Familiebil

Mimmie

Gift med forumet
September To Remember 2022
Utmarsj 2024
Hvilken bil har dere eller har tenkt å kjøpe dere som har/får tre barn eller mer? Vi ønsker helst elbil. Kan vurdere hybrid også. Helst ikke så dyr.
Svar også gjerne hvilke bilstoler dere har hvor dere får plass til tre.

Noen som har Tesla model Y som vil dele erfaringer?

Last edited:
4 barn. Har ikke elbil, men VW multivan. Akkurat nå bare to bilseter bakovervendt; Besafe izi turn og besafe izi twist. Når nye kommer flyttes da nesten 6-åringen til fremovervendt sete på bakerste rad med de andre store ungene. Og baby pluss nesten 3-åringen blir på midtraden bakovervendt.

Godt spørsmål :think005 Har Passat nå , da vi kjøpte den fant jeg ut to dager etter st jeg var gravid . Så ble litt usikker , så mista vi og trodde ikke det skulle gå så fort å bli gravid igjen . Så nå må vi kanskje vurdere litt igjen .Prøver fortsette med wag . Synd transporterne er så dyre . Har en tre seter også , men det hjelper lite når vi blir 6 med hund:schocked028vi må ha bil på bøgda haha

Holder på med et Excel-ark for å få oversikt over hvilke biler som har plass til tre bakovervendte seter, og som samtidig ikke er så svære at vi ikke får dem inn i garasjen. Labert utvalg og umulig med el-bil.

Hvilken bil har dere eller har tenkt å kjøpe dere som har/får tre barn eller mer? Vi ønsker helst elbil. Kan vurdere hybrid også. Helst ikke så dyr.
Svar også gjerne hvilke bilstoler dere har hvor dere får plass til tre.

Noen som har Tesla model Y som vil dele erfaringer?
Vi har modell y. God plass i baksete, men per nå har vi kun en som sitter på pute og en i cybex Sirona z-isize. Så om spirulf holder helt til mars så blir eldste som sitter på pute plassert i midten. Bagasjerommet er det kjempe god plass i, og vi(les jeg) pakker med mye. Kjempe god å sitte i og fin rekkevidde :) vi har hatt den i 6 mnd og strålende fornøyd :D

Jeg har lyst på vw sharan eller touran.. men vanskelig å finne noe som er «kult» nok for samboeren min. Vi har en Volvo v70 nå, og den skal nok ikke byttes ut med det første, derimot så har vi også en gammel Mercedes E-klasse.. den er nærmest ubrukelig med barn i bil. Ikke går det an å skru av airbag foran, ikke isofix.. og setene er så dype inn mot rygg at det er vanskelig å montere alle typer stoler!

Dessverre er samboeren min slik at han knytter seg veldig til bilene sine, og å selge en bil, det sitter langt inne! Hau.. har spurt ørten ganger om hvordan vi skal løse det når vi skal til og fra barnehage, og vi må ha hver vår bil.

Vi har modell y. God plass i baksete, men per nå har vi kun en som sitter på pute og en i cybex Sirona z-isize. Så om spirulf holder helt til mars så blir eldste som sitter på pute plassert i midten. Bagasjerommet er det kjempe god plass i, og vi(les jeg) pakker med mye. Kjempe god å sitte i og fin rekkevidde :) vi har hatt den i 6 mnd og strålende fornøyd :D
Så bra. Har dere prøvd med tre bilstoler? Tror du du får plass til Sirona som er isofix sammen med to andre stoler? Vi har per nå Axkid One 2 og Britax Maw Way Plus. Redd vi må bytte ut Axkid One for å få plass til tre i bredden, men synes den er så grei med isofix!
Får dere fortsatt plass til mye når dere har med vogn? Hvilken vogn har dere?

Vi venter tredje barnet og prøvekjørte tesla modell y. Den ble for liten for oss. Når et barn sitter med sete i midten dekker stolen for å feste beltene til de på siden.

Vi endte opp med en Byd Tang

Så bra. Har dere prøvd med tre bilstoler? Tror du du får plass til Sirona som er isofix sammen med to andre stoler? Vi har per nå Axkid One 2 og Britax Maw Way Plus. Redd vi må bytte ut Axkid One for å få plass til tre i bredden, men synes den er så grei med isofix!
Får dere fortsatt plass til mye når dere har med vogn? Hvilken vogn har dere?
Vi kom akkurat hjem fra Hellas og hadde med oss sete til minstemann, det gikk fint med pute, britax Two way og Sirona i baksetet :) vi har emmaljunga nxt 90 og baby jogger city elite og masse plass igjen i bagasjerommet. Er rom under matten og overraskende stor plass foran i fruncken :p

Vi kom akkurat hjem fra Hellas og hadde med oss sete til minstemann, det gikk fint med pute, britax Two way og Sirona i baksetet :) vi har emmaljunga nxt 90 og baby jogger city elite og masse plass igjen i bagasjerommet. Er rom under matten og overraskende stor plass foran i fruncken :p
Det er jo veldig bra, men litt nysgjerrig på plassen med stol i stedet for pute. Model Y virker hvert fall å gi mye plass for pengene, og det ser ut som vi må ganske mye mer opp i pris for å få enda bedre plass..

