvert fall et par dager uten noen blødninger… :sorry:
Nu må det ikke ta seg opp. Nu må det bare forsvinn.
Har selvfølgelig lest om mange som har hatt SA der de første tegn var lys rosa spotting/økt utfolde. Blir bekymret at det er fostervann og jeg begynner bløde snart…
Burde bare slappe av og ta det med ro men det føles umulig.
Gleder meg til jeg evt kommer til andre trimester…
Husk at hvis man får SA så vil en blødning stort sett begynne sånn, MEN det betyr ikke at alle sånne små blødninger utvikler seg. Det er litt sånn "alle tomler er fingre, men alle fingre er ikke tomler". Håper det stopper der, og at du rett og slett har ett sånnt svangerskap hvor du får litt småblødninger uten at det er farlig :Heartred

Husk at hvis man får SA så vil en blødning stort sett begynne sånn, MEN det betyr ikke at alle sånne små blødninger utvikler seg. Det er litt sånn "alle tomler er fingre, men alle fingre er ikke tomler". Håper det stopper der, og at du rett og slett har ett sånnt svangerskap hvor du får litt småblødninger uten at det er farlig :Heartred
Tusen takk :Heartred
Forstår ikke hvorfor det er SÅ vanskelig og fokusere på di nesten 95% som sier det skal gå bra.
Har vært på to UL der alt ser fint ut, sett hjertet slå begge ganger, og er ca 7 og en halv uke på vei nå. Har ikke sett noen rosa eller rødt eller brunt på papiret sia den bitte lille mengden for noen timer siden, men uansett, hver eneste lille smerte, stikk, drag, føles som «the end».
Vet det er mest hormoner og lit PTSD som tar over da, men…
Mye lettere sagt enn gjort. Sitter hos svigers og forsøker holde det hemmelig. Har lykkes ikke kasta opp, men kvalmen har absolutt vært på plass :hungover::dead:
Forsøker ta det med ro så mye det bare går. Svigerfar, min man, og sønnen er ute og ordner nå med båten inntil vinteren, mens svigermor pynter farsdags kake. Jeg sitter i sofaen og drikker lit brus og spiser kvikklunsj og løser noen ordspill på telefonen.
Er jo skikkelig koselig, men så tar hjernen over og forsøker ødelegge :grumpy:
Skal si ifra til hjernen at den må skjerpe seg. Nå MÅ jeg få lov til å slappe av og kose meg!! :hilarious:

Trur nok du har rett i at det er èin ekstra følsomt svangerskap der feil merke dopapir kan irritere nok at det kommer lit blod. Blir uansett svar på maks en måned, dersom jeg skal få OTUL på bare 33 dager :love7

Ikke noen mer rosa utflod på lørdag. Ingenting i går, ingenting i dag.
Kvalmen er det absolutt verste det har vært i dag, og jeg vet at det blir enda verre i di kommende to uker. Slik hadde jeg det sist. Men tar det med åpne armer - liker og FØLE at jeg er gravid. Selv om det er grusomt, og slitsomt, og jeg savner å spise som vanlig og kose meg med maten… det gir meg fortsatt håp om at alt går bra der inne med lille bønnen.

I dag har jeg selskap her hjemme. Sønnen blei lit syk i helg, og han er ikke helt 100% i dag. Vi hadde en veldig lat start på dagen, kom ikke opp fra sengen før ca 8:45. Etter hvert blei det en handletur sia vi var nesten fri for noen ting, og fikk sånn lyst på bakte poteter med bønner til middag! :hilarious:
Sitter nå ubeskrivelig kvalm i stua og forsøker ikke kasta opp en tredje gang. Har hatt veldig økt utflod di siste dagene, og har endelig kommet til ro og akseptert at det er sikkert bare vanlig utfold - IKKE fostervann, som jeg har stresset over i flere døgn.

Har kommet en god del snø her nå og, og det hjelper stemningen i hele huset og byen. Blir så mye lysere, og koseligere stemning.

