Familiebil?

Vi kjøpte Ford Mondeo i sommer og synes det er greit med plass Har riktignok ikke hund, mn god plass til vogn +++ Hadde to klasse 2 bilstoler og en beltestol i baksetet i høst da vi passa tantebarn i tillegg til eget og d fikk greit, hadde nok ikke gått dersom flere enn en av stolene hadde vært med isofix da

Nei de er vel ikke mest utbredt ;) samboeren min sin fra før, så hadde jeg schæferen. Lapphunden er virkelig super på alle måter, så hadde ikke gjort meg noe å få det senere også!! Helt passe størrelse og :)

Så gøy :)

Forresten så har oppdretteren til vår hund mitsubishi outlander, ikke den heelt nyeste modellen, men den nest nyeste ellernoe. To hunder (lapphunder) og to barn på under 5 år går i den ihvertfall

Vi har Renault Espace 7-seter,med god plass til hundebur hvis man tar ut ett av de bakerste setene,enkelt å ta ut og sette inn alle bakseter, god bagasjeplass med alle setene oppe,godt med benplass til alle, isofix på alle side setene. God bil å kjøre og billig i drift,oversiktlig også. Vi er veldig fornøyd med den:) ikke den peneste i gata,men kommer oss fra a-å ;)

Så gøy :)

Forresten så har oppdretteren til vår hund mitsubishi outlander, ikke den heelt nyeste modellen, men den nest nyeste ellernoe. To hunder (lapphunder) og to barn på under 5 år går i den ihvertfall

Jeg har 2009 modell så ikke nyeste modellen akkurat :P skal sjekke ut hvor god plass det blir om jeg setter inn seter :D

Ja, men skal vi kjøpe noe annet enn smax (som virket perfekt frem til dette med lukene) så blir det VW eller evt Skoda pga billigere mekaniker

Skoda superb er faktisk bedre plass i for voksne og bilseter enn VW Touran virker det som!

Superben er helt rå på plass, få stasjonsvogner som slår den!! :D

Vi ser også etter bil. Baksetet er det viktigste. Må ha plass til to bakovervendte barneseter og mor i midten. Tenkte først smax, men ble skeptisk pga noe luker i gulvet som gjorde støttefoten usikker og så tenkte jeg tournan, men fikk høre den var dårlig å sitte i for normalvoksne

Så nå tenker jeg mer og mer på Sharan, men den er jo et monster!

Vi har touran med 2(snart 2 og 6 år), snart 3 barn og hund.
Mannen er 173cm og jeg 168cm. Vi har det helt fint i bilen. Broren min på 185cm pleier også å kjøre bilen vår

Vi har touran med 2(snart 2 og 6 år), snart 3 barn og hund.
Mannen er 173cm og jeg 168cm. Vi har det helt fint i bilen. Broren min på 185cm pleier også å kjøre bilen vår

Har fått sett og sittet i Touran i dag, den er aaalt for trang for oss i lengden. Blir nok en s max, mannen mener Sharan er for dyr (jeg er jo enig). Dette med lukene i gulvet gjelder visst både Touran og Sharan også så det er nok bare en bagatell

Vi har Opel vectra stasjonsvogn, har gvert veldig fornøyd med plassen i den, men nå som vi venter nr 4 blir d ett sete for lite...
Vi må ha en 7 seter som kan trekke stor campingvogn ( min 2,5t) og som jeg kan kjøre på klasse B førerkort( uten vogn selvfølgelig)

Opel zafira større enn touran, og så vidt mindre enn s-max.. Helt perfekt meget god plass til både hund og barn og fantastisk comfort. Gubben på litt over 180 cm sitter godt og lille meg på 156 cm sitter godt

Vi har og hund, 2 stk.. En schæfer og en finsk lapphund.. Ser ikke at det er så mange biler jeg får plass i de I bur, og vogn..
Sniker. Vi har to SBT, og nettopp kjøpt passat. Det er trangt om plassen i bagasjerommet med hunde bur... Kan ikke ha noe stor vogn, da må du belage deg på å ha bagen i baksetet. :)

Sniker. Vi har to SBT, og nettopp kjøpt passat. Det er trangt om plassen i bagasjerommet med hunde bur... Kan ikke ha noe stor vogn, da må du belage deg på å ha bagen i baksetet. :)

Tror jeg går for vw caddy maxi, 7 seter.. Kan ta ut de to bakerste setene, da er det god plass til både vogn og bur, den er helt rå. Praktisk med skyvedører når en skal ut og inn med barn og sete og ;) hvertfall ha det så lenge vi har to såpass store hunder :)

Opel zafira større enn touran, og så vidt mindre enn s-max.. Helt perfekt meget god plass til både hund og barn og fantastisk comfort. Gubben på litt over 180 cm sitter godt og lille meg på 156 cm sitter godt
Smax er ganske mye større enn zafiran. Vi byttet fra zafira til smax for et par år siden og det er "konge"plass i forhold.

Vi har en Chevrolet Suburban, det man ikke får plass til er ikke verdt å ta med :p

Hehe nei da burde dere få med det meste ;)

Snart tilsammen fire barn og Gordon Setter krever plass :p så mange av de mindre utgår, spesielt siden vi har mye familie 10-12 timer unna som vi ønsker å kunne kjøre til :-)

Smax er ganske mye større enn zafiran. Vi byttet fra zafira til smax for et par år siden og det er "konge"plass i forhold.
Mulig det gjelder de eldre modellene... Med de nye zafiraene er ikke mye mindre en smax... Sjekket dette nøye da vi gikk til innkjøp av ny bil. Har kongeplass i zafiraen.. Får plass til emmaljunga, bagasje, bikkje osv.

Vi har og hund, 2 stk.. En schæfer og en finsk lapphund.. Ser ikke at det er så mange biler jeg får plass i de I bur, og vogn..
Sniker litt :) Måtte bare si hei til en lappeeier, ikke sååå mange lapper i norge! Selvom det er verdens fineste hund, kan ikke tenke meg en hverdag uten fineste lappegutten min <3

Sniker litt :) Måtte bare si hei til en lappeeier, ikke sååå mange lapper i norge! Selvom det er verdens fineste hund, kan ikke tenke meg en hverdag uten fineste lappegutten min <3

Hehe! Jeg kunne godt tenkt meg en lapphund senere og, får se hva det blir til.. Han vi har, som riktignok egentlig er kjæresten sin da, er en veldig fin og grei kar :D

Hehe! Jeg kunne godt tenkt meg en lapphund senere og, får se hva det blir til.. Han vi har, som riktignok egentlig er kjæresten sin da, er en veldig fin og grei kar :D
Vi også vurderer én lapp til, men jeg ser mine begrensninger med hund, katt, og tre barn etterhvert... Så kanskje når ungene blir eldre! Men lappegutten min sjarmerer mammaen sin hele tiden, han er så god<3

Back
Topp