Ja, tror den er per nå mest bil for pengene :)

Det er jo veldig bra, men litt nysgjerrig på plassen med stol i stedet for pute. Model Y virker hvert fall å gi mye plass for pengene, og det ser ut som vi må ganske mye mer opp i pris for å få enda bedre plass..
Tror ikke Tesla har plass til tre bakovervendte. Har saumfart nettet etter beskrivelser og omtaler, og Tesla kommer ikke godt ut hvis man har tre eller flere bittesmå.

Vi ender trolig opp med en Passat etter at svigerbror kondemnerte Golfen vår på et ypperlig tidspunkt. Den var kjempegod å kjøre men hadde blitt for liten fremover
:reise:

Har Opel Vivaro 9 seter (dieselbil)

Lille blir sittende i babystol foran (ved siden av meg) med avskrudd airbag. Blir å bruke babysetet så lenge som mulig, da vi er nødt til å enten ha tre bakovervendte på andre rekke (kun én skyvedør, og midterste må beltemonteres pga at det ikke gikk å ordne isofix der), noe som er utrolig tungvindt, eller flytte førsteklassingen over i beltestol for å frigjøre plass til 2020-barnet i hennes two way. Også dumt, da 2017 ungen sovner mye i bil og trolig ikke vil sitte korrekt da hun er liten av vekst. Dessverre er two way nesten utvokst og det er ikke plass til større stol der.

Tror ikke Tesla har plass til tre bakovervendte. Har saumfart nettet etter beskrivelser og omtaler, og Tesla kommer ikke godt ut hvis man har tre eller flere bittesmå.
Tesla X har hvert fall veldig god plass, men den er alt for dyr, og jeg liker heller ikke vingedørene. Jeg har sett både på Bilstolgruppen og på Teslagrupper på Facebook at flere har tre barnestoler i Tesla model Y, men skulle gjerne visst litt mer om hvilke kombinasjoner osv. Pute i midten går hvert fall, men også tre beltemonterte skal gå. Jeg kan ikke spørre videre på facebookgruppene uten å røpe graviditeten. (Er kjentfolk i alle gruppene).

Tesla X har hvert fall veldig god plass, men den er alt for dyr, og jeg liker heller ikke vingedørene. Jeg har sett både på Bilstolgruppen og på Teslagrupper på Facebook at flere har tre barnestoler i Tesla model Y, men skulle gjerne visst litt mer om hvilke kombinasjoner osv. Pute i midten går hvert fall, men også tre beltemonterte skal gå. Jeg kan ikke spørre videre på facebookgruppene uten å røpe graviditeten. (Er kjentfolk i alle gruppene).
Nei, jeg er heller ikke i de gruppene, vil ille gjøre meg til kjenne. Baserer det på tester i bilblader. Det er mulig Tesla X har plass til tre beltemonterte, men ikke hvis alle er bakovervendte.

Nei, jeg er heller ikke i de gruppene, vil ille gjøre meg til kjenne. Baserer det på tester i bilblader. Det er mulig Tesla X har plass til tre beltemonterte, men ikke hvis alle er bakovervendte.
Jo, det er det mange som får god plass til. Alle bilstoler vil nok ikke få plass. Kommer nok an på hvordan man monterer de, f.eks god benplass i midten og uten på sidene eller omvendt og at man finner stoler som utfyller hverandre ved siden av hverandre. Altså er smal der den andre er bred osv. Axkid Minikid og Britax Max Way Plus er et eksempel på stoler som passer fint ved sidene av hverandre.

Jeg har forresten også sett NAF gjøre bilstoltester i forskjellige biler, men de virker jo ikke til å ha så mye peiling på bilstoler. F.eks monterer de Axkid One med god benplass OG mye helling. Da tar den jo enorm plass. Ingen unge sitter slik. Enten sitter man med lite benplass og mye helling (små barn) eller god benplass og lite helling (store barn). Om det er plass til tre barn bak baserer de også som regel bare på om det er tre isofixfester. De har hvert fall aldri testet med tre mindre beltemonterte ved siden av hverandre.

Back
Topp