I morgen blir jeg 8+0 - 2/3 på veien til 12+0!
Sønnen har bursdag til helgen, har bestilt en god del pynt som kommer mest sannsynlig på onsdag. Har kjøpt noen få gaver, må se om jeg finner nå annet her vi bor. Gidder ikke helt å kjøre så langt for å shoppe «ordentlig», og trur ikke det rekk å komme i posten hvis jeg bestiller.

Største frykten er at jeg er i veldig dårlig form på lørdag… har lagt merke til at jeg pleier klare meg helt fint, og ikke ens kaste opp, hvis jeg reiser meg fra sengen etter 9:30-10:00 tiden. Får håpe det er en mulighet på lørdag!

Som sagt, i dag er det ILLE, men jeg måtte opp før den magiske tidspunkt. Spiste til og med nå før jeg sto opp, men det hjalp ingenting. Hormonene er sikkert bare som verst ca 8:00. Men, siden jeg var oppe så tidlig, så har dagen fortsatt ille. Det har vært en tema.

Men! Sønnen er veldig lettvint å ha her hjemme, heldigvis. Han forstår godt at mamma er ikke helt i form :Heartred

Anyways… nå skal jeg drikke lit julebrus og online shoppe etter julegaver :rendeer:Heartred

Ikke noen mer rosa utflod på lørdag. Ingenting i går, ingenting i dag.
Kvalmen er det absolutt verste det har vært i dag, og jeg vet at det blir enda verre i di kommende to uker. Slik hadde jeg det sist. Men tar det med åpne armer - liker og FØLE at jeg er gravid. Selv om det er grusomt, og slitsomt, og jeg savner å spise som vanlig og kose meg med maten… det gir meg fortsatt håp om at alt går bra der inne med lille bønnen.

I dag har jeg selskap her hjemme. Sønnen blei lit syk i helg, og han er ikke helt 100% i dag. Vi hadde en veldig lat start på dagen, kom ikke opp fra sengen før ca 8:45. Etter hvert blei det en handletur sia vi var nesten fri for noen ting, og fikk sånn lyst på bakte poteter med bønner til middag! :hilarious:
Sitter nå ubeskrivelig kvalm i stua og forsøker ikke kasta opp en tredje gang. Har hatt veldig økt utflod di siste dagene, og har endelig kommet til ro og akseptert at det er sikkert bare vanlig utfold - IKKE fostervann, som jeg har stresset over i flere døgn.

Har kommet en god del snø her nå og, og det hjelper stemningen i hele huset og byen. Blir så mye lysere, og koseligere stemning.

I morgen blir jeg 8+0 - 2/3 på veien til 12+0!
Sønnen har bursdag til helgen, har bestilt en god del pynt som kommer mest sannsynlig på onsdag. Har kjøpt noen få gaver, må se om jeg finner nå annet her vi bor. Gidder ikke helt å kjøre så langt for å shoppe «ordentlig», og trur ikke det rekk å komme i posten hvis jeg bestiller.

Største frykten er at jeg er i veldig dårlig form på lørdag… har lagt merke til at jeg pleier klare meg helt fint, og ikke ens kaste opp, hvis jeg reiser meg fra sengen etter 9:30-10:00 tiden. Får håpe det er en mulighet på lørdag!

Som sagt, i dag er det ILLE, men jeg måtte opp før den magiske tidspunkt. Spiste til og med nå før jeg sto opp, men det hjalp ingenting. Hormonene er sikkert bare som verst ca 8:00. Men, siden jeg var oppe så tidlig, så har dagen fortsatt ille. Det har vært en tema.

Men! Sønnen er veldig lettvint å ha her hjemme, heldigvis. Han forstår godt at mamma er ikke helt i form :Heartred

Anyways… nå skal jeg drikke lit julebrus og online shoppe etter julegaver :rendeer:Heartred
Håper kvalmen er et godt tegn, selv om det selvfølgelig er slitsomt :Heartred Kos deg med julebrus og shopping, hørtes kos ut:rendeer

8+0 :love7

2/3 til 12+0. Babyen er like stor som et bringebær! Og nå begynner hen se ut som en baby!

