Familiebil?

annafk

Gift med forumet
Maiblomstene 2016
Oktoberlykke 2019
hva slags biler anbefaler dere som gode familiebiler, og hvorfor?
Vi har to stk 2-setere og er nødt til å gjøre noe i bilparken her :P

Jeg har en Mitsubishi outlander, som jeg vurderer å sette inn seter i, så det blir en 7-seter. Evt har jeg sett på stasjonsvogner i alle str, både Passat, Kia ceed og Skoda superb.
Det står så klart litt på økonomien og, da jeg må over i dagjobb etter permisjon og vil miste litt turnustillegg.. Men vet jo enda ikke hvor mye... Bil er kjedelig, men nødvendig for oss på landet ;)

Vi kjøpte oss en ny Volvo xc70 i går :) God plass og bagasjeplass. Dette blir barn nummer 2 og vi har hund :)

Vi kjøpte oss en ny Volvo xc70 i går :) God plass og bagasjeplass. Dette blir barn nummer 2 og vi har hund :)

Vi har og hund, 2 stk.. En schæfer og en finsk lapphund.. Ser ikke at det er så mange biler jeg får plass i de I bur, og vogn..

Vi har en Opel vectra som vi er knall fornøyde med. Hatt den siden 2008. Vi har 2 hunder. Vi har plass til dobbeltbur og en TFK vogn på høykant bak buret :) pluss litt bagasje ved siden av buret.

Må le litt, vi har også flere hunder. Venter vårt første barn. Sliter allerede med bagasjeplass o.l Lurer på hvordan vi skal få plass til all utstyr, ser for meg at jeg har en liten tilhenger med meg når jeg skal ut å kjøre :D

Ford s-Max fpr man både vogn og hundebur i. God plass til tre barneseter også

Vi har bare en hund (finsk lapphund, så mellomstor) og vår første baby på vei, enn så lenge har vi en litt eldre opel vectra som vi har god plass i. Kommer til å bytte bil, tja, neste år eller året etter, og har til nå sett litt på noen av de større skodaene, men ikke landa helt. Er jo uansett litt tid til. Ønsker oss stasjonsvogn med god kjørekomfort (kjører mye langkjøring, så det er største savnet vi har til nå), og helst firhjulsdrift, men ellers er vi ikke ferdigtenkt :)

Vi har og hund, 2 stk.. En schæfer og en finsk lapphund.. Ser ikke at det er så mange biler jeg får plass i de I bur, og vogn..

Oi så gøy med flere med finsk lapphund, det syns jeg ikke jeg "treffer" så ofte :D

hva slags biler anbefaler dere som gode familiebiler, og hvorfor?
Vi har to stk 2-setere og er nødt til å gjøre noe i bilparken her :p

Jeg har en Mitsubishi outlander, som jeg vurderer å sette inn seter i, så det blir en 7-seter. Evt har jeg sett på stasjonsvogner i alle str, både Passat, Kia ceed og Skoda superb.
Det står så klart litt på økonomien og, da jeg må over i dagjobb etter permisjon og vil miste litt turnustillegg.. Men vet jo enda ikke hvor mye... Bil er kjedelig, men nødvendig for oss på landet ;)

Haha, bra det er flere enn oss som sitter med 2 to-setere!

Mannen har sagt han skal fikse bil, han har tross alt noe peiling i forhold til meg:p tidligere har han bare kommet hjem med "konebil" og det har vært midt i blinken. Skulle få være med å prøvekjøre en Toyota Avensis stasjonsvogn (2015 modell) neste uke, og den så veldig allright ut :)

Passat hadde jeg før den jeg har nå, var helt grei i størrelse og var veldig god å kjøre, men røyk noe greier og da ballet det bare på seg mer og mer.. Vil ikke ha sånn igjen :p

Vi har passat og er foreløbig fornøyd med plassen i den, men har ikke hund da :p

Vi kjøpte Citroën Picasso Grande S4 nå, og er veldig fornøyd. Plass til 3 barneseter bak. Og nedfellbare seter så man kan velge mellom 7 seter eller stor bagasje plass. Billig var den å;)

Vi har Skoda superb og kunne ikke vært mer fornøyd:). Fin å kjøre, stort bagasje rom og romslig baksete:). Kjempe fornøyd:)

Vi kjøpte vw touran da vi fikk nr2 og fikk valp. Nå venter vi nr3, og vi kjøpte bilen med tanke på å få plass til hundebur, barnevogn og 3 bilstoler.