Føler jeg begynner klare å slappe av litt - men det finnes fortsatt den store frykten at vi skal komme oss til OTUL, og finne ut da at alt har stoppet opp.

MEN - symptomene er på verst. Var nettopp en kjempe rask tur på butikken, og jeg var SÅ nære å kaste opp der og da. Måtte svelge et par tusen ganger, og fokusere på ingenting annet enn å holde munnen lukket.

Hvorfor var jeg på butikken så tidlig? Ja du, godt spørsmål. Cravings. Det er det eneste jeg kan si :hilarious:

Sønnen er så engasjert i hele prosessen. Han gav meg en klem mens jeg kledde på han, og så så han på meg og smilte og sa, «jeg gav deg en kjempe stor klem til lille babyen! Nå blei han så glad!»
Selvfølgelig vet ikke vi om det er gutt eller jente der inne, men alle er «han» nå for tiden, hvis du spør sønnen :hilarious:
Jeg forsøker forklare til han med variert suksess at han er til gutt/mannfolk, og hun er til jenter/kvinnfolk… men men. Er vel ikke SÅ nøye i hans alder!

Nå må jeg endelig ta meg ut fra bilen, pakke ut matvarene, og forsøke spise noe som forhåpentligvis ikke kommer opp på nytt…

Vurderer å ta frem lit julepynt senere hvis formen tillater det. Men, hvis ikke, det er ikke nå krise - vi skal jo ha barnebursdag her til helgen, og da blir det Pokémon pynt overalt :love2

Så må kanskje vente med julepynt uansett. Kanskje jeg takler den høyden med reine klær i stedet… :grumpy::arghh::angelic:

En liten oppdatering før helgen, kanskje?
Vi feirer gutten her hjemme i morgen, han blir 3 hele år på søndag :hello2
I dag skal di feire på barnehage, jeg tog med blåbær og oppskjært vannmelon til ære :love7
Helt utrolig hvor fort tiden går - mtp alt utenom svangerskapet :laughing001
DET føles som at det tar en evighet!
Er 8+3 i dag - dvs 5 uker siden jeg «plusset» på testen. Må hiv meg rundt og bake en kake i dag - blir å pynte den i kveld eller i morgen. Er veldig sikker på at mannen blir å gå helt inni «rydde stress modus» så fort han er kommet hjem. Og det setter jeg selvfølgelig pris på, men blir allikevel stresset av det! Føler det er noe jeg må egentlig gjøre sia jeg er den som sitter hjemme hele dagen! Føles urettferdig at han skal komme hjem etter en hel dag på arbeide og så begynne rydde å vaske… skal forsøke få det verste gjort.

Er altså ikke sånn at jeg har bare sittet på rævva og ikke gjort noe i det hele tatt - jeg er jo den som har planlagt bursdagsfest, bestilt pynt, kjøpt gaver, og skal lage kaken. Blir sikkert å ta mesteparten av pyntingen og, sia jeg er liiit «control freak» :hilarious:
Var også ute i dag etter barnehage levering og tog alle di «ute oppgaver». Fylt på med vann og mat til hønsene, sjekket etter egg (3 stk! Mine fine unge høner jeg kjøpte i sommer er blitt så flinke til å gi oss egg!), og ryddet lit opp.
Det føltes egentlig veldig godt å være ute, tror jeg skal ta meg en tur nå snart etter jeg har samlet lit energi :love2
Har jo lest og at frisk luft og å være ute kan hjelpe veldig med kvalme. Er bare fortsatt så redd å gå tur mens gravid sia det var rett etter jeg hadde gått tur jeg mistet sist. Sikkert helt tilfeldig, men det var veldig traumatisk. Kom jo rett inn i døra og så fort døren var lukket begynte jeg bløde. Er dessverre ikke nå man fort glemmer.

Men! Har gått noen turer allerede denne svangerskapet, og det gikk bare bra. Så må bare satse på at det blir bra denne gangen og :Heartred
Det snør så utrolig mye her akkurat nå, skikkelig koselig julestemning egentlig!
Blir å ta frem pynten så fort guttens bursdag er feiret ferdig :hello2

Veldig koselige dager vi har her nå :rendeer

En liten oppdatering før helgen, kanskje?
Vi feirer gutten her hjemme i morgen, han blir 3 hele år på søndag :hello2
I dag skal di feire på barnehage, jeg tog med blåbær og oppskjært vannmelon til ære :love7
Helt utrolig hvor fort tiden går - mtp alt utenom svangerskapet :laughing001
DET føles som at det tar en evighet!
Er 8+3 i dag - dvs 5 uker siden jeg «plusset» på testen. Må hiv meg rundt og bake en kake i dag - blir å pynte den i kveld eller i morgen. Er veldig sikker på at mannen blir å gå helt inni «rydde stress modus» så fort han er kommet hjem. Og det setter jeg selvfølgelig pris på, men blir allikevel stresset av det! Føler det er noe jeg må egentlig gjøre sia jeg er den som sitter hjemme hele dagen! Føles urettferdig at han skal komme hjem etter en hel dag på arbeide og så begynne rydde å vaske… skal forsøke få det verste gjort.

Er altså ikke sånn at jeg har bare sittet på rævva og ikke gjort noe i det hele tatt - jeg er jo den som har planlagt bursdagsfest, bestilt pynt, kjøpt gaver, og skal lage kaken. Blir sikkert å ta mesteparten av pyntingen og, sia jeg er liiit «control freak» :hilarious:
Var også ute i dag etter barnehage levering og tog alle di «ute oppgaver». Fylt på med vann og mat til hønsene, sjekket etter egg (3 stk! Mine fine unge høner jeg kjøpte i sommer er blitt så flinke til å gi oss egg!), og ryddet lit opp.
Det føltes egentlig veldig godt å være ute, tror jeg skal ta meg en tur nå snart etter jeg har samlet lit energi :love2
Har jo lest og at frisk luft og å være ute kan hjelpe veldig med kvalme. Er bare fortsatt så redd å gå tur mens gravid sia det var rett etter jeg hadde gått tur jeg mistet sist. Sikkert helt tilfeldig, men det var veldig traumatisk. Kom jo rett inn i døra og så fort døren var lukket begynte jeg bløde. Er dessverre ikke nå man fort glemmer.

Men! Har gått noen turer allerede denne svangerskapet, og det gikk bare bra. Så må bare satse på at det blir bra denne gangen og :Heartred
Det snør så utrolig mye her akkurat nå, skikkelig koselig julestemning egentlig!
Blir å ta frem pynten så fort guttens bursdag er feiret ferdig :hello2

Veldig koselige dager vi har her nå :rendeer
Gratulerer så mye med bursdagsgutteb inhus - håper dere får en fin feiring :hello2:Heartbigred

Gratulerer så mye med bursdagsgutteb inhus - håper dere får en fin feiring :hello2:Heartbigred
Tusen takk!!
Jeg og han bakte kaken etter jeg hentet han fra barnehage… han hadde en veldig koselig dag der og!
Så blei det en kjapp middag og så gikk mannen ute med han i ca 1,5 time, mens jeg ordnet lit pynt på arbeidsplassen min (skikkelig kos, vi hadde julegodteri og julebrus og pyntet alle sammen) og så handlet til feiringen i morgen :love7
Kom hjem og vi alle spiste kveldsmat sammen, nå skal jeg fortsette med di 30-ish ballong som trenger luft mens jeg ser på noen film og spiser potetgull :hello2:laughing001
Skikkelig multitasking her!

Legger kanskje ut noen bilder når pyntingen er klar :love2

Tusen takk!!
Jeg og han bakte kaken etter jeg hentet han fra barnehage… han hadde en veldig koselig dag der og!
Så blei det en kjapp middag og så gikk mannen ute med han i ca 1,5 time, mens jeg ordnet lit pynt på arbeidsplassen min (skikkelig kos, vi hadde julegodteri og julebrus og pyntet alle sammen) og så handlet til feiringen i morgen :love7
Kom hjem og vi alle spiste kveldsmat sammen, nå skal jeg fortsette med di 30-ish ballong som trenger luft mens jeg ser på noen film og spiser potetgull :hello2:laughing001
Skikkelig multitasking her!

Legger kanskje ut noen bilder når pyntingen er klar :love2
Åh så koselig - kos dere masse sammen, vil gjerne se bilder ja :love017 :Heartbigred

Åh så koselig - kos dere masse sammen, vil gjerne se bilder ja :love017 :Heartbigred
Her er en liten «sneak peek» av det som kommer til å være en liten «Pokémon» feiring til gutten i morgen :hello2
Han har gledet seg hele dagen, i morgen pynter vi kaken sammen før gjestene kommer. Og så har jeg kjøpt in servietter, papptallerken, og pappkrus med Pikachu på. Og noen party hatter til barna som blir her, med forskjellige Pokémon på. Gutten blei veldig fornøyd med mamma sin utvalg av pynt :laughing001
Gleder meg til i morgen føler jeg!
Og i uka har kvalmen gitt seg lit til kl. 13:00, da folk er invitert :love7
Så regner med det går bra da. Hvis jeg får sove lit ekstra på morgen så trur jeg ikke det blir noe problem!

Meeen nå skal jeg legge meg, tog all kraften ur meg å blåse luft inni 15 ballonger :laughing001
Og mye opp og ned på stolen, mye klipping og skjæring, mye styr. Men koselig da. Har sett på Harry Potter filmer mens jeg har ordnet alt. Har vært ordentlig koselig stemning :love2
Blir sengen nå… må legge meg og smelte in i madrassen føler jeg. Har lyst til rene sengetøy men vet ikke om jeg gidder det i kveld. Evt lang, varm dusj i morgen kveld før legging og skifte da, og bare en liten fort dusj i kveld før senga.

Få se hvor lenge energien holder :hilarious:

God natt folkens :rendeer

Vedlegg

• IMG_5100.jpeg
    IMG_5100.jpeg
    321,7 KB · Visninger: 25
Her er en liten «sneak peek» av det som kommer til å være en liten «Pokémon» feiring til gutten i morgen :hello2
Han har gledet seg hele dagen, i morgen pynter vi kaken sammen før gjestene kommer. Og så har jeg kjøpt in servietter, papptallerken, og pappkrus med Pikachu på. Og noen party hatter til barna som blir her, med forskjellige Pokémon på. Gutten blei veldig fornøyd med mamma sin utvalg av pynt :laughing001
Gleder meg til i morgen føler jeg!
Og i uka har kvalmen gitt seg lit til kl. 13:00, da folk er invitert :love7
Så regner med det går bra da. Hvis jeg får sove lit ekstra på morgen så trur jeg ikke det blir noe problem!

Meeen nå skal jeg legge meg, tog all kraften ur meg å blåse luft inni 15 ballonger :laughing001
Og mye opp og ned på stolen, mye klipping og skjæring, mye styr. Men koselig da. Har sett på Harry Potter filmer mens jeg har ordnet alt. Har vært ordentlig koselig stemning :love2
Blir sengen nå… må legge meg og smelte in i madrassen føler jeg. Har lyst til rene sengetøy men vet ikke om jeg gidder det i kveld. Evt lang, varm dusj i morgen kveld før legging og skifte da, og bare en liten fort dusj i kveld før senga.

Få se hvor lenge energien holder :hilarious:

God natt folkens :rendeer
Så fantastisk, det der er en heldig liten bursdagsgutt som har en mamma som ordner så fint til :love017 :Heartbigred

Hurra for god gutten som blir 3 år i dag :love7
Hadde en veldig koselig feiring i går! Han var veldig fornøyd med gavene han fikk; han ville ikke åpne di siste 4 der og da, trur det begynte bli litt for mye for han. Men det gikk bra sia det var gaver fra meg og mannen.
Han fikk åpne dem i dag i stedet, og trur det var egentlig bra det. Di blei ikke bortglemt da i kaoset, og jeg trur faktisk han satt mer pris på det da.
I dag har jeg og sønnen lekt med leire hele morgen, i over en time… skal straks ta meg ut på tur, mens det er fortsatt lyst ute.
Har vært oppe flere ganger på natta for å tisse - tisser før jeg går opp til senga, en gang til før jeg skal sove, men uansett må jeg opp 2-3 ganger ila natta :smiley-ashamed004:hilarious:
Fikk sove til ca 9:30 i dag så var ikke kjempe kvalm da jeg sto opp. Fikk spist frokost og så lekt i lamme sønnen en god stund før kvalmen endelig kom - nu!
Trur han og mannen skal opp å leke en stund før di går ut en tur og.

Blei en koselig helg da! Vi er fornøyd! Og masse snø! Skikkelig kose stemning! Må bære begynne å pynte til jul nu da :rendeer

Vedlegg

• IMG_5216.jpeg
    IMG_5216.jpeg
    356,4 KB · Visninger: 16
9+0!
75% til 12+0!
21 dager til det, 23 dager til OTUL, og 34 dager til foreldrene mine er her!!!
Mye og glede meg til nå.

Har vært og hentet en pakke i dag, 4 nye fine kjoler som jeg kan bruke under høytiden. 1 er en ordentlig «mamma» kjole, altså graviditets klær. Di andre tre er ikke det, men sitter lit eller mye løst på magen, så di kan brukes nå tidlig i svangerskapet, til ca mars, og etter svangerskapet. Dessverre ikke amme vennlig, men men, det kan vel ikke alltid være helt perfekt :hilarious:
I samme pakke kom det et par julegaver til sønnen (puslespill og så en «bakery set» med bake leketøy), noen få plagg til babyen i magen, og så graviditet strømpebukser. Jeg kjøpte noen strømpebukser når jeg var ca halvveis med sønnen, og likte dem ikke i det hele tatt. Har satset på et størrelse opp, så kanskje blir di mer behagelig denne gang?

Kom også en veldig søt vinter genser til sønnen i pakken, og to fine lyslykter som kan lett brukes til julepynt - får sånn lyst å bestille på nytt allerede :angelic::hilarious:
Men i morgen er det planleggingsdag for barnehage, og da tenker jeg at vi (jeg og sønnen) tar en mini road trip og tar lit jule shopping sammen. Håper formen holder seg fint da, når jeg må kjøre 2 timer en vei og så 2 timer hjem… eller mer, sia det er så mye snø nå, og veiene kan være litt farlige.

Men men, ellers… det finnes en god del ting jeg burde gjøre her i huset. Klær som må vaskes og brettes, oppvaskmaskin som må tømmes og fylles, ting som må ryddes. Er ikke i så kjempe god form akkurat nå, og vil helst bare sitte her og være. Men har også lyst å gå tur før det blir mørkt.

Huff. Så mange valg jeg må ta :hilarious::laughing001

Trur jeg går en tur nå, fordi det pleier hjelpe med rot i hodet. Etter det setter jeg en timer på, og forsøker få så mye som mulig gjort på… ehh, vet ikke, skal vi si 30 minutter? Og så skal jeg sette meg og slappe av med lit mat.

Ja, da har vi plan. Nå må det bare fullføres… :angelic::rendeer

9+5.
16 dager til 12+0, 18 dager til OTUL.

I dag har jeg vært lit mindre øm i puppene, men har vært mer kvalm og spydd to ganger i stedet for bare én gang, som jeg pleier gjøre nå for tiden.

Har minus matlyst, og ingenting høres spiselig ut fra ca 10:00-19:30. Er akkurat nå helt crazy over epler med kanel og peanøttsmør. Sååå godt :hilarious: Og føler det er helt greit at jeg spiser det minst en gang per dag, sia det er frukt, det er fett, det er lit protein. Er egentlig veldig balansert.