Litt værre å finne bil med plass til 2 hundebur og bagasje kanskje.

Vi har en babyjogger city mini stående i bilen vedsiden av hundeburet. Så vi har plass til matvarene etter handling

Vi gikk til innkjøp av en skoda superb nå som vi venter en liten tass! Den er helt super med den gode plassen. Har testet med bilseter i stor str da jeg har tantebarn og man merker ikke at man har sete i baksetet :D virkelig gull! Vi har også hund så var avhengig av plass til bur og det er heller ikke noe problem :)

Vi har bare en hund (finsk lapphund, så mellomstor) og vår første baby på vei, enn så lenge har vi en litt eldre opel vectra som vi har god plass i. Kommer til å bytte bil, tja, neste år eller året etter, og har til nå sett litt på noen av de større skodaene, men ikke landa helt. Er jo uansett litt tid til. Ønsker oss stasjonsvogn med god kjørekomfort (kjører mye langkjøring, så det er største savnet vi har til nå), og helst firhjulsdrift, men ellers er vi ikke ferdigtenkt :)

Oi så gøy med flere med finsk lapphund, det syns jeg ikke jeg "treffer" så ofte :D

Nei de er vel ikke mest utbredt ;) samboeren min sin fra før, så hadde jeg schæferen. Lapphunden er virkelig super på alle måter, så hadde ikke gjort meg noe å få det senere også!! Helt passe størrelse og :)

Må le litt, vi har også flere hunder. Venter vårt første barn. Sliter allerede med bagasjeplass o.l Lurer på hvordan vi skal få plass til all utstyr, ser for meg at jeg har en liten tilhenger med meg når jeg skal ut å kjøre :D

Ja jeg lurer på det samme.. Men ser faktisk for meg at de hundene må være mer hjemme rett og slett. Se om jeg får tak i dobbeltbur som kan få plass OG vogn, men spørs om det går... Praktisk sett må jeg si jeg gleder meg til bare å ha en hund!!:P våre er begge 8,5 så det er jo realistisk å tenke at vi ikke har 2 i veldig mange år til :)

Vi ser også etter bil. Baksetet er det viktigste. Må ha plass til to bakovervendte barneseter og mor i midten. Tenkte først smax, men ble skeptisk pga noe luker i gulvet som gjorde støttefoten usikker og så tenkte jeg tournan, men fikk høre den var dårlig å sitte i for normalvoksne

Så nå tenker jeg mer og mer på Sharan, men den er jo et monster!

Vi har Opel vectra stasjonsvogn med 1 barn og 1 hund. Har masse plass i bagasjerommet og skal fint få plass til 1 barn til og fortsatt ha god plass. :)

Vi ser også etter bil. Baksetet er det viktigste. Må ha plass til to bakovervendte barneseter og mor i midten. Tenkte først smax, men ble skeptisk pga noe luker i gulvet som gjorde støttefoten usikker og så tenkte jeg tournan, men fikk høre den var dårlig å sitte i for normalvoksne

Så nå tenker jeg mer og mer på Sharan, men den er jo et monster!

Også hørt at touran kan være veldig trang for voksne når du setter i bilseter. Ei venninne bytta til Ford Mondeo og sier det er MYE bedre plass i den :)

Også hørt at touran kan være veldig trang for voksne når du setter i bilseter. Ei venninne bytta til Ford Mondeo og sier det er MYE bedre plass i den :)

Ja, men skal vi kjøpe noe annet enn smax (som virket perfekt frem til dette med lukene) så blir det VW eller evt Skoda pga billigere mekaniker

Skoda superb er faktisk bedre plass i for voksne og bilseter enn VW Touran virker det som!

Back
Topp