Ellers… ja. Livet går som normalt. En god venn hadde hostet barneloppis i helg, så blei veldig mye sosialt der. Men koselig!! Så koselig!!

Mannen har kveldsvakt som starter i morgen. Han har dokk tatt tirsdag ledig, sia sønnen har «mørketids feiring» i barnehagen kl 14:00 ish. Er kanskje den verste tidpunktet mtp jobb, så han sa han kan bare ta hele dagen fri da. Klager ikke over det :angelic:

I morgen har den lokale biblioteket juleverksted, så trur jeg tar lille man med meg dit for å ha noe å gjøre. Da har jeg planer i morgen, og tirsdag blir mannen hjemme. Da er det kun onsdag og torsdag som evt plager meg… :smiley-ashamed004:hilarious:

Men. Det blir å gå bra. Da er det bare en kveldsvakt uke igjen før JUL, og besøk av familien min! Og det blir OTUL uken før den siste kveldsvakt uken. Forhåpentligvis får vi kun gode nyheter på den timen, og så kan jeg slappe lit bedre av.

Føler at denne graviditet har vært en skikkelig berg og dalbane, helt fra starten. Blir konstant bekymret at jeg føler mindre på symptomer denne gangen (mtp hvor ille jeg hadde det med sønnen), MEN da var jeg fortsatt 100% i jobb. Selvfølgelig var jeg mer sliten da, det er jo helt forståelig det.
Og så ser jeg ofte tilbake i snap minnene, og ser at det var veldig opp og ned faktisk da og mellom uke 9 og 12.
Ene dagen spydde jeg 3+ ganger, mens andre dager kom det lit senere på dagen og var ikke like ille i det hele tatt.

Det fortsatt derimot veldig langt inne i svangerskapet. Har notert att jeg kastet opp mange ganger i ukene 16, 17, 18, osv…

Lit spent på hvordan det blir denne gangen. Matlysten er lavere denne gangen føler jeg, så det kan lett påvirke kvalme/spy-ingen. Det var noe som kunne trigge meg veldig sist - ofte satt jeg og koste meg med maten og så plutselig blei det en liten bit for mye og da blei jeg VELDIG kvalm og måtte slutte å spise umiddelbart, ellers kom alt opp.

En annen ting som er VELDIG annerledes - er ikke helt oppblåst i hele kroppen enda. Sist blei jeg veeeldig oppblåst, og hoven i fjeset, hendene, føttene, osv fra og med uke 6. Det var helt forferdelig. Så ikke ut som MEG.
Og gikk opp 8kg fra starten av graviditeten til 7+2. Er jo som sagt 9+5 i dag, og hele veien har vikt holdt seg mellom 63 og 65, så som det var før jeg blei gravid.
Trur det er egentlig mye mer normal enn første opplevelsen min, men blir jo likevel bekymret, fordi dette er ikke vanlig for MEG :hilarious:

Men men. Ikke vært noe blødninger, og ingen vondt (utenom di dager jeg er mye mer på føttene og mindre på sofaen eller i sengen, hehe). Så må bare tro på at det går BRA!

Gleder meg så sykt mye til OTUL. Håper vi får se en frisk og sprellende liten baby som har god hjerteaktivitet.

Skal kose meg videre med mine epler og kanel og peanøttsmør nå… :angelic::Heartred

Allerede en ny oppdatering herfra…
10 uker i morgen. I går kveld kom kvalmen på kvelden for første gangen på lenge. Det var helt grusomt. Alt jeg spiste på ettermiddagen kom opp, og ingenting fristet.
Fikk en ordentlig ille migrene da, pga mye spy-ing og for lite mat/vann. Det resulterte i at jeg bare knakk, begynte stor gråte.

Mannen hentet litt juice til meg og noen snacks, men ingenting fristet. Drakk juicen men den kom opp noen 15 minutter senere. Til slutt sov jeg bare, og våknet i dag ca 7:00. Lå i sengen ei stund men måtte opp 7:30 i full fart for å løp ned til doen og… ja, du vet.

Har spist lit sia det og hittil har det ikke kommet opp på nytt. Håper det fortsetter sånn. Fy så slitsomt det har vært - men samtidig føler meg heldig som er altså gravid! Og snart til den magiske 12 ukers milepæl!

Håper de neste ukene går fort og alt går fint og ting blir bedre snart. Er glad og takknemlig for å føle meg gravid, det hjelper veldig med angsten, men er fortsatt lit slitsomt av og til å være SÅ dårlig.

Men, hvis jeg måtte velge - så hadde jeg valgt dette hver gang.
Jeg trenger ikke å ha det så bra hvis det betyr at babyen har det bra, liksom :smiley-ashamed004 :Heartred

Hadde så gøy i går, så jeg glemte helt av å skrive min 10+0 innlegg :angelic:

Det var mørketidsmarkering på sønnens barnehage. Første år mannen har hatt muligheten til å være med! :hello2
Veldig koselig stemning da, barna fikk henge opp lykter de laget selv, og så blei det lit sang. Sønnen turte ikke være med og synge, men likte å se på mens andre unger sang.
Etter blei det kakao og boller og pepperkaker til barna, kaffe til voksne.

Vi kjørte hjem lit etter vi var ferdig med varme drikkene og det, og fikk slappet av litt før det blei en kjapp middag.
Da gikk guttene ut, og mamma fikk en rotet, stille hus til seg selv - og trur ikke du det kom en rush med energi fra hvem vet hvor, og plutselig var oppvask tatt, kjøkken ryddet, klesvask startet, gulvet støvsuget, OG!! julepynten frem!
Fikk eldet opp i peisen og satt med føttene opp når mannen og sønnen kom inn. Sønnen var SÅ fornøyd og glad for å se julepynten (vi har startet for en stund siden, men nå kom virkelig ALT frem!)!
Det blei lit kveldsmat da og seng for han, og så kjørte mannen til hockey (han spiller i lamme noen venner hver tirsdag kveld). Og da hadde jeg altså en REIN og RYDDIG og fortsatt stille hus til meg selv, igjen :hilarious:

Satt i sofaen og så på serier en stund før jeg gikk og la meg.
I dag fikk jeg sove til 9:45, veldig deilig! Puppene er ekstremt vondt på nytt, og kvalmen gir seg ikke.
Gjør veldig lite på dagtid, men i dag tog jeg i hvert fall et par maskiner med klesvask. Snart skal jeg ta meg opp fra lenestolen og lage spaghetti middag.
Blei fryktelig varmt ute plutselig, ligger akkurat ved pluss grader, så kan ikke ha eld i peisen i dag - blir alt for varmt syns jeg :dead:
Dessverre, for syns det blir så koselig stemning, hihi!

Men, the good news med det - eggene fryser ikke! På mandag var jeg skikkelig lei meg da jeg måtte hive 4 av 5 egg sia di hadde fryst og sprukket. Da er de ikke brukelig lenger. Har vært flinkere til å hente dem ved 15:00 tiden (de pleier legge eggene fra ca 13:00), og i dag fantes det FEM egg, hele og fine! :hello2 To blå-grønne, en mørk brun en, og to lyse brune. I går trur jeg det var totalt 3 - da var jeg og sjekket på morgen, fikk 2 da. Sjekket igjen ved 16:00, og da var det bare en til.
Så 5 egg på under 24 timer!!
Skjønner ingenting egentlig. Det skal være rolige sesongen, de pleier ikke legge egg når det er så kaldt og mørkt ute. Men men! Jeg tar det! De er kanskje ekstra takknemlige fordi jeg er oftere der eller nå :hilarious:

Ja. Nå må jeg være en mamma. Og lage middag til en gutt som var veldig ivrig når han hørte det sku bli spaghetti til middag. Han søte som sitter nå og ser på lit Tom & Jerry for å slappe av lit etter en travel dag på barnehage…

I morgen er det prikk 2 uker igjen til OTUL. Gleder meg veldig :hello2:Heartred

Håper alle får seg en koselig onsdags kveld :love2

Back
